Runern Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Jeg har et MSI K8N Neo4 Series hovedkort. Med kortet fulgte det med et program som heter Core Center. I dette programmet kan jeg øke FSB med 11%, frekvensen på PCI-E med det samme, samt øke spenningen på CPU og minne. Er det noe jeg bør tenke hvis jeg kjører alt på maks, unntatt temperaturen da..? Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Du må passe på at PCI-E frekvensen ikke økes.. Du må også passe på at minnet ditt holder følge med FSB om du kjører de synkronisert. Om du har overklokkingsvennlig minne kan du øke spenningen. For å finne ut maks hastighet på minnet kan du laste ned MemTest86 og øke spenningen helt til du får feil. Du burde holde deg noen MHz under denne frekvensen som maks klokke. Du kan øke hastigheten og spenningen på prosessoren helt til temperaturen kommer opp i 60-65 load. Der burde du stoppe.. Pass også på å slå av Cool & Quiet i BIOS og i programmet, om det står på. Om du ikke finner denne funksjonen i BIOS så er det bare å lete, den er der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå