Gå til innhold

Vi lager en norsk Total War -internettside!

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132
Fikk en ny mail fra CA i dag:
Use of graphics or any files from the game itself (accept screen shots) is forbidden through the games copyright.  As mentioned on the community page and the legal page reasonable use of graphics from the site etc are acceptable but you must make clear statements regarding copyright. No exclusive shots are currently planed for any of the fan sites if this changes I will let you know.  If you would like me to look at your site before it goes public I would be happy to do so.

De andre mailene:

-----Original Message-----

From: Preben Madsen [mailto:[email protected]]

Sent: 12 February 2006 16:49

To: Richie Skinner

Subject: Fwd: : We would like to start a scandinavian Total War

-community - a few questions

I would like an answer on my last mail soon :)

---------- Forwarded message ----------

From: Preben Madsen <[email protected]>

Date: Jan 26, 2006 8:37 PM

Subject: Re: : We would like to start a scandinavian Total War

-community - a few questions

To: Richie Skinner <[email protected]>

Thanks for the answer :) I've read all the content at the legal page.

Sadly this did not answer my question regarding use of your pictures

in banner making and such. May I or may I not use your screenshots for

banners and other graphical use for my community site or/and forum?

Could we eventually also use the grafics from the games? (from the

*.tga -files)

Also I would like an answer whether or not we can get some exlusive

pictures, interviews and such (later when the site is finished of

course) that we can publish on our site. We would really appreciate

it.

Sincerly yours Preben Liland Madsen

On 1/26/06, Richie Skinner <[email protected]> wrote:

>

>

> Fans sites are always welcome, check the community page

> http://www.totalwar.com/community/com.htm for a breif

> overview of what is acceptable. Also you will need to take the time to read

> the legal page http://www.totalwar.com/community/legal.htm

>

> Thank you.

>

> Richie Skinner Web Marketing Manager, The Creative Assembly.

> www.Creative-Assembly.com www.TotalWar.com

>

> Tel 01403 734473 ext 27

5596921[/snapback]

Vel, vi har i det minste fått svar :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter i dag kan jeg nok jobbe mer med dette her.

Kom forresten på noe vi må ha...

Marley: Vet du hvordan man kan gjøre slik at de brukerne som man har på forumet, har også automatisk en bruker til å bruke til slike blogger og slikt Snorre snakker om? Altså at man slipper å lage en bruker til forumet og en til selve internettsidene, med artiklene og slikt, og omvendt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
derfor kunne/skal vi bruke PHPBB, dette har så mange "hacks", som gjør at nyheter som blir skrevet på ett bestemt forum, automatisk kommer på forsiden. PHPBB <3

5619064[/snapback]

Huff, jeg liker _IKKE_ phpBB. Jeg elsker SMF (Simple Machines Forum)!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
SMF er litt skøy ja. Jævlig enkelt å sette opp, men det mangler brukerne PHPBB har, det er vel også derfor så mange fansider bruker PHPBB.

5621795[/snapback]

Ja, det er et lite problem. Men de få som bruker det er meget villige til å hjelp deg. Det har nå i det minste jeg erfart.

Lenke til kommentar

Vel, før vi begynner å tenke så alt for mye på hvilket forum vi skal bruke foreslår jeg at vi for alvor begynner å tenke på side-design. Jeg har vist meg selv helt talentløs på slik. Får det bare ikke til lengre. Synd er det også. Det jeg kanskje kan få gjort er å fikse en smule avanserte soldatmodeller og rendre dem fine pene og alt det der. Men det er egentlig det. kan kanskje lage en banner. Men selve side.designet får jeg bare ikke til.

Så spørsmålet er jo om det er noen som er flinkt til dette? Og så forslår jeg at vi har en lliten briefing i morgen. Enten på chattestedet mitt (www.orresnei.com/chat) eller på messenger. Da må vi ta opp forløplig status. Hvor mange medlemmer vi fortsatt har med oss. De som ikke sarer kontakter vi på mail og messenger. Deretter foretar jeg en liten utrensking av de uaktive. Håper såklart at alle fortsatt er med.

Så hovedprioritet nå er egentlig følgende:

Side-design: Dette er det vi må få til nå veldig fort. Uten side har vi ingen ting. Faktisk er det siden som er vår startnøkkel i dette prosjektet. Med en gang vi har fått opp siden er det bare å sette igang aktiv markedskommunikasjon. Så er vi igang.

Under side-design kommer også bannerdesign, og det er her jeg kan hjelpe en anelse. Spørsmålet er jo bare hvordan vi vil gjøre dette her, så dere andre får komme med forslag dere også.

Ellers må folk bare melde seg til å skrive artikler/omtaler/nyheter og annet som måtte interessere dere. Man må jo alltids ha masse artikler klar til publisering når en side lanseres slik at folk ikke kommer til en tom side. Cun har jo allerede begynt på en, så det er bra.

Og dere som fortsatt er aktive, meld deres tilstedeværelse!

Snorre :)

Lenke til kommentar

Da har huet mitt endelig fått igang en liten kreativ prosess så idag får dere en smakebit på et side-design jeg holder på med. Det dere ser er bannerboks, menyer, og annonseplass. Banneret og annonser vil erstatte det gule feltet i sine bokser. Når det er sagt så synes jeg selv at det hele ser ganske pent ut. Jeg har lyst til å få dynamiske "knapper" for hovedside og alle de linkene nedover. Det vil si at de ser ut som på bildet når de er uaktive. Og når man holder musa over dem ser det ut som om de er trykket inn og fargen er mer gullaktig. Men det får komme senere.

Noe banner har jeg ikke fåt laget enda, og meg og TSP snakket om å lage en kombinert logo og banner. Noe i den duren www.kulutro.no har. Dette kan fungerer, men er ikke helt sikker enda. Det får også komme senere.

Nok pjatt fra min side.

Graphic1.jpg

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar

Da har jeg utarbeidet enda mer design, og selvfølgelig skal dere få se dette også :w00t:

Det er to bilder denne gangen, og det jeg har utarbeidet her er hovedsiden (ikke ferdig) og en artikkelside (omtale). Jeg er litt usikker på om jeg vil at det skal være gul bakgrunn bak der artiklene osv er, men fant ikke noe bedre. kanskje litt mer gull-farget gul hadde gjort seg? Hvem vet. Uansett, smakebitene får dere her:

Forslag 1a

Forslag 1b

Grunnen til at jeg ikke går for image-tags er at bildene er relativt store (1200 pixler i bredden/wide) og ville derfor bli for store.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Må si at jeg likte designet meget, meget bra! Da får vi bare se om vi klarer å få dette til å gå opp! Hadde vært sykt kult om vi fikk dette til!

Lenke til kommentar

Takk igjen. Hehe. Jeg og TSP har bestemt oss for at alle som ønsker å vise sitt designforslag må gjøre dette innen tirsdag. Etter det kjører vi et av de vi har nå. Vi må få gjort designet nogenlunde ferdig til fredag slik at kodingen av siden kan begynne. Jeg oppretter da et sub-domain vi kan teste siden på slik at vi kan se om siden fungerer. Web-hotell har støtte for PHP4 og MySQL så det skulle være i orden.

Desom noen har noe de ville ha sagt, si det nå!

Snorre :)

Lenke til kommentar

Det er fantastisk Snorre! Men når jeg tenker meg om er Tirsdag ganske så stress, hva om vi sier Onsdag kveld (klokken 21:00)?

Så må designet helst være ferdig utarbeidet til Fredag, før noen begynner å kode det hele fra Fredagen av.

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Det er fantastisk Snorre! Men når jeg tenker meg om er Tirsdag ganske så stress, hva om vi sier Onsdag kveld (klokken 21:00)?

5630319[/snapback]

Klokka 21.00 passer extremt dårlig for meg, må nok ta det tidligere!

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om noe møte her Sondre... ;)

Det er bare snakk om når siste frist for visning av et noenlunde ferdig designforslag, som kan utkonkurrere Snorre sitt skal være klart. Hvis ikke det kommer fler enn Snorre sitt forslag tar vi altså og bygger opp siden etter hans forslag i første omgang. :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...