~sikka~ Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Har en AMD Athlon XP 2400+ som jeg tror gjør at maskina restarter hele tiden. Sjekket i BIOS og CPU viste over 60 grader når maskinen hadde vært av i flere timer. Den slår seg jo av på 75 - så den når sikkert det nesten med en gang jeg slår på maskina, får ikke gjort noe særlig før den kræsjer. Tror dere årsaken til kræsjinga er at CPU går varm? I såfall hvordan kan jeg fikse det? Ordnet med kabinettvifte i høst. Og CPU har egen kjølevifte. Er det noe annet jeg kan gjøre for å kjøle ned CPU'en? Lenke til kommentar
Hans Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Har en AMD Athlon XP 2400+ som jeg tror gjør at maskina restarter hele tiden. Sjekket i BIOS og CPU viste over 60 grader når maskinen hadde vært av i flere timer. Den slår seg jo av på 75 - så den når sikkert det nesten med en gang jeg slår på maskina, får ikke gjort noe særlig før den kræsjer. Tror dere årsaken til kræsjinga er at CPU går varm? I såfall hvordan kan jeg fikse det? Ordnet med kabinettvifte i høst. Og CPU har egen kjølevifte. Er det noe annet jeg kan gjøre for å kjøle ned CPU'en? 5474010[/snapback] Jeg ville prøvd med ny kjølepasta under cpu-kjøleren (og kanskje evt kjøpt meg en ny kjøler). Hvis du lurer på noe med påføring av kjølepasta anbefaler jeg goop-guiden Lenke til kommentar
eternal Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Har du brukt kjølepasta i det hele tatt? Hvis ikke er det ikke rart du får problemer. Lenke til kommentar
lperik Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Slet selv med det samme, og igår bretta jeg opp ermene og demonterte hele pcen, fikk bort alt støv, la på ny kjølepasta og monterte en ny kabinettvifte i tillegg. Resulterte i 33C idle og 52C max load (ned fra 55C idle og noen å 70C max load) anbefaler deg absolutt å prøve det! Lenke til kommentar
~sikka~ Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Har du brukt kjølepasta i det hele tatt? Hvis ikke er det ikke rart du får problemer. 5474290[/snapback] Ja jeg har gjort det - men det var lite igjen fordi jeg tok den fra hverandre og flyttet den. Og det var lite igjen når jeg satte den opp neste sted. Kan man kjøpe kun kjølepasta på databutikker? Den har for øvrig fungert helt fint i over ett år uten at noen endringer er gjort inni maskina. Kanskje den lille kjølepastaen jeg hadde er blitt oppbrukt? Lenke til kommentar
~sikka~ Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Slet selv med det samme, og igår bretta jeg opp ermene og demonterte hele pcen, fikk bort alt støv, la på ny kjølepasta og monterte en ny kabinettvifte i tillegg. Resulterte i 33C idle og 52C max load (ned fra 55C idle og noen å 70C max load) anbefaler deg absolutt å prøve det! 5474713[/snapback] Flott - skal teste dette. Takk for hjelp alle sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå