Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tips til oppsett av trådløst nettverk (Mimer)

Anbefalte innlegg

Holla!

En nabo og meg skal sette opp trådløst nettverk (vi skal dele internett linja hans fra Mimer). Vi har ikke så mye peil, så vi hadde satt stor pris på en liten "newbie" gjennomgang :thumbup:

Han har allerede en Zyxel router (ikke trådløs, er også usikker på model) koblet mot maskina si

Jeg har gått til innkjøp av en D-Link DI-624 trådløs router, samt et DWL G520 PCI kort

Vi bor over hverandre (2-manns bolig), og den trådløse routeren kommer til å stå nede hos han.

Nå kommer egentlig det vi lurer på:

Hvordan må vi koble sammen de 2 routerene slik at han fortsatt kan ha kablet nettverk, samt at jeg kan koble meg på den trådløse routeren nede?

Og hvilke instillinger må gjøres på routerene for at vi skal få nett-tilgang

For de av dere som er kunstneriske, setter jeg også stor pris på kabel oppsett i Paint :D

All hjelp blir tatt imot med takk!

--Erwing--

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ta den blå kabelen som fulgte med Dlink routeren din og sett inn i ethernetkontakten på Zyxel modemet/routeren til Mimer .

gå til http://192.168.0.1 og kjør Wizarden . Pass på å velg Statisk IP for Mimer , sett inn de tekniske data som fulgte med gjør det selv pakka og sett opp wireless med de valg dere ønsker for sikkerhet ( her hadde jeg ventet med sikkerheten til dere har funnet ut at det fungerer) .

Personen med kablet nett kobler til sin pc til en av DLinken sine Lanporter og den andre surfer tråløst over ehhh ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...