Gå til innhold

Hvilken optisk mus?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-12 14:46, Bjarnez skrev:

Skal kjøpe meg en ny optisk mus, men hvilken? Den skal brukes til gaming og grafikk-design. Den burde helst være dual, men da blir det jo ikke trådløst. Hva syns dere om trådløs, blir de for tunge? Hjelp meg ut av dette dilemmaet. Gi tips!

Hva med Razer Boomslang 1000, evt storebror 2000?

(http://www.razerzone.com/products/features.html)

Har dessverre ikke prøvd noen av dem, men ser jævlig digg ut, og bør jo gi litt valuta for pengene (for de koster jo litt). Har noen erfaringer med disse?

Lenke til kommentar

Heisann

Jeg har Logitech Dual Optical og M$ Explorer 3.0. Personlig liker jeg alt i alt Explorer 3.0 best. 3.0'en er bedre på kjappe bevegelser, men samtidig nøyaktig på hårfine snipe bevegelser. Etter min erfaring har Logitech musen en tendes til å glemme hvor den er ved svært raske bevegelser (i.e. den stopper). Dette er noe jeg aldri har opplevd med Explorer 3.0 musen. Kan også si at jeg har store hender, og at Explorer 3.0 musen er litt for liten for meg. Formen på Explorer 3.0 musen er god og strømlinje formet, mes Logitech Dual Optical er litt for 'kassete' til å ligge godt i hånden min. Ellers kan det legges til at Explorer 3.0 musen har 2 tommel knapper, noe som er greit. Minus med Explorer 3.0 musen er at høyre mus knapp og den største tommel knappen er litt for lette på avtrekkern. Dette er forsåvidt greit på høyre musknapp, siden jeg bruker denne til hopping i FPS spill. Eller kan jeg nevne at teflon føttene til Explorer 3.0 har litt skarpe kanter, så gugg har en tendens til å feste seg på desse. (Gugg, som i gugg som du vanligvis må fjerne inni 'ball-mus'. (Om noen har en løsning på dette 'gugge' problemet, ta kontakt!)

Dette er det jeg kommer på i farta, håper det hjelper :smile:

Mvh,

Oxide

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...