Wubbable Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Jeg har et problem med lydkortet mitt... Det er et Creative Audigy ZS2... Problemet er det samme som han fyren her har: http://www.softwaretipsandtricks.com/forum...d-speakers.html Jeg har også onboard og vanlig lydkort (audigyen), på hoverkortet A8N SLi.. Avogtil, kommer det skrapelyder i høytalerene... Byttet også PCI slot, til ingen nytte... Alle ledninger sitter skikkelig i, og lydkortet står skikkelig i PCI slottet... Hva kan være galt?? Lenke til kommentar
SCV Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 sikkert sprengt dem til helvete og forbi da Lenke til kommentar
Fixit Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Har hatt samme problemet, men dette skyldtes jordingsfeil. Hvilke høytalere er det du har? Det som hjalp meg var å koble høytalerne til ujordet stikkontakt ( evt som jeg gjorde;åpnet paden og fjernet jordingen), pc derimot bør ha jordet strømtilførsel! Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 Høytalerne er innebygd i TVen min.....bruker den som skjerm (LCD HDTV) Uansett, jeg og har hatt problemet før, da var det onboard nettverksporten som gjorde det... Jeg disablet det, kjøpte et nytt nettkort, og alt virket... Helt til, jeg fikk en ny 250gig harddisk for noen dager siden... Siden jeg satte den inn, så har skrapelydene kommet... Harddisken virker perfekt, men har tydeligvis en dårlig effekt på lydkortet... Noen som har peiling nå ?? Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 En annen ting som eiere av DFI nF4 hk bør være klar over, er at det som kjent vært problemer med X-Fi lydkorta på disse hovedkorta. MEN dette var vist KUN de billigste korta uten ekstra ram. Fatal1ty og Elite Pro'en skal vistnok IKKE ha disse problemeneDette tolker jeg slik at det må være noen flere forkjeller mellom Fatal1ty/Elite Pro og de billigste. 5474507[/snapback] Fra denne posten: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=524569 Siden jeg har A8N SLi. så bruker både jeg og cardinal samme chipset (nF4)... Og jeg antar at audigy 2ZS ikke har sitt eget RAM.... Betyr det at jeg, i verste fall (eller kanskje beste), må ha et nytt X-fi lydkort med onboard RAM ? Lenke til kommentar
texaco Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 En annen ting som eiere av DFI nF4 hk bør være klar over, er at det som kjent vært problemer med X-Fi lydkorta på disse hovedkorta. MEN dette var vist KUN de billigste korta uten ekstra ram. Fatal1ty og Elite Pro'en skal vistnok IKKE ha disse problemeneDette tolker jeg slik at det må være noen flere forkjeller mellom Fatal1ty/Elite Pro og de billigste. 5474507[/snapback] Fra denne posten: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=524569 Siden jeg har A8N SLi. så bruker både jeg og cardinal samme chipset (nF4)... Og jeg antar at audigy 2ZS ikke har sitt eget RAM.... Betyr det at jeg, i verste fall (eller kanskje beste), må ha et nytt X-fi lydkort med onboard RAM ? 5474581[/snapback] fix skikkelig jording i pcen.. er mulig hovedkortet som ikke er jordet til kabinettet, det vil ihvertfall forklare at det oppstå etter du satte inn ny disk . Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 Hva vil det si at hovedkortet ikke er jordet eller ikke?? Lenke til kommentar
butare Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Hadde også sprakelyder fra det integrerte lydkortet. Tok og disablet det. Alle problemer borte. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 Jeg har disablet både nettverksporten og onboard lydkortet, siden de hadde noen konflikter.... Problemet er her fortsatt..... Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) Vell, hva enn jeg gjorde, så virker det nå Jeg reinstallerte driverne, disablet verdiløse windows services, og ryddet litt på harddisken, og disablet onboard lyden fra BIOS.... (EDIT) Nei... nå er skrapingen på plass igjen.. Endret 23. januar 2006 av Vigilant Lenke til kommentar
Alcon Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 ehm, jeg hadde et lignende problem, tror det kan være noe med overføringstypen du bruker på harddisken eller hvordan harddiskoppsettet ditt er. Jeg fikk ulyder når det var mye diskaktivitet. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 Det er SATA... Men jeg fikk med sånn liten bumper til harddisken, som tydeligvis var ment som en slags speedlimiter, til 1.5 GBPS hastighet... Uten bumperen (slik som den er nå) kjører den vel på 3 GBPS... Kan det ha noe å si?? Vet at den ikke egentlig går så raskt... Benchmarket den på en måte, fikk 60 mbps, noe jeg syns er veldig bra Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Rart, nå er skrapelyden tilbake.... Har noen peiling på hva som skjer med meg?? Har også merket at skrapelydene bare kommer når den nye harddisken er i bruk.. F.eks. jeg er på DC++ og noen laster ned filer ifra den... Endret 22. januar 2006 av Vigilant Lenke til kommentar
drexenor Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Rart, nå er skrapelyden tilbake....Har noen peiling på hva som skjer med meg?? 5478829[/snapback] Har du prøvd å disable PCI Delay Transaction i BIOS? Dette hjelper på skrapelyder på noen lydkort, og det virket ihvertfall i mitt tilfelle. *snip* Apparently, BIOS implementations are supposed to use a round-robin style of resource management for allocating control of "the bus" between the CPU and PCI. However, some BIOS writers found that they could improve benchmarks of their BIOSes if they gave the CPU a slight advantage over the PCI... (i.e. letting it win every time both need the bus, which starves the PCI..) In my BIOS, this can be turned off by disabling "PCI Delay Transaction." *snap* Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Jeg letet rundt i BIOSen min, men fant ingen option for PCI delay Transaction... Noen som vet hvordan man gjør det?? Har et A8N SLi HK med nyeste BIOS (1014) Er det ingen som vet? Nå kommer også lyden når harddisken ikke er i bruk... Forresten: KAN NOEN SI MEG HVA JORDING ER I KABINETTET OG HK, OG HVORDAN JEG VET OM JORDING ER GOD NOK / FUNGERER ELLER IKKE ?? Endret 22. januar 2006 av Vigilant Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Jeg har lett mye, eneste mulige tingen jeg ser, er noe under kategorien overklokking, noe som er lite trolig til å virke.... TRENGER HJELP !! Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Kom ann, jeg vet at en haug av folk har A8n SLi av en eller annen sort ... Trenger hjelp her.. Hjelper det å stille på PCI klokkefrekvensen? Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Noen andre som har samme problem og konfigurasjon... Altså et lydkort med gullplugger (ikkep lastikk) og nforce4...?? Trenger seriøst hjelp her ! Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 27. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2006 Isolerte lydkortet fra direkte kontakt med kabinettet, men skrapingen er der fortsatt... Blir så sur av at ting ikke fungerer... Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 31. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) WOHOO... Fant ut problemet... Det var, enkelt og greit, nVidia Chipsetdriverne... Til alle andre som har dette problemet, oppgrader, reinstaller hva enn dere kan av chipsetdrivere... Endret 11. august 2008 av Wubbable Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå