Gå til innhold

Irriterende rebooting

nafets

Anbefalte innlegg

Hei

Lurte på om noen kunne gi meg en ide om hva som er galt. Pc'en min har en tendens til plutselig å starte på nytt, særlig ved spill og andre "tyngre oppgaver". Ved lett bruk fungerer alt bra. Tror ikke det er PSU, BIOS er satt til å ikke starte på nytt ved strømbrudd.

Har:

Abit KT7A

TwinMos PC133 SDRAM 256MB

Duron 1,2 GHz

IBM Deskstar 40GB

Gainward Geforce2 MX-400 32MB

+ noen PCI og USB enheter, men disse er uskyldig. Det samme skjer uten at disse koblet til...

Bruker Win98SE, finnes det en log-fil der jeg kan se årsaken??

Alle innspill mottas med takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde også slike problemer.. vanskelig problem. Hos meg hadde minne mye av skylda. Rokerte litt om på minnet og brukte slot 1 og 3 istedet for 1 og 2 det hjalp. Hvis du bruker XP så rebooter maskinen i stedet for å gå i bluescreen. Du kan slå av reboot ved feil i system-innstillingene. Da kan du kanskje få frem feilen.

Lenke til kommentar

Strømforsyningen din bør takle den belastingen der.

Oppdater operativsystem og drivere. Støtter hovedkortet ditt hardwaremonitorering så last ned programmet og sett det til å loggføre. Så ser du om det er overoppheting eller et spenningsfall osv som forårsaker problemet.

Stokk om på minnet ditt, er det en brikke så sett den i et annet spor. Prøv med annet minne (byttelåne med en kompis f.eks) evt prøv med mer minne. Et hovedkort jeg hadde nektet å funke med 2x128Mb minne. 1/3/4x128Mb funket (hadde 4 minne-spor). Det funket også med andre kombinasjoner bare ikke med 2x128Mb (prøvde med 4 forskjellige 128Mb brikker. Ingen kombinasjon av de 4 funket).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...