dopus Skrevet 21. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2006 eller spacere. i hverfall de metallsakene som skal holde hovedkortet borte fra metallet i kabinettet og fungerer etter det jeg kan huske også som jordingspunkter. Dersom en av disse står i feil hull i kabinettet i forhold til hovedkortet ditt så kan det ha tatt borti loddepunktet på undersiden av hovedkortet ditt og forårsaket kortslutning. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. januar 2006 Okey, da så... nei, alle avstandsdinges ble brukt, så det kan ikke være det som var problemet. Lenke til kommentar
TheGEEK Skrevet 22. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Har du plugget inn "24"-atx 4-pins pluggen der 12-volts pluggen skal? (det skal du nemlig ikke) Er endel strømforsyninger som har "delbar" 24atx-plugg(den store). Det er IKKE den 4-pins delen som du trenger. Endret 22. januar 2006 av TheGEEK Lenke til kommentar
wichtom Skrevet 22. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2006 nå ble det stilt... Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2006 Har du plugget inn "24"-atx 4-pins pluggen der 12-volts pluggen skal? (det skal du nemlig ikke)Er endel strømforsyninger som har "delbar" 24atx-plugg(den store). Det er IKKE den 4-pins delen som du trenger. 5477762[/snapback] Nei, det er en separat 4 pins kontakt som er 12v. Hvis jeg skal ha 24 pin så må jeg bruke en sån "omformer" til det. nå ble det stilt... 5478455[/snapback] Er det veldig rart at det er stilt kl 06:29 midt på lørdagsnatta? Folks sover da skjønner du... Sikkert driti MAX på draget 5478476[/snapback] Det kan jo alltids hende, men det hjelper ikke meg noe med sånne innlegg, plz prøv å hjelpe da, hvis du ikke har en dritt å bidra med så ikke bry deg. Lenke til kommentar
Wubbable Skrevet 22. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2006 Prøv å koble til hovedkortet mens det er utenfor PCen... Altså ta det ut av PCen mens strømmen er tilkoblet, slik at noe metallting ikke kommer borti det.... En venn av meg hadde samme problemet.. Vi skrudde hoverkortet for godt fast, og dermed kom så å si hver eneste ledning borti kabinettet.. Uansett, så trodde jeg at strømforsyningen din (samme hvilken) hadde noen slags form for surge protection.. Slik at strømmen går av med en gang noe er galt ... Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2006 Tror ikke jeg kommer til å prøve dette, men takk for svaret. Det var jo tross alt glød på hovedkortet så sansynligheten for at det funker er minimal Snakker med SHG på mandag jeg, og håper at det ordner seg, de skal visst ha ganske god service så går sikkert fint Lenke til kommentar
Lucifer89 Skrevet 22. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2006 bare send det inn og se hva som skjer på shg så må de jo teste komponenten eller HK i dette tilfellet og hvist det ikke har fått spesielle tegn på skade ved uvanlig bruk så får du nytt. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2006 Ja... jeg ringer dem på mandag å hører om jeg evt kan levere det hos dem, så slipper jeg den frakta Lenke til kommentar
unwill Skrevet 22. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2006 Ja... jeg ringer dem på mandag å hører om jeg evt kan levere det hos dem, så slipper jeg den frakta 5479801[/snapback] Lykke til, SHG er ikke kjent for god service på retur, men det bør gå på reklamasjon ja. De bør også dekke alle kostnadene dine (som frakt). Eller så kan du jo sende den inn med "angre-kjemaet" , men defekte varer bør jo ikke gå der vanligvis... Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2006 Ikke? Jeg trodde de var kjent for god service jeg? Mulig jeg tar feil, men får vel bare krysse fingrene tenker jeg. Er sånn passe sulten på egen PC igjen nå kan man si Har en ny prosessor som skal klokkes Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 22. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2006 går vel på garantien dette ja.. kan jo være en eller annen komponent som er ødelagt liksom.. (en eller et komponent forresten? ) Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2006 Joda, men jeg tviler sterkt på det. Jeg har testet både RAM og CPU i en annen PC og det går som smurt. Selvsagt kan det være skjermkortet, men det er litt værre å teste i en annen PC pga vannkjølinga mi. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 22. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2006 jeg mente komponent på hovedkortet jeg x] hehe de blir vel ikke testet alle hovedkortene fra fabrikken ? kan være defekt komponent på hk'et! Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2006 JA, dete r jo ett billigkort, som sikkert ikke har allverderns kvalitet. HAr lest flere som har hatt problemer med dette kortet første gangen, men det har som regel ordnet seg etterhvert. Lenke til kommentar
AOe Skrevet 22. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2006 Hadde det kortet i 3 uker... Det var mye kuk med det altså! Minnet mitt funka ikke. Det funka ikke å overklokke det. Internett tilta. Bios støtta ikke CPU. Lyden tilta når jeg satte i cder i cd-rom stasjona. Etter min muligens feilaktige mening, er dette det dårligste kortet for socket 939... Bytta det i Asus A8n-sli premium Do t same! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2006 Hadde det kortet i 3 uker... Det var mye kuk med det altså! 5480834[/snapback] :lol: Beste kommentar jeg har hørt Har det kortet selv, fjellstabilt, no problemo Lenke til kommentar
DArkwIng Skrevet 22. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2006 Prøv å koble til hovedkortet mens det er utenfor PCen... Altså ta det ut av PCen mens strømmen er tilkoblet, slik at noe metallting ikke kommer borti det.... En venn av meg hadde samme problemet.. Vi skrudde hoverkortet for godt fast, og dermed kom så å si hver eneste ledning borti kabinettet.. Uansett, så trodde jeg at strømforsyningen din (samme hvilken) hadde noen slags form for surge protection.. Slik at strømmen går av med en gang noe er galt ... 5479708[/snapback] Da hadde han i allefall ikke montert spacers Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2006 høres ut som om det er mye feil med dette kortet, men om man får "riktig" kort så funker det. Så sånn ut i den store tråden om dette kortet også. Får håpe jeg har litt flaks for en gangs skyld :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå