Joachricar Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Jeg leste på et forum at det ikke går an å overklokke med Phoenix BIOS. Er dette sant? Hvis det er, går det an å skifte til en annen BIOS da? Mvh Joachim. Lenke til kommentar
Patz Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Man kan ikke bytte til en annen BIOS enn den som er designet spesielt for ditt hk, gå inn på produsentens hjemmeside og se etter et nytt BIOS-image. På de fleste (alle?) "ferdig-PCer" har man fjernet muligheten for klokking. Dersom det er en ferdig-PC kan det likevel hende at den har et "vanlig" hk, sjekk om du finner det ut, og dersom det er det kan du få tak i en BIOS fra hovekortprodusentens hjemmeside. Er nå ganske sikker på at man kan klokke på de aller fleste Phoenix-BIOSer. Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Min gamle Dell Dimension XPS 500MHz P3 har Phoenix BIOS og den går det ikke an å overklokke, men det skyldes først og fremst at det er dell som har fjernet mulighetene for det. Tror dette heller er unntaket enn regelen hos Phoenix bioser, altså at de fleste har muligheter for klokking. Uansett så må du skrive hvilken hw du har for at du i det hele tatt skal få svar på spørsmålet. Hovedkort, prosessor, kjøling osv.. Endret 22. januar 2006 av kjaks Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Det er ikke det at Phoenix-bioser er noe tøv, det er bare produsenten som har vært inne og "tulla" med biosen for at folk ikke skal klare å ødelegge PCn sin, for det er det sikkert noen som klarer hvis de vil, og da sitter produsenten i fella Lenke til kommentar
Joachricar Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Pcen har jeg bygget selv. Men jeg har: 2x512 ram asus a8n-e hovedkort amd athlon 64 3200+ 2.01ghz vanlige viften (som jeg ikke husker hva heter, men den va med prosessoren) sapphire radeon x700 128mb soundblaster audigy 2 noe mer som trengs å vite?? Lenke til kommentar
Patz Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Burde ikke være noe problem å klokke med det, dersom det er Phoenix - Award BIOS så går du inn i "Jumper free settings". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå