Gå til innhold

komplett bytter mitt gainward med MSI 7800GT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
tøft. kor mykje kan eg kreve?

5474302[/snapback]

Prisforskjellen mellom det du leverte inn og det du fikk?

Hvis du tar kontakt på en høfflig måte, og sier du er litt misfornøyd med å få tilbake en billigere/dårligere vare enn det du sendte inn - ville jeg tro de ordnet opp i saken :)

Lenke til kommentar
Nå er det vel sånn at du skal få en lik eller tilsvarende vare tilbake. Og jeg vil påstå å si at du fikk en ganske lik vare tilbake.

5478076[/snapback]

Disse er også "ganske like". Men faktum er at han betalte mer for Gainward kortet, og da er det jo hysterisk elendig av deg å komme med en kommentar der du tar nettbutikkens side. Han skal ikke lide for at de har levert han noe som ikke fungerer.

Lenke til kommentar

Var da voldsomt til oppstyr.

Hvis det er snakk om 50 usle kroner som mellomlegg, hadde jeg ikke brydd meg om det.

Og expert tool er ikke akkurat så serlig god programvare, se på www.3dguru.com for såkalte "tweaks", men gjøres på ditt eget annsvar :)

Lenke til kommentar
heve kjøpet? nei. gidd faen ikkje  å vente i  to veker til på  å få eit nytt.

5479036[/snapback]

Hvorfor lage en tråd da? Beholder du kortet regnes det som aksept av Kompletts reklamasjonstilbud og du har ikke noe krav på mer.

Lenke til kommentar
heve kjøpet? nei. gidd faen ikkje  å vente i  to veker til på  å få eit nytt.

5479036[/snapback]

Hvorfor lage en tråd da? Beholder du kortet regnes det som aksept av Kompletts reklamasjonstilbud og du har ikke noe krav på mer.

5481483[/snapback]

Nå er det slik at kunde faktisk kan VELGE mellom å kreve prisavslag eller heving av kjøp dersom avhjelp ikke utføres slik forbrukerkjøpsloven sier.

Altså er det her helt lov for kunden å kreve et prisavslag - og det naturlige avslaget er jo selvfølgelig prisdifferansen mellom gainward-kortet og msi-kortet.

Lenke til kommentar

Beklager at jeg ikke utdypet meg mer.

Hvis du har hatt MSI kortet lenge uten å ha tatt kontakt med komplett.no (noe som hadde vært lurt allerede dag1) så kan du ikke kreve prisavslag siden du har godtatt deres tilbud.

Hvis du ikke vil ha kortet så hever du kjøpet, eller krever det omlevert i riktig kort (som ikke burde ta to uker i tilfelle).

Hvis du er fornøyd med MSI kortet så kan du kreve prisavslag hvis du ikke ha rha tt det altfor lenge.

Lenke til kommentar

Siden det er komplett som har rotet, burde det gå bra å få til en løsning der du mottar det nye kortet før du må sende avgårde det du har.

Mulig de må ha en eller annen form for garanti, som at du betaler for det nye kortet før du får pengene tilbake, sånn i tilfelle du skulle begynt å kukke deg :D men alt i alt bør dette gå bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Nå er det vel sånn at du skal få en lik eller tilsvarende vare tilbake. Og jeg vil påstå å si at du fikk en ganske lik vare tilbake.

5478076[/snapback]

Disse er også "ganske like". Men faktum er at han betalte mer for Gainward kortet, og da er det jo hysterisk elendig av deg å komme med en kommentar der du tar nettbutikkens side. Han skal ikke lide for at de har levert han noe som ikke fungerer.

5478206[/snapback]

Synes noen er unødig krasse/kritiske enkelte ganger.. ihverfall kan ikke jeg se noen grunn til å være kritisk/misfornøyd i dette tilfellet..(med mindre man har veldig dårlig erfaring med en Webshop.. og "ser rødt" når en tråd dukker opp om aktuell Webshop) :)

Trådstarter har da vitterlig fått en likeverdig (om ikke bedre) erstatning for en defekt vare.. = Komplett har gjort sitt for å håndtere en retursak på en for kundens best mulige måte.. Særlig med tanke på uttalelser som:

heve kjøpet? nei. gidd faen ikkje å vente i to veker til på å få eit nytt.

MSI 7800GT er vel ikke akkurat en "fake" 7800GT eller "fake Rolex" (ref. den "morsomme" linken).

For alt det jeg/du/vi vet kan akkurat dette MSI kortet være ett av de bedre utgavene av 7800GT (Gainward har jo tildels en litt dårlig historie med skjermkort.. bl.a. en eller flere "batcher" med 6800LE).

At kortet var *litt* billigere enn det han fikk erstattet er jo litt smålig.. synes jeg.. (Regner med at det hadde vært helt greit om han hadde fått ett som kostet litt mer.)

Høres jo ut som en god deal å kreve å få nytt kort/utstyr som man mener er defekt før man sender inn til Webshop'en.. :whistle: "Garanti" er det vel ikke å betale for en ny vare? Det er vanlig praksis når man bestiller en vare.. og kan ansees som en helt ny handel uavhengig av eventuel retur/refusjon for defekt vare? (Det er jo ofte det "tilbudet" man får når man har en retursak.. og Webshop ikke lenger har produktet på lager).

Lenke til kommentar

Synes det er ganske freidig av komplett hvis de sender deg MSI kort som erstatningsvare for et Gainwardkort. De vet godt at dette ikke er samme vare. Når de behandler reklamasjonen vet de godt hva varenummeret er, så den saken er grei.

Jeg hadde reklamasjon på et Gainward 6800 Ultra GS 430mhz, som ble svidd etter ca et halvt år. De ville gi meg et Gainward 6800 Ultra GS 400mhz kort som erstatning ettersom 430mhz kortet hadde gått ut av produksjon. Derimot visste jeg på forhånd at kortet ikke var mulig å erstatte og spurte hva jeg fikk som erstatningsvare. Når jeg fikk vite at de sendte "samme kort" med 400mhz, sa jeg at jeg ikke ville akseptere dette. (Høflig, men bestemt selvfølgelig)

Argumenterte med at dette ikke var samme vare, og hadde jeg ønsket et kort med 400mhz klokkefrekvens ville jeg kjøpt dette i utgangspunktet.

Kundebehandleren måtte diskutere dette med kollegaer/evt. sjef, og måtte ringe meg tilbake. Resultatet var litt vel overdådig; de ville la meg heve kjøpet. Greit for meg! Fikk tilbake fullpris på et skjermkort som hadde falt mye i pris.

Moralen i denne historien må være:

Ta tidlig kontakt; og gjør din plikt og krev din rett! :)

Lenke til kommentar

mulig dette er litt på sia men jeg har brukt experttool på mitt club3d kort så det skal funke på alle nvidia-baserte kort mener jeg.

for øvrig er det som oftest bundle som er forskjellen på de forskjellige merkene, msi og gw er vel ikke så dramatisk forskjellige.

kan legge til at når mitt club3d 6800 n.u. konka og det var tomt for slike agp-kort på markedet, ble jeg -ikke- tilbudt et fra et annet merke med pengene igjen. vet ikke om jeg var så stål-happy med det sidet jeg hadde fått det så billig i utgangspunktet og at i høst var det peise umulig å finne et tilsvarende 6800 n.u. kort. endte opp med 6800 ultra med et duganes mellomlegg.

Lenke til kommentar
De to 7800GT Kortene er helt like i spec. så hvorfor klager du når dem yter det samme?

har en av hver og jeg merker ikke en dritt forskjell

5488503[/snapback]

Man oppfatter slike ting veldig forskjellig når man er fjortiss kontra en voksen.

Da ser man at det finnes mye viktigere ting i livet å bekymre seg om :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...