Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Oppsett av D-Link DWL-G710 Signalforsterker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte D-Link DWL-G710 for å forlenge rekkevidden på det trådløset signalet i huset.

I bruksanvisningen står at man åpne nettleseren og skrive inn http://192.168.0.30 for å komme til konfigurasjonen.

Men når jeg gjør dette kommer det bare "Siden kan ikke vises"!

På den trådløse routeren blinker LAN 3 som er porten jeg koblet forlengeren inn i.

Jeg har også prøvd å koble forlengeren direkte til en laptop med trådløst kort.

Begge gangene har lampen LAN lyst. WLAN lyser ikke..

Hva skal jeg gjøre for å få konfigurert rekkeviddeforlengeren? :hmm:

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei..

For det første: D-Link DWL-G710 fungerer som en TRÅDLØS rekkevidde forlenger, dvs at den IKKE skal være koblet til routeren din med ledning.

Men når du skal konfigurere den må den være koblet til PC med ledning. (feks cat5 kabel fra bærbar pc til D-Link DWL-G710 ) Og du setter fast ip og gateway(i henhold til bruksanvisning)) på den bærbare pcen først. Du skriver deretter 192.168.0.30 i nettleseren. Admin er brukernavn og ingenting på passord. Nå er du inne i menyen på DWL-G710. Velg nå hvilken ssid du skal repetere.

lykke til...

NorKing1

Lenke til kommentar
Prøvde å følge guiden for statisk ip på http://www.portforward.com/networking/static-xp.htm. Jeg skrev inn tallene som stod på bildet, men da kom jeg ikke på nettet. Må jeg kontakte NextGenTel for å få korrekte tall, eller er det andre måter jeg kan sette statisk ip på?

Takker for all hjelp;)

5478158[/snapback]

Hei igjen...

Du skal ikke kontakte Nextgentel, prøv denne veiledningen:

http://www.dlink.no/?go=jN7uAYLx/oIJaWVWAL...rXillXkUI12gg==

Lenke til kommentar

DWL-G710 rekkeviddeforlengere fungerer helt utmerket men det er som tidligere nevnt i tråden viktig at man leser bruksanvisningen .

Etter pålogging som vist hos Dlink så er det enten å kjøre Wizard eller manuelt søke opp den SSID som du skal "forlenge" for så sette resten av paramaterene .

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Rekkeviddeforlenger . Enkelt forklart er dette en boks som forlenger en rekkevidde i dette tilfelle ett trådløst nett .

Nå er jeg ikke noe matematisk geni men om vi sier at det trådløse nettet rekker til X og du på X plassererer denne forlengeren vil denne lage en ny X som muligens vil bli Y eller noe .

Måten spørsmål stilles på påvirker ofte hvordan svare blit utformet .

Men om du tar en rekkeviddeforlanger og plasserere denne der hvor signalet av det orginale trådløse nettet begynner å droppe ned på skalaen så vil den trådløse rekkeviddeforlengerern da ha nok signal til å både kunne motta nettforbindelse fra den orginale senderen og i tillegg kunne gjøre jobben sin som i dette tilfelle er å forlenge en trådløst nett sin rekkevidde . La oss anta for diskusjonen sin skyld at denne forlengeren har samme rekkevidde på sin sender som routeren har og man i ett eksempel kan få ett nett som rekker 100m til å rekke 200m ,

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Driver og setter opp en slik dlink rekkevidde forlenger hos en kamerat nå. Får forsterket signalet og får koblet meg på det trådløse nettet, men kommer ikke på internett. Hva kan være årsaken? Internett funker trådløst på hoved ruteren.

Må man ha statisk ip adresse på alle pc`ene for og få koblet seg til, fordi viss jeg setter på at nettverkskortet skal ta imot automatiske instillinger så får jeg ikke koblet meg på det trådløse nettet heller.

Jeg trodde at gateway skulle være likt på hovedruter og rekkeviddeforlengeren, men den skal kankje ikke det?

Endret av JTU
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...