Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Samfunnskunnskap A og B


Anbefalte innlegg

Må klarne opp i et par misforståelser og bastante påstander:

#1 SK behøver ikke være "bare tullball", selv om jeg selv synes dette. Det trengs noen med kunnskaper i det faget også, i samfunnet.

#2 Matte er ikke stort hardere enn andre fag, heller ikke når det gjelder arbeidsmengde. Nå bør snart folk slutte å spre slik propaganda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Matte og realfag ER vanskeligere enn samf.kunnskap. Jeg kommer ikke med noe propaganda her.. Har du lyst til aa jobbe ekstra hardt for aa faa daarligere karakterer saa velg realfag, vil du ogsaa ha tid til litt fritid saa velg samf.kunnskap. Jeg sov meg gjennom vgs med samf.kunnskap og kom ut med en grei 4-er. Det holdt til aa komme inn paa universitet. No drikker eg opp studielaanet mitt hver helg >)

Vet ikke hva dere tenker paa, men eg vil ha pose OG sekk. Utdanning OG fritid(ogsaa kalt ett liv)

Lenke til kommentar
Matte og realfag ER vanskeligere enn samf.kunnskap. Jeg kommer ikke med noe propaganda her.. Har du lyst til aa jobbe ekstra hardt for aa faa daarligere karakterer saa velg realfag, vil du ogsaa ha tid til litt fritid saa velg samf.kunnskap. Jeg sov meg gjennom vgs med samf.kunnskap og kom ut med en grei 4-er. Det holdt til aa komme inn paa universitet. No drikker eg opp studielaanet mitt hver helg >)

Vet ikke hva dere tenker paa, men eg vil ha pose OG sekk. Utdanning OG fritid(ogsaa kalt ett liv)

5634750[/snapback]

 

Det er da enda godt at ikke alle er som deg.

Lenke til kommentar
Matte og realfag ER vanskeligere enn samf.kunnskap. Jeg kommer ikke med noe propaganda her.. Har du lyst til aa jobbe ekstra hardt for aa faa daarligere karakterer saa velg realfag, vil du ogsaa ha tid til litt fritid saa velg samf.kunnskap. Jeg sov meg gjennom vgs med samf.kunnskap og kom ut med en grei 4-er. Det holdt til aa komme inn paa universitet. No drikker eg opp studielaanet mitt hver helg >)

Vet ikke hva dere tenker paa, men eg vil ha pose OG sekk. Utdanning OG fritid(ogsaa kalt ett liv)

5634750[/snapback]

 

Kjenner meg litt igjen her må jeg si :p Hva studerer du da?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
På vår skole var Sk-a generell politikk, medievitenskap, internasjonal politikk og en liten dasj politisk filosofi eller ka en skal kalle det.

SK-b var.. vet ikke ka eg skal kalle det.. Husker det var litt psykologi, sosiologi. Husker sk-b var ett stort tullefag der en fikk 4 uansett kor lite en leser. 2sk, 3ska og 3skb tar for seg samme overordnede emne, nemlig samfunnsfag. Og flere ting fra SK-a finner en igjen i SK-b.

5504679[/snapback]

Jeg har i dag 3SK-A. Hvor mye er felles for 3SK-A og 3SK-B? Er det mulig å bestå (med en relativt god karakter) en privatisteksamen i 3SK-B uten så alt for mye lesing, hvis en allerede har hatt 3SK-A?

 

Vedrørende fordypningspoeng: Ved å ta 2MX & 3MX og 2SK & 3SK-A + 3SK-B vil altså en få tilsammen 4 fordypningspoeng?

Lenke til kommentar
Matte og realfag ER vanskeligere enn samf.kunnskap. Jeg kommer ikke med noe propaganda her.. Har du lyst til aa jobbe ekstra hardt for aa faa daarligere karakterer saa velg realfag, vil du ogsaa ha tid til litt fritid saa velg samf.kunnskap. Jeg sov meg gjennom vgs med samf.kunnskap og kom ut med en grei 4-er. Det holdt til aa komme inn paa universitet. No drikker eg opp studielaanet mitt hver helg >)

Vet ikke hva dere tenker paa, men eg vil ha pose OG sekk. Utdanning OG fritid(ogsaa kalt ett liv)

5634750[/snapback]

 

Jeg tok alle realfagene i VKI og VKII utenom biologi. Fikk følgende resultater:

2KJ - 5

3KJ - 4

3FY - 5

3MX - 6

 

Tok 2FY og 2MX i utlandet, så fikk bare bokstavkarakter der. I VKI var jeg ute minst 3 ganger hver uke, og da jeg kom tilbake til Norge i VKII var jeg ute minst 1 gang hver uke. Du overdriver for mye.

Endret av DrKarlsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...