McMuffin Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Kjøpte meg et GeForce 7800GT brukt, og det satt en svær NV Silencer på den. Da det blir litt ( ) trangt i Shuttle'n min, tenkte jeg å sette på originalkjøleren igjen. Men NV Silencern sitter bom fast? Hvordan skal jeg løsne den? Lenke til kommentar
Gunnar B Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Er den ikke bare festa med 4 skruer på baksiden. Lenke til kommentar
AkselJ Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 dremmel sag hull i siden på shuttlen:P Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Den sitter kun i 4 skruer med runde muttere med flatspor på baksida av skjermkortet. Værre blir det å få på originalkjøleren, den består av mange deler som må monteres med ca. 1000 skruer og i rett rekkefølge. Har nemlig gjort det motsatte, fjernet originalkjøleren og montert på en NV Silencer. Bråker mere gjør den også. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 du har vel tatt av skruene.... ? bare kakk litt på den, bare goopen som er tørket litt. kan også varme kortet litt. noen og førti. ikke bruk vann Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 Ånei, jeg glemte å fjerne skruene..... seriøst folkens... Hvordan varmer du den opptil noen og førti grader? Sannsynligvis goopen som er størknet ja.... Ta forresten en titt på mitt andre shuttle-problem. Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Du kan bruke en hårføner. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Ånei, jeg glemte å fjerne skruene..... seriøst folkens... Hvordan varmer du den opptil noen og førti grader? Sannsynligvis goopen som er størknet ja.... Ta forresten en titt på mitt andre shuttle-problem. 5476499[/snapback] sett den litt over en varme ovn eller noe. i området 40-50 grader. var mest en spøk det med skruene da Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Du kan prøve å vri forsiktig fram og tilbake i noen minutter samtidig du trekker kjøleren ifra kortet forsiktig. Etterhvert skal den løsne. Goopen fungerer som lim siden det oppstår en slags sugeeffekt når du prøver å rive den bort fra GPU'en. Jo større kontaktflate, større sugeeffekt. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Ok, skal prøve det... Men er det noe risiko for å ødelegge den når jeg tar av silencern? Edit: Fikk den av. Takk for hjelpen! Endret 22. januar 2006 av CopkillaSX1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå