Ørrebjeff Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Jeg har prøvd å installere WIn XP på min gamle pc (700 Mhz, 20 Gb, 160 MB RAM). jeg har hatt XP på denne maskinen før, men måtte slette alt på grunn av virus. jeg fikk så en ny pc, men nå vil jeg ta i bruk den gamle slik at jeg og en venn kan spille LAN. Men når jeg putter XP-CD'en i kommer det en blå skjerm hvor det står helt øverst "installer windows". SÅ begynner den å laste opp forskjellige filer. og når den er ferdig kommer en svart skjerm og en blinkede linje, helt øverst. Hva må jeg gjøre? Må jeg fikse noe i BIOSen? Håper på tilbakemelding, all hjelp er verdsatt. Lenke til kommentar
zatt Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Du kan vel først prøve en annen xp cd ? vet ikke om du har org eller hva du har .. I bios er det vel ikke så mye annet å passe på enn at du må boote fra cd som 1dev .. Visst ikke noe av det funker sa kan det vel ikke skade å sette bios til default sett ? lykke til Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Du kan vel først prøve en annen xp cd ? vet ikke om du har org eller hva du har .. I bios er det vel ikke så mye annet å passe på enn at du må boote fra cd som 1dev Visst ikke noe av det funker sa kan det vel ikke skade å sette bios til default sett ? 5481397[/snapback] I BIOS er det en setting hvor du kan hindre at noe skriver til boot-sektoren på hardisken.... sjekk om denne er enablet... Lenke til kommentar
Ørrebjeff Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 I BIOS er det en setting hvor du kan hindre at noe skriver til boot-sektoren på hardisken.... sjekk om denne er enablet... 5483056[/snapback] Hva heter denne settingen? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Hva heter denne settingen? 5484869[/snapback] I BIOSen på min maskin heter den "Boot Virus Detection". denne skal være disabled. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå