odd123 Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Har nettopp kjøpt meg nytt hk, Asus A8N32-SLI Deluxe, og skjermkort geforce 7800gt. Problemet er at jeg ikke får noe signal i det hele tatt på skjerm. Kun "Bios Beep". Dvs 1 lang og 3 korte pip, så en lien pause og 2 korte pip igjen. Har psu så de holder. det jeg har testet ut er: Bytta cpu og minne, og prøvd sli slot 2. På hk har jeg kun tilkoplet det aller nødvendigste for å unngå feilkilder. Er noe av dette DOA - eller er det flere ting jeg kan feilsøke? Har desverre ikke tilgang til flere pci-e kort. Lenke til kommentar
chr1st3r Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Du kan finne manualen til hk`et så står det hva bios-pipene betyr. Håper det ordner seg da Lenke til kommentar
odd123 Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 Finner ikke noe sånn info i manual. Noen anfre forslag Lenke til kommentar
B.H.H Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Har du satt i strømkablen til skjermkortet?? Lenke til kommentar
odd123 Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 Har gjort det, i tillegg har jeg tatt ut batteriet. Jeg troode det var skjermkort, men etter å ha google litt fant jeg denne sidenLink Er det feil minne jeg har? Har prøvd ulike sett, alle er dog ddr1 minne av type Twinmos 3200 og Kingston 3200. (Ikke begge merker samtidig) Må Hk ha ddr2 minne for å fungere? Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) AMD støtter ikke ddr2 så nei. Endret 21. januar 2006 av stealthy Lenke til kommentar
odd123 Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 Er det noen flere tips? Har som sagt prøvd det meste, byttet ram, byttet cpu, flyttet skjermkort, cleara cmos, tatt ut batteriet. Fortsatt beep koder. 1 lang 3 korte. Så hva kan prb være? Lenke til kommentar
Siq123 Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) 2 short: Parity circuit failureThis relates to parity checking. The circuitry used to check the parity bit on system memory is failing. 1 long, 3 short: Conventional/Extended memory failure Conventional/Extended memory failure means that the system is reporting an error with the DRAM sticks that you have installed in your system. The most likely problem is either fault RAM, or improperly seated RAM (try reseating the RAM or moving it around to different slots). Har et lignende problem, svart skjerm på et helt nytt a8n premium hk, men jeg får INGEN pipelyder, så jeg vet ikke hva problemet kan være... Endret 21. januar 2006 av art3mis Lenke til kommentar
odd123 Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 Det helper desverre ikke meg at vi har samme prb, jeg får bare returnere skjermkort å håpe på det beste. Har testet ut 3 ulike sett med ram, så jeg tviler på at det er det som er prb. Er det ingen guruer som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Sjoeoerret Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Har du satt rambrikkene i de rette plassene? Hvis du bare har 2 f.eks så må de stå i de to på den ene siden.... Hadde det problemete selv.. Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Ta en titt her: http://www.bioscentral.com/beepcodes/phoenixbeep.htm 1-3-2 - 64KB RAM failure - The test of the first 64KB RAM has failed to start Lenke til kommentar
odd123 Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Fikk bort beep lydene ved å flytte brikkene ved siden av hverandre. Men fortsatt får jeg ikke noe signal på skjerm. Lenke til kommentar
Siq123 Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Hmm... Det piper ikke hos meg heller, men skjermen er og blir svart Har sendt mail til selgeren og spurt hva jeg skal gjøre, siden supporten til ASUS er nede Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå