Gå til innhold

Hvilke soldater vil dere se i Medieval2: Total War


Anbefalte innlegg

På slagmarken eller som assasins? Var denne sekten også fremtredende som krigere? Har lest at de var svært bra/djerve snikmordere (derav navnet).

 

For øvrig gledet også jeg meg til Knights Templar, og Knights of Santiago.

5486100[/snapback]

Hvis ikke jeg tar helt feil (hvilket det kan hende jeg gjoer, i saa fall: skytt meg.), saa tror jeg det var motsatt. Ordet Assassin kommer fra denne gruppen muslimske krigere, ikke andre veien... De var visstnok arge fiender av de kristne haerer paa et eller annet tidspunkt.

*ropepaacun*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På slagmarken eller som assasins? Var denne sekten også fremtredende som krigere? Har lest at de var svært bra/djerve snikmordere (derav navnet).

 

For øvrig gledet også jeg meg til Knights Templar, og Knights of Santiago.

5486100[/snapback]

Hvis ikke jeg tar helt feil (hvilket det kan hende jeg gjoer, i saa fall: skytt meg.), saa tror jeg det var motsatt. Ordet Assassin kommer fra denne gruppen muslimske krigere, ikke andre veien... De var visstnok arge fiender av de kristne haerer paa et eller annet tidspunkt.

*ropepaacun*

5507040[/snapback]

 

De var ikke kjent som krigere på slagmarken, men som gode snikmordere. Det var forresten en kjettersk islamsk sekt og var innimellom alliert med de kristne i Midtøsten mot muslimene. Ordet assassin stammer ifra de, ettersom de ble kalt 'hashshashin', som igjen kom av det arabiske ordet "haššāšīn", som betyr "hasish-etere" (hasj-etere på norsk :p ). Det er derimot litt strid blant akademikere om det er dette som er opphav til navnet.

Lenke til kommentar

@Orresnei: Du får selvfølgelig dine etterlengtede bueskyttere:

In the ranks of the English, one can find the famous Longbow men, blokes who have bows with a length of over 2 meters. In order to protect them against cavalry, you can put spikes in the ground, which impale the knights who have bad horse-brakes.

 

@Gunfreak19: Mener det var du som ville ha kavaleri ikledd en skikkelig rustning:

Because of the introduction of the new factions, there are more units to choose from (over 250!). Especially cool are the Gothic Knights whose horses, as well as themselves, are completely covered in steel armour. Since most projectiles don’t hurt them, these fighters are very difficult to take down.

 

Annet "unit" -snakk:

The Turkish have a mortar that is modelled after that one that was used during the siege of Constantinople. The barrel is more than a meter long en the projectile that fits in it (stone, bullet, clowns) can weigh a couple of hundred kilos.
The Spaniards and Italians love gunpowder and the bullets that their musketeers fire, can pierce even the strongest armour with ease. It goes without saying that these new units will bring new tactics to the field.

 

Mer info om informasjonen får du i denne tråden.

 

TSP :)

Lenke til kommentar

Angående navnet, så var det slik du sa jeg mente, formulerte det kanskje litt vrient :) kan lese om dem på wikipedia f.ex, virker som en ganske grei utredning:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Assasin

 

Angående "hasj-spiserene", så var det faktisk en som lurte på om dette stemte i Illustrert Vitenskap Historie, men de konkluderte med at navnet sannsynligvis stammet fra "de som følger Al-Hasan", deres største leder. For øvrig skriver de at de var en shiamuslimsk sekt som brukte attentat som et middel for å tvinge det sunnimuslimske regimet i kne...rimelig stilig.

 

Angående soldater i M2TW, så håper jeg de beholder featuren at visse områder kan rekrutere visse soldater i større grad en RTW. Swiss Armored Pikemen osv, likte disse spesialsoldatene svært godt. Synes ikke det var en like stor grad av varianse i RTW, bare litt forskjellige mercs.

Lenke til kommentar

Agreed. La oss kunne rekruttere barske norske sjømenn i norge, barske vikingregimenter i dannmark, Swiss Pikemen, og den gamle ærverdige Sveitservakten i Roma. (de er pavens "livvakter", bruker fortsatt hallebarder, men er sveitsere). Vi tar gjerne imot Russiske "Boyars" også. Men, jeg håper virkelig at de blir slik at, for eksempel Russiske Boyars kun kan bli rekruttert etter at provinsen har vært russisk i noen år. Blir for dumt å ta over en afrikansk by, og plutselig pumper du ut unge adelsmenn på høygir =)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...