Gå til innhold

ASUS K8N4-E Deluxe.. problemer med kortet

Dan Stamnes

Anbefalte innlegg

har som skrevet i topic et ASUS K8N4-E Deluxe hovedkort... dette er i mine øyne et drittkort noe jeg ikke viste før jeg beklagligvis kjøpte dette.. men siden jeg alt har det, så får det bli.. fungerer da!

meen. til sakens kjærne..

dette ASUS AMD cool'n'quiet greia.. får ikke dette til å fungere, og vifta durer og kjører på full guffe konstant.. dette er boxedvifta og den bråker hardt på fullt turtall (og nei, kommer ikke til å kjøpe ny vifte ettersom det ikke er plass i mitt Lian-li kabinett)

cool'n'quiet står aktivert i bios, har lagt inn drivere og programvare.. men ingenting skjer når jeg starter programvaren.. cpu'n kjører på 2200mhz uansett.. dette fører jo til høy temp. og da går jo vifta som en gal!

noen som har noen tips om hva det kan være som er galt? har flasha bios til rev 1010 (som er nyeste bios til hk jeg har)

også var det en annen liten sak.. HK nekter og kjøre SATA som hoveddisk.. derfor er jeg nødt til å bruke en PATA harddisk som operativsystemdisk.. dette er plagsomt iom at jeg hadde planer om å kjøre alt på sata..

har lagt inn sata drivere og alt under install av XP, men til ingen nytte.. får bare "feil under lasting av Windows" i det den kjører loaden til windows etter boot..

er dette kortet virkelig så dritt som det jeg antar at det er? eller er det noen glupinger her med peiling på dette?

Svar mottas med stor takk!

Mvh

Dan Stamnes

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1. Aktiver Cool & Quiet i BIOS

2. Legg inn Cool & Quiet driver. (Finnes på Asus-sidene eller på AMD-sidene)

3. Gå inn på strømstyring i Windows, sett denne til "Minimal strømstyring"

4. Vær fornøyd

5475754[/snapback]

les hva jeg har skrevet før du svarer!

Lenke til kommentar

4. Vær fornøyd

5475754[/snapback]

5475782[/snapback]

Les hva HAN skrev før du svarer.. Eventuelt les hva DU skrev først.

Lenke til kommentar

4. Vær fornøyd

5475754[/snapback]

5475782[/snapback]

Les hva HAN skrev før du svarer.. Eventuelt les hva DU skrev først.

5476751[/snapback]

jajaja...han får sikkert til Cool'nQuiet. Plages litt jeg og på et MSI kort men jeg fikk det til.

Når det gjelder SATA problematikken på du trykke F6 under under begynnelsen av installasjonen og laste SATA driverne som (fårhåpentligvis) fulgte med hovedkortet. Jeg tror ikke XP støtter SATA automatisk. Jeg kjører to SATA disker i RAID og må laste både RAID driver og SATA driver i begynnelsen av installasjonen. Ellers skjer det du beskriver.

Håper dette hjelper. Lykke til.

/Jim

Lenke til kommentar

På mit hovedkort (Soltek) skal jeg flytte jumperen til raid controler. Den står som "default" til enable raid, og skal flyttes til disable. Hvis jeg ikke gjør dette, får jeg heller ikke lov til å bruke sata som hoveddisk.

Når den er flyttet, finder den disken med en gang. Behøver ikke en gang å kjøre ind driverne.

Det har også "AMD cool'n'quiet greia" Når den starter opp, så kjører den også på 2200, og drosler så ned etterpå. I skrivende stund på 989.

Har du downloadet de seneste driverne fra AMD?

Ellers kan de downloades her

http://www.amd.com/us-en/Processors/Techni...71_9706,00.html

Her har de også et veldig godt forum, som du evnt. kan bruke, hvis du ennå ikke får det til å kjøre.

Hilsen tukols

Endret av tukols
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...