Tafsen Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Nokon som kan sei meg korleis eg gjer dette? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Regner med det er bildegalleriet GD du mener? Da tror jeg du åpner php.ini og finner en linje der der står ;extension=php_gd2.dll ta vekk ; i begynnelsen på linjen slik at det står extension=php_gd2.dll og restart apache, da skal du ha GD støtte. Lenke til kommentar
emiltayl Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) Hvis du vil kompilere php med gd i unix-lignende operativsystemer(BSD/Unix, GNU/Linux osv.) kan du lese litt her Endret 21. januar 2006 av TPH Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Hvis du vil kompilere php med gd i unix-lignende operativsystemer(BSD/Unix, GNU/Linux osv.) kan du lese litt her 5474189[/snapback] Eg skjønte ikkje heilt korleis eg skulle gjer det, Må eg altså laste ned kildekoden til php og kjøyre "./configure --with-gd" ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Du er i feil kategori gutt, dette har ikke noe med PHP-programmering å gjøre, heller PHP som software For å kompilere PHP med GD er det vel bare å putte inn en --with-gd <dir til gd> på ./configure, sammen med alle de andre valgene du skal ta med. Lenge siden jeg la inn PHP sist, serveren min er liksom bare alltid på EDIT: Ja til innlegget over, du må ha kildekoden til apache og php pluss gd og kompilere hele suppa sammen. (Kompilere (compile) = sette sammen) Endret 22. januar 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå