Gå til innhold

Overkill Gamer-pc eller?

Anbefalte innlegg

Har bestilt High-end Gamer-pc fra PS DATA, men ønsker noen kommentarer om det er overkill og bortkastete penger, og bør jeg evt. gå ned 10000,- og få omtrent samme opplevelse på spill. Bruker også PC til mye "multitasking".

Her er komponentene jeg har bestilt:

THERMALTAKE Swing Black Dual USB2

A8N32 SLI Deluxe

CPU ATHLON-64 4800+ X2

GEIL 2.0GB (2x1.0GB) DDR PC3200

2 stk.WD Harddisk 250.0GB 7200RPM SATA II 3.5" 16MB

MSI VGA-Card GeForce 7800GTX 512MB

PSU Hiper 580W Modular ATX 2.2/12

CREATIVE Soundcard Sound Blaster Audigy 4 7.1 24bit/96kHz/EAX 4.0

2 stk. NEC DVD Recorder ND-3550

LOGITECH Cordless Desktop LX 700

Pris 22000,-.(amd 4800+ x2 blir satt ned 20% fra 23/1-skal tyne prisen litt mer)

Om noen gidder ønsker jeg også kommentar/tips vedrørende behov for kjøling/vifte og kabinetter. Og evt andre gode nettbutikker å handle Gamer-pc.

Finnlugg!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har bestilt High-end Gamer-pc fra PS DATA, men ønsker noen kommentarer om det er overkill og bortkastete penger, og bør jeg evt. gå ned 10000,- og få omtrent samme opplevelse på spill. Bruker også PC til mye "multitasking".

Her er komponentene jeg har bestilt:

THERMALTAKE Swing Black Dual USB2

A8N32 SLI Deluxe

CPU ATHLON-64 4800+ X2

GEIL 2.0GB (2x1.0GB) DDR PC3200

2 stk.WD Harddisk 250.0GB 7200RPM SATA II 3.5" 16MB

MSI VGA-Card GeForce 7800GTX 512MB

PSU Hiper 580W Modular ATX 2.2/12 

CREATIVE Soundcard Sound Blaster Audigy 4 7.1 24bit/96kHz/EAX 4.0

2 stk. NEC DVD Recorder ND-3550

LOGITECH Cordless Desktop LX 700

Pris 22000,-.(amd 4800+ x2 blir satt ned 20% fra 23/1-skal tyne prisen litt mer)

Om noen gidder ønsker jeg også kommentar/tips vedrørende behov for kjøling/vifte og kabinetter. Og evt andre gode nettbutikker å handle Gamer-pc.

Finnlugg!!

5475839[/snapback]

Synes nå 22000 hørtes veldig dyrt ut da men? Du har jo ytelse i bøtter og spann i det der, men tror du kunne ha fått enda bedre for den prisen :yes:

edit: Amd x2 4800+ koster jo flesk da, så den er jo med å dra opp prisen veldig, så jeg tror du har gjort et ganske godt kjøp :thumbup:

Endret av ScatexX
Lenke til kommentar

Ja er enig der! Den prossesoren er god men du vil få like mye ytelse for litt mindre penger..(Med mindre du er hardcore filmredigerer eller lignende)

Den er jo ganske dyr. Ellers er den jo grei men du vil muligens få mer ytelse for mindre penger andre steder.

Lenke til kommentar

må jo være totalt forbudt og ikke kjøpe 1900 XTX som kommer på mandag :p og tror ikke nvidias spøkelses kort er og få tak i.....

så ville jeg gådd for en myyye billigere cpu, og heller klokket den litt. en 3800+ koster 3000 kr mindre en den du har valgt, og med et par timers jobb har du den på 2,5 ghz på begge kjærnene. mye peng for 1024 kB L2 cache.

men så liker jeg og overklokke litt da :innocent:

Lenke til kommentar
må jo være totalt forbudt og ikke kjøpe 1900 XTX som kommer på mandag :p og tror ikke nvidias spøkelses kort er og få tak i.....

så ville jeg gådd for en myyye billigere cpu, og heller klokket den litt. en 3800+ koster 3000 kr mindre en den du har valgt, og med et par timers jobb har du den på 2,5 ghz på begge kjærnene. mye peng for 1024 kB L2 cache.

men så liker jeg og overklokke litt da :innocent:

5475951[/snapback]

Har faktisk tenkt å bytt til 1900 XTX, fordi Nivida skjermkortetet aldri kommer.

Har ingen erfaring med overklokking. Kan ikke en 4800+ overklokkes tilsvarende mye som 3800+?

Lenke til kommentar

jeg kjører iallefall BF2 fint med dual core.

(må av og til starte det flere ganger (starter, viser splash, så stopper det opp, jeg må drepe det i taskmanager, også starte opp igjen), men som regel går det fint. Og når det starter flyter det meget bra)

P.S: Problemene mine trenger heller ikke ha noe som helst med dual core å gjøre i det heletatt...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Med vannkjøling ligger min X2 3800+ på 2800 MHz, og da er det rammen som setter en stopper... Så det er (tydeligvis) stort overklokkingspotensiale. Med andre ord, så mener jeg at 4800+ er overkill, i alle fall hvis du ser på MHz/kroner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...