Gå til innhold

AMD Athlon 1.33 GHz virker ikke på kt133 hovedkort.

Tjafsen

Anbefalte innlegg

Jeg har følgende Hardware:

-AMD Duron 700@850 (gammel som virker)

-AMD Athlon 1.33 / 266 MHz (problemet!)

-chaintech 7AJA100 kt133

-384 MB SDRAM

-Geforce Mx200

-8 GB Maxtor

-80 GB Seagate IV

-PSU: 235 W

-32x CR-ROM

Jeg har netopp kjøpt meg en ny Athlon 1.33 GHz. Når jeg setter inn denne, skjer det ingen ting. Svart skjerm, ingen pip, bare viften som går.

Prossesoren ble sjekket hos Komplett i Trondheim i går, og den fungerte som den skulle. Min gamle Duron 700 fungerer også som den skal etter at jeg byttet tilbake.

Siden hovedkortet bare støtter 100MHz bus, stilte jeg inn dette i biosen før jeg byttet CPU. Athlonen ble levert ulåst (L1 broene var loddet sammen)

Jeg har også prøvd å stille multiplieren til forskjellige verdier, uten at det hjelper. Planen med oppgraderingen var å kjøre systemet på 12,5 * 100 = 1,25 GHz, siden 12,5 er maks verdi for multiplieren. Håper denne "underklokkingen" blir akseptert i et forum for overklokking! :smile:

Er klar over at PSU er litt i underkant. Prøvde å koble ut alle disker, men likevel skjedde ingenting. Skal ikke systemet starte selv om PSU er liten?

BIOSen er oppgradert med nyeste versjon fra chaintech-hjemmesiden. (24/10-2001)

Er det noen som kan hjelpe meg?

På forhånd takk!

Tjafsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd cpu'en i et annet hovedkort? Det kan hende den er gåen. Jeg skulle tro det gikk an å sette 100mhz systembuss og 12,5 multiplier. Jeg har også et Chaintech 7AJA på min andre pc, men med en Duron 850@1000 da...

Håper du får det til å fungere:)

MVH

Fredrik

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-09-12 16:04, Tjafsen skrev:

Prossesoren ble sjekket hos Komplett i Trondheim i går, og den fungerte som den skulle...

Som du ser har jeg vært hos komplett å testet CPUen. Jeg var ikke vitne til selve testen, men de sa den virket. Men hos meg oppfører den seg som om den er gåen.

Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte om hovedkortet mitt (chaintech 7AJA100 kt133) er kompatibelt med prossesoren min(AMD Athlon 1.33GHZ/266 MHz)?

I dag prøvde jeg med en annen PSU(250W) uten noen virkning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...