Bjarnez Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Når jeg kopierer cder "on the fly" kjører brenneren på ca 50% foruten i starten, noen tips? (lite-on 40x) Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Hva mener du med 50%? Forklar mer! Brenner den på 20x i stedet for 40x på slutten av plata? Hvilke plater bruker du? Hvilken firmware-versjon har du? Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 sorry. read buffern kjører kun på 50%. firmware=nyeste Lenke til kommentar
asdfteam Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Har du brenner og cdrom på samme kabel? For at bufferen skal fylles opp igjen må cdrom'en greie å lese fortere enn brenneren skriver. IDE kan ikke lese og skrive akkurat samtidig på en kanal, selv om DMA er slått på. Og det har du vel gjort...? Lenke til kommentar
Bjarnez Skrevet 14. september 2002 Forfatter Del Skrevet 14. september 2002 ja,, de står på samme ide-kabel,, rart at jeg ikke nevnte det. hva er DMA og hvordan slår man det på? Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Quote: Den 2002-09-12 23:14, asdfteam skrev:Har du brenner og cdrom på samme kabel? For at bufferen skal fylles opp igjen må cdrom'en greie å lese fortere enn brenneren skriver. IDE kan ikke lese og skrive akkurat samtidig på en kanal, selv om DMA er slått på. Og det har du vel gjort...? En liten digresjon, men vil serial-ata kunne lese og skrive samtidig på en kanal? Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Du burde IKKE ha leser og brenner på samme IDE-kabel! Flytt den til et annet sted. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Ok. Jeg har 2 hd'er, en brenner og en cd-rom. Vil det beste da være: Bootdisk og brenner på første kabel, HD nr2 og cdrom på den andre? Lenke til kommentar
Mozy Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Nei du må ha boot disk som master og cd-rom som slave på primary og brenner som master og den andre HD som slave på secondary Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Jeg ville gjort sånn: Pri. Master: Boot Disk Pri. Slave: CDROM Sec. Master: Brenner Sec. Slave: Disk 2 Lenke til kommentar
knutjoha Skrevet 16. september 2002 Del Skrevet 16. september 2002 Går det like greit å sette opp sånn her: Jeg ville gjort sånn: Pri. Master: Boot Disk Pri. Slave: Brenner Sec. Master: CD-ROM Sec. Slave: Disk 2 ??? Bytte om CD-ROM og CD-RW liksom?? Jeg spør fordi jeg som regel brenner ut av Disk 2, og ikke Boot HDD!! Skjønner? Mvh Knut J Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå