aavar Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Hei! Jeg har nettopp kjøpt en gammel IBM thinkpad X20 som det ikke er cd-rom i. Hvordan kan jeg få dette til? Den har usb og jeg har en usb-minnepinne (mp3-spiller). Maskinen har windows 2000. Er det mulig å få lagt en oppstartsdisk på minnepinnen som starter installasjonen fra disk? (jeg har både en lovlig og en ulovlig versjon av windows xp pro.) I tilfelle hvordan? MVH Aavar Magnus Stava Lenke til kommentar
TCi Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Det du kan gjøre er å få kopiert over innholdet til XP-platen over til minnepennen (om det er nok plass) hos noen. Så kopierer du det på maskinen du har og kjører installasjonen fra Windows 2000. Der velger du om du vil ha en oppgradering eller ren installasjon, da vil installasjonen bruke harddisken som kilde videre. Om du tar en ren installsjon, ikke installer på samme partisjon som Windows 2000. Lenke til kommentar
aavar Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Installasjonsfilene ligger allerede på harddisken. Fremgangsmåten virker bra, men hvorfor bør jeg ikke installere den på samme partisjon? Er det ikke greit å overskrive windows 2000? (hvis jeg formaterer i installasjonen) (Jeg har to partisjoner, så installasjonsfilene kan gjerne ligge på d:, hvis det hjelper) Endret 22. januar 2006 av aavar Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Du bør ikke kjøre installasjonen på samme partisjon for da blir det kluss med Windows 2000 (oppgradering ikke å anbefale). Og om du formaterer så mister du installasjonsfilene dine. Men som du sier, legg de installasjonsfilene på D:, da kan du også formatere. Lykke til. NB: Husk å ta backup av filene du trenger fra C: om du formaterer Lenke til kommentar
aavar Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Du bør ikke kjøre installasjonen på samme partisjon for da blir det kluss med Windows 2000 (oppgradering ikke å anbefale). Og om du formaterer så mister du installasjonsfilene dine. Men som du sier, legg de installasjonsfilene på D:, da kan du også formatere. Lykke til. NB: Husk å ta backup av filene du trenger fra C: om du formaterer 5480382[/snapback] Men det vil altså fungere å starte installasjonen fra windows? (bare for å være helt sikker) Lenke til kommentar
TCi Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Ja, du bare kjører igang installasjonen mens du er i Windows 2000. Så starter installasjonen maskinen på nytt og fortsetter der. Eneste måten å gjøre det på uten cd-rom. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Kopier mappa i386 på XP-CD'en til D: og start fila winnt32.exe. Da burde resten være selvforklarende Lykke til! Endret 23. januar 2006 av HappyRay Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå