Tafsen Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Nokon som kan sei meg korleis eg kan fikse dette? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Kan du se en "spike" i CPU-aktivitet samtidig som hakkene forekommer? (skru på en eller annen CPU-graf (%aktivitet/tid) Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Ser ikkje ut som om det gjer noko utslag på spiken... Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 kva lydsystem bruker du? og virker lyden i andre program? Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Vilket lydsystem eg bruker på Rhythmbox veit eg ikkje, men ellers er det ALSA. Lyden fungerer perfekt i BMP f.eks Lenke til kommentar
comicz Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Sjekk i rythmbox' konfigurasjon, da. Rythmbox bruker vel ESD som standard. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Korleis finn eg den konfigurasjonen? Det står ingen ting om på edit > preference Lenke til kommentar
olear Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Rhythmbox bruker GStreamer som backend. GStreamer konfigureres i System=>Preference=>Multimedia System Selector. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Visst eg vel ALSA så hakker det, men vel eg ESD så fungerer vel ikkje lyden i andre program samstundes? Lenke til kommentar
einarjh Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 ESD er en daemon/lydtjeneste, altså den tar imot lydkall fra mange kilder og sørger for at du kan spille av fra alle samtidig. Så nei, hvis du velger ESD (overalt) så fungerer lyden overalt. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 ... Forutsatt at ikke ESD piper videre til OSS som blokkerer lydkortet... Er du heldig, har du et godt kort (hey! AWE64'en min på ISA buss kan dette!), og den kan mixe i HW. Sørg da bare for at ingenting bruker OSS, alt går på ALSA, og alt skal funke finfint. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 ... Forutsatt at ikke ESD piper videre til OSS som blokkerer lydkortet... Er du heldig, har du et godt kort (hey! AWE64'en min på ISA buss kan dette!), og den kan mixe i HW. Sørg da bare for at ingenting bruker OSS, alt går på ALSA, og alt skal funke finfint. 5487281[/snapback] Lyden hakker i Rhythmbox visst eg bruker ALSA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå