tcg Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Har overklokka CPU'en på en nokså gammel pc. (husker ikke spes. akkurat nå) Den sto på 150 og jeg satte den opp til 170 (max var 250). Neste gang jeg prøvde å starte PC'en hadde lapmen på hovedkortet som pleier å lyse grønnt begynt å lyse orange og en rød lapme lyser når jeg skrur på PC'en. (hovedsaken er at PC'en ikke funker) Hva skal jeg gjøre?? Er sinnsykt takknemmelig for den hjelpen jeg kan få Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 resett BIOS batteri. Ta det ut, skru på maskinen. La den stå i 5-10 sek. Skru av og sett inn batteriet igjen Lenke til kommentar
haakie Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Det du har gjort er og overklokket for langt i bios, dermed så booter maskinen og vil ikke inn på windows. Det du gjør er å ta en jumper på hovedkortet og flytte den til det andre "hakket", dermed reseter du bios og da er alt tilbake til fabrikkinstillingene. Etterpå kan du stille opp Vcore og se om det går og overklokke til det punktet da, siden da for prosessoren mer strøm og blir mer stabil. En annen måte og resete bios på er og ta ut batteriet i hovedkortet i ca. 10-15 minutt, men anbefaler og bare flytte og sette tilbake jumperen, tar bare noen sekunder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå