Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Active PC sub til bil sub?

P-in-P

Anbefalte innlegg

Takk for linken, men den trengs neppe da jeg har gått VK1 sterkstrøm ;)

Men det var en god del med nyttig informasjon der så takk skal du ha :thumbup:

Edit: Glemte et ord...

5482578[/snapback]

HEHE. Måtte berre flire litt her.

En person som har gått/går Vk1 elektronikk bruker nok Ohms lov noe mer dyptgående enn en person som går Vk1 Sterkstrøm.

Ohms lov er nok mer enn U=R*I

Mange som sier de kan ohms lov, men det er vanvittig mange som faktisk ikke kan den.

Har selv gått Vk1 Elektronikk og Vk2 Serviceelektronikk Lyd & Bilde.

Har slitt mitt med Ohms lov.

Jobber nå som montør i svakstrømsavdelingen i et elektrofirma. Jobber og litt med Sterksrøm. Svakstrøm er vanvittig mye mer utfordrende å jobbe med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for linken, men den trengs neppe da jeg har gått VK1 sterkstrøm ;)

Men det var en god del med nyttig informasjon der så takk skal du ha :thumbup:

Edit: Glemte et ord...

5482578[/snapback]

HEHE. Måtte berre flire litt her.

En person som har gått/går Vk1 elektronikk bruker nok Ohms lov noe mer dyptgående enn en person som går Vk1 Sterkstrøm.

Ohms lov er nok mer enn U=R*I

Mange som sier de kan ohms lov, men det er vanvittig mange som faktisk ikke kan den.

Har selv gått Vk1 Elektronikk og Vk2 Serviceelektronikk Lyd & Bilde.

Har slitt mitt med Ohms lov.

Jobber nå som montør i svakstrømsavdelingen i et elektrofirma. Jobber og litt med Sterksrøm. Svakstrøm er vanvittig mye mer utfordrende å jobbe med.

5486107[/snapback]

Skjønner ikke helt hva du vil fram til og hva har dette med topic å gjøre..? Det jeg ville fram til var kanskje at jeg skjønte hva han mente med innlegget sitt utan at han trengte å gi meg den linken? Har på ingen måte påstått at jeg kan like mye om svakstrøm som en som har gått VK1 el.nikk :ermm:

Hvis en som har gått VK1 elektro ikke skjønner det han skrev der kan umulig ha fulgt med i timene/bestått...

Lenke til kommentar

Ikke gjør ting så enormt vanskelig! Koble opp en ok forsterker med innebygd delefiter og spill livskiten ut av kassa, den koster uansett ikke allverden og det er jo et prøveprosjekt? Håper jeg :D

En kan jo ta aldeles av med teoretiske betraktninger her, men bottom line er å kvantifisere problemet og analyserer bestanddelene.

Det en da står igjen med er følgende:

1: Ett stk. element i en kasse, mest sannsynlig noe kvasi båndpassstyr som ikke krever allverden med guffe for å røre på seg og impedansen er omtrent neglisjerbar da den mest sannsynlig ligger mellom 8 og 4.

2: Behov for forsterker, sikring, strøm, signal og høyttalerkabler.

3: Ingen affeksjonsverdi eller forventet følelse av undergang idet elementet takker for seg og blafrer over til de evige fastbrente spolers og herpa membraners verden.

Hermed ønsker jeg deg lykke til, kjør på :thumbup:

Endret av Jalla
Lenke til kommentar
Ikke gjør ting så enormt vanskelig! Koble opp en ok forsterker med innebygd delefiter og spill livskiten ut av kassa, den koster uansett ikke allverden og det er jo et prøveprosjekt? Håper jeg :D

En kan jo ta aldeles av med teoretiske betraktninger her, men bottom line er å kvantifisere problemet og analyserer bestanddelene.

Det en da står igjen med er følgende:

1: Ett stk. element i en kasse, mest sannsynlig noe kvasi båndpassstyr som ikke krever allverden med guffe for å røre på seg og impedansen er omtrent neglisjerbar da den mest sannsynlig ligger mellom 8 og 4.

2: Behov for forsterker, sikring, strøm, signal og høyttalerkabler.

3: Ingen affeksjonsverdi eller forventet følelse av undergang idet elementet takker for seg og blafrer over til de evige fastbrente spolers og herpa membraners verden.

Hermed ønsker jeg deg lykke til, kjør på  :thumbup:

5487896[/snapback]

Ja du si nåka du gut! :p

Selvfølgelig skal jeg teste, jeg bare lurte på om det var noe som direkte hindret meg jeg ;) (noe det ikke ser ut til å være)

Men det er ei supergo kasse med et godt element, så litt trist blir jeg :cry:

Nammenammen :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...