Gå til innhold

Problem med skjermkort


odd123

Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt meg nytt hk, Asus A8N32-SLI Deluxe, og skjermkort geforce 7800gt. Problemet er at jeg ikke får noe signal i det hele tatt på skjerm. Kun "Bios Beep". Dvs 1 lang og 3 korte pip, så en lien pause og 2 korte pip igjen.

Har psu så de holder. det jeg har testet ut er: Bytta cpu og minne, og prøvd sli slot 2. På hk har jeg kun tilkoplet det aller nødvendigste for å unngå feilkilder.

Er noe av dette DOA - eller er det flere ting jeg kan feilsøke? Har desverre ikke tilgang til flere pci-e kort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har gjort det, i tillegg har jeg tatt ut batteriet. Jeg troode det var skjermkort, men etter å ha google litt fant jeg denne sidenLink

 

Er det feil minne jeg har? Har prøvd ulike sett, alle er dog ddr1 minne av type Twinmos 3200 og Kingston 3200. (Ikke begge merker samtidig)

 

Må Hk ha ddr2 minne for å fungere?

Lenke til kommentar
2 short: Parity circuit failure

This relates to parity checking. The circuitry used to check the parity bit on system memory is failing.

 

1 long, 3 short: Conventional/Extended memory failure

Conventional/Extended memory failure means that the system is reporting an error with the DRAM sticks that you have installed in your system. The most likely problem is either fault RAM, or improperly seated RAM (try reseating the RAM or moving it around to different slots).

 

Har et lignende problem, svart skjerm på et helt nytt a8n premium hk, men jeg får INGEN pipelyder, så jeg vet ikke hva problemet kan være...

Endret av art3mis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...