nafets Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Hei Lurte på om noen kunne gi meg en ide om hva som er galt. Pc'en min har en tendens til plutselig å starte på nytt, særlig ved spill og andre "tyngre oppgaver". Ved lett bruk fungerer alt bra. Tror ikke det er PSU, BIOS er satt til å ikke starte på nytt ved strømbrudd. Har: Abit KT7A TwinMos PC133 SDRAM 256MB Duron 1,2 GHz IBM Deskstar 40GB Gainward Geforce2 MX-400 32MB + noen PCI og USB enheter, men disse er uskyldig. Det samme skjer uten at disse koblet til... Bruker Win98SE, finnes det en log-fil der jeg kan se årsaken?? Alle innspill mottas med takk Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 dytt inn en ny og større psu Lenke til kommentar
nafets Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 har 350W PSU, burde vel holde til bare en harddisk og DVDROM? Er det mest sannsynlig PSU altså?? Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 R ingen umulighet det nei. Men overklokker du noe/mye? Det kan jo være ustabilitetsproblemer oxo lissom. Lenke til kommentar
nafets Skrevet 12. september 2002 Forfatter Del Skrevet 12. september 2002 Ikke overklokket noe på denne PC'en. Forstår ikke hva som er galt, derfor jeg spør om noen har vært borti noe lignende... Lenke til kommentar
brainwasher Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Jeg hadde samme problemet ,så tok jeg en windows oppdate så sluttet det sp prøv det,og prøv med en mormatering. Lenke til kommentar
Klorin1 Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Jeg hadde også slike problemer.. vanskelig problem. Hos meg hadde minne mye av skylda. Rokerte litt om på minnet og brukte slot 1 og 3 istedet for 1 og 2 det hjalp. Hvis du bruker XP så rebooter maskinen i stedet for å gå i bluescreen. Du kan slå av reboot ved feil i system-innstillingene. Da kan du kanskje få frem feilen. Lenke til kommentar
Dataante Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Kjenner ikke kortet, men regner med at en oppdatering av drivere til chipsetet (via 4 in 1)løser problemet Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 nafets Eg lurer på om du har tempratur problemer, Har du kabinett vifter og vet du hva tempen er på cpu'en din er. Og alt er oppdatert. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Eller problemer med IRQ-konflikter evnt. IRQ-deling? Lenke til kommentar
Ash Skrevet 13. september 2002 Del Skrevet 13. september 2002 Strømforsyningen din bør takle den belastingen der. Oppdater operativsystem og drivere. Støtter hovedkortet ditt hardwaremonitorering så last ned programmet og sett det til å loggføre. Så ser du om det er overoppheting eller et spenningsfall osv som forårsaker problemet. Stokk om på minnet ditt, er det en brikke så sett den i et annet spor. Prøv med annet minne (byttelåne med en kompis f.eks) evt prøv med mer minne. Et hovedkort jeg hadde nektet å funke med 2x128Mb minne. 1/3/4x128Mb funket (hadde 4 minne-spor). Det funket også med andre kombinasjoner bare ikke med 2x128Mb (prøvde med 4 forskjellige 128Mb brikker. Ingen kombinasjon av de 4 funket). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå