tjordah Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Hoy! Kjøpt meg en del nytt til PCen og har nå følgende hardware: ASUS A8N-SLI Deluxe GeForce 7800GT 1x 512 Mb TwinMOS PC3200 CL2.5 1x 512 Mb Corsair ValueSelect CL2.5 400W strømforsyning Drivere etc: Windows XP x64 nForce4 Chipset Drivere (6.65 var det vel - det nyeste for X64) Nyeste GeForece drivere for X64 Ingen problemer unter installasjon, har heller ikke fått problemer ved "vanlig" Windows bruk. Starter jeg World of Warcraft funker dewt vanligvis fint 4-5 minutter før jeg får den herlige bluescreenen. Feilen jeg får er nv4_disp.dll 0x0000007E (ikke sett noen annen feil). Tenkte dette var minnefeil så jeg har prøvd å vrikke å vri på hvordan jeg har satt inn minnet. Har prøvd en brikke i hver kanal, begge brikkene på A kanalen og hver av brikkene på B1 alene (manualen sier at man skal bruke B1 når man kun har en brikke). Uansett hva slags konfigurasjon jeg prøver kvelder WoW etter en stund. Har også prøvd å kjøre MemTest86 på samme konfigurasjonene uten å finne feil. Kjørt alene TwinMOS 35 pass eller 9 timer uten å finne feil, Corsair ValueSelect alene et par pass og begge brikkene på seperate kanaler 2-3 pass. Jeg har aldri funnet feil og kvier meg derfor for å gå til anskaffelse av nye brikker (selv om det ikke er optimalt med 2 ulike brikker). Noen ideer? Jeg vil spille WoW! =) Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Jeg har samme hovedkort selv, og jeg lurer på om hovedkortet "må" ha parvis like brikker. Uansett så vil det gi mye bedre ytelse, siden du kan kjøre DUAL-DDR. Lenke til kommentar
tjordah Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Dette ser faktisk ut til å skyldes noe helt annet enn jeg forventet: driverne til lydkortet på hovedkortet (Realtek AC97). Disabled dette og alt har funka fint siden. Det har vel med dårlig støtte for XP x64 å gjøre tenker jeg. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Dette ser faktisk ut til å skyldes noe helt annet enn jeg forventet: driverne til lydkortet på hovedkortet (Realtek AC97). Disabled dette og alt har funka fint siden. Det har vel med dårlig støtte for XP x64 å gjøre tenker jeg. 5483960[/snapback] Det skal finnes drivere for XP 64bit for lydkortet. Se hjemmesiden til ASUS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå