Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

*LØST* Virus, muligens i bios?

Anbefalte innlegg

Case:

Tror jeg har fått virus fra en pirat office xp-cd, trenger ikke svar med belærende tone om bruk av piratprogramvare. tro meg, jeg har lært!

-Pc slår seg av, noen ganger med en gang ved oppstart andre ganger varer det lengre, det er ikke noe bilde om at pc slår seg av om så og så mange sekunder.

-microsoft malware fix fant ut at det ikke er en w32.xxxx - virus

-meldinger om at explorer og svchost har problemer og må slå seg av

-finner ikke hdd i bios, men det stopper meg ikke fra å komme inn i win xp (home)

- deaktiverte autorestart ved systemfeil, kom masse feilrapporter men pc virket ganske lenge, etter det har den bare slått seg av(ikke restartet) evt slått av skjermkortet

-prøvde å reinstallere xp home (orginal) fra cd i windows, da den restartet fikk jeg beskjed om at det var feil på hdd og at jeg skulle kjøre chkdsk/f hvilket jeg gjorde. Umiddelbart etter at den hadde gjort sitt restartet/stoppet pc'en. Jeg rakk å se at noe var feil med den, men ikke hva.

-etter dette har det vært valg mellom å installere windows eller åpne xp home i oppstarten

Noen som vet hvilket virus dette er og hva som skal til for at jeg kan reinnstallere windows ( slik at bios finner hdd).

Hvordan får jeg vekk den påbegynte installasjonen som viruset tydeligvis har tafset på?

Hjelp taes mot med glede

MVH Eirik

Endret av Bisleruffen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det viste seg at det var den ene minnebrikken som var problemet og ikke virus/orm etc.

Takk for tipset om ultimate boot cd, brukte memorytesten der og det var en drøss med feil!

tenker det blir en telefon til Netshop i morra

Men fortsatt finner ikke bios hdd (sata), ergo kan jeg ikke reinstallere xp.

Den dukker opp i oppstarten, men altså ikke i bios og når jeg setter inn xp-cd'en.

Må jeg legge inn en driver?

Uannsett, takk for hjelp

Mvh Eirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...