zeltex Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) Etter noen år på hylla fant jeg nå fram skiene for å komme meg ut på en tur eller to i uka. Kunne bittelitt om lengde på ski og staver før, men det har helt blåst vekk. Jeg er 185 cm høy, skiene er 205 cm og stavene har en lengde på 150 cm. Følte i dag at det ikke var som når jeg gikk i de gode gamle dager(les 5 år siden). Men for alt jeg vet kan det også bare være pga at jeg har glemt alt siden da. Noen som har peiling på om disse lengdene kan stemme for meg? Endret 29. januar 2006 av zeltex Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Går du mest klassisk eller skøyter du? Hvis du holder deg til klassisk så tror jeg det skal gå greit. Jeg har i alle fall lært at stavene lissom skal såvidt gå inn under armhulene når man står oppreist. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 Er klassiskt det går i, og hvis det ikke høres helt galt ut satser jeg på at det er teknikken som slinger, og ikke utstyret. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Jeg er ca. 185, skiene mine er 205 og stavene 150 (om jeg ikke tar feil), og jeg stortrives med den kombinasjonen. Det skal dog sies at jeg går meste på fjellet, men når jeg først prøver å ta meg ut i løyper går det som det suser (så lenge ikke bindingene kommer borti sporet og sånt). Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Ja gikk endel bedre på turen jeg hadde i dag, så da regner jeg med at det er teknikken min det går på her. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Ja gikk endel bedre på turen jeg hadde i dag, så da regner jeg med at det er teknikken min det går på her. 5480254[/snapback] Ikke glem kvikk lunch og appelsin da Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 27. januar 2006 Del Skrevet 27. januar 2006 Klassisk ski skal vel være litt lenger enn deg selv og skøyte ski litt kortere. Klassisk staver skal være 30 cm kortere enn deg selv og skøyte staver skal være 20 cm kortere enn deg selv. Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 29. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2006 Ja gikk endel bedre på turen jeg hadde i dag, så da regner jeg med at det er teknikken min det går på her. 5480254[/snapback] Ikke glem kvikk lunch og appelsin da 5480283[/snapback] Seff har jeg med kvikk lunch Fant ut at jeg glemte det i går, så da måtte jeg innom Ullvoldseter for å kjøpe en til 15(!) kr. Klassisk ski skal vel være litt lenger enn deg selv og skøyte ski litt kortere.Klassisk staver skal være 30 cm kortere enn deg selv og skøyte staver skal være 20 cm kortere enn deg selv. 5506788[/snapback] Blir ca det jeg har det da. Og det har gått bedre og bedre for hver dag denne uka. Tror jeg er oppe på normalen igjen nu. Vil takke for alle svar. Lenke til kommentar
-mads Skrevet 14. februar 2006 Del Skrevet 14. februar 2006 Etter noen år på hylla fant jeg nå fram skiene for å komme meg ut på en tur eller to i uka. Kunne bittelitt om lengde på ski og staver før, men det har helt blåst vekk. Jeg er 185 cm høy, skiene er 205 cm og stavene har en lengde på 150 cm. Følte i dag at det ikke var som når jeg gikk i de gode gamle dager(les 5 år siden). Men for alt jeg vet kan det også bare være pga at jeg har glemt alt siden da. Noen som har peiling på om disse lengdene kan stemme for meg? 5474454[/snapback] Du kunne kanskje trengt 5 cm lenger staver, men men... Skiene er lange nok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå