Gal_ape Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Har lenge vurdert å modde mitt gamle Chieftech TG-10, Lister opp hva jeg skal gjøre: 1.Rubbe opp den gamle lakken slik at alle sidene blir helt smoothe 2.Maskere den venstre sidedøra 3.Skjære ut "Gal_ape" i pair som er mitt "orginale" kallenavn. 4.Tegne på maskeringen 5.Måle opp et vindu på siden med målene 15X13cm 6.Skjære ut alt dette! (dremel does it) 7.Skaffe plexi 8.Skaffe lakk (fin og rød) 9.Bestille neon (grønn eller gul) 10.Feste casebadge i fronten 11.Feste window etch på det vesle vinduet Besillingsliste fra nettet: Neon lys Casebadge Window etch Dremel har fatter'n, plexi hos Helvik Hus, Lakk fra europris. Her er den maskerte sidedøra: Skal PRØVE å bruke Sketchup for å illustrere det hele litt bedre! Trenger også et lite tips om plassering av neonlys.. som dere ser så har jeg veldig heavy med extra kabler ect, og jeg tenker på at det kanskje blir litt vel varmt inni kabbiset når strømforsyningen blåser "brukt" luft inn i kabinette. Har prøvd og snu den, men for at det skal bli vellykket så må jeg nok skjære i selve ramma (noe som jeg helst vil unngå) Varm luft inn og neonlys blir vel kanskje en liten tanke varmt, så jeg trenger tips angående akkurat den delen! Update kommer når jeg har fått skjært ut bokstavene og vinduet. Skal se om jeg får lagd noe i sketchup og! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Utnytt viftehullet bak og få en vifte som trekker varm luft ut av kabinettet. Få litt bedre orden i kablene og sett en vifte forran som blåser kald luft inn. Du kan og lage en "tunnel" som styrer luften som kommer ut fra PSU og rett inn til vifta som suger luften ut. har du 80mm vifte hull, ville jeg anbefalt å skjære ut 120mm eller finne adapterer og bruke 120mm (mindre støy kontra luftstrøm) Det som og er mulig er å skjære hull i toppen og ha en vifte som suger ut luft der og. Det med å få orden på kablene ville jeg virkelig gjordt. Både for uteseendes skyld og for luftstrømmen. Lenke til kommentar
tyrann Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Du kan jo sette på sleeving els på kablene fra PSU, eller kjøpe en PSU som er allerede sleevet . Du kan også kjøpe et par runde HDD kabler og sånt . Men uansett virker som et bra prosjekt dette her Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Btw, jeg trodde at worklogs forumet var for påbegynte prosjekt og forlagte flere bilder. Planer/idemuldring skal skjer på casemod forumet? Lenke til kommentar
Gal_ape Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) det har seg sånn at jeg HAR begynt.. kutting (og kanskje lakking) skal skje i dag! bare gi meg litt tid forresten så skal jeg fjerne overflødige kabler og stripse resten Endret 21. januar 2006 av Thappaz Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Kom med bilder da:D Dette forumet for ikke nokk av bilder <3 Lenke til kommentar
Gal_ape Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 sorry for at det ikke kom bilder i går kom veldig sent igang med kuttinga + jeg måtte forandre hvordan "gal ape" skulle være! OG jeg har en kraftig ?influensa? høy feber,fryser ect. så alt er ikke alltid like lett Om ikke det var nok så dæva Dremelen til fatter'n i går etter jeg var kommet til A'en i Gal Ape! altså A'en etter G'en !! Alt av kutting og lakking må skje i dag! Siden jeg er 16 så er jeg litt avhengig av at fatter'n hjelper meg, da jeg har null skillz med dremelen. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Det er jo ikke verre enn at du prøver deg fra .. vis du skal lage hull, så tar du bare et mye mindre enn du faktisk skal ha, så jobber du deg utover til du blir fornøyd. Du trenger ikke mange feil kuttinger før du får det rett;) Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Kan jo bli bra dette da.. ; ) Men et bilde som ikke funker i første post. Ellers, ta til deg alt det de andre her har sagt Øyvind Lenke til kommentar
Gal_ape Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 eehhh... kommer til å ta litt tid før jeg blir ferdig pga sommel!! hvis en eller annen admin kan slette denne tråden slik at jeg slipper å komme med tomme løfter om bilder:P lager heller ny tråd når det hele er ferdig!! Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Vel, du lærte vel noe om å ikke starte tråden fortidlig denne gangen i allefall men uansett. Synes kanskje du skal tenke på en kombinasjon av rød og hvit lakk, med hvit lys innvendig. Tror kanskje dette kunne blitt veldig pent Kult tenkt det der med å kutte ut nicket ditt i siden tror kanskje du kan droppe understreken da men Godt å se at det kommer nye moddere på banen lykke til med prosjektet Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 eehhh... kommer til å ta litt tid før jeg blir ferdig pga sommel!! hvis en eller annen admin kan slette denne tråden slik at jeg slipper å komme med tomme løfter om bilder:P lager heller ny tråd når det hele er ferdig!! 5486198[/snapback] Bare trykk på rapporter knappen og hør om de kan flytte tråden din Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Vi får stenge denne, og så får trådstarter lage ny tråd når tiden er inne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg