Snorre Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 twnorge.no minner meg sterkt om tvnorge.no :!: 5482563[/snapback] Ahahaha. MasseLatter (ML). Anyways. Faktisk litt enig med Krusader i navnevalg. Et navn som inneholder noe med møtesteder fra vikingtiden er ingen dum ide! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Hvorfor må alltid vikingtemaet dukke opp i norske kretser? Det er så standard og nesten oppbrukt. Går det ikke an å lage forskjellige temaer for hver seksjon av hjemmesida som omhandler de forskjellige spillene? Og ha et mer eller mindre nøytralt tema for hovedseksjonen. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Hvorfor må alltid vikingtemaet dukke opp i norske kretser? Det er så standard og nesten oppbrukt. Går det ikke an å lage forskjellige temaer for hver seksjon av hjemmesida som omhandler de forskjellige spillene? Og ha et mer eller mindre nøytralt tema for hovedseksjonen. 5482786[/snapback] Mja, kanskje vi er litt nasjonalromatiske av oss? Vi nordmenn er jo stolt av fortiden vår som vikinger og ønsker å framheve dette ved en hver annledning. Slik er det vist blitt for de fleste. Hva vet vel jeg? Men jeg er seriøst i tvil om hva vi egentlig kan kalle en slik side. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Forslag til design (dette forutsetter jo ideen om å dele inn hjemmesiden etter spillene): Hovedseksjon: Noe med episk stemning over seg, men ikke bundet til noen spesiell æra. Shogun: Japansk tema. Medieval: Middelaldertema #01 Viking invasion: Her kan dere vikingkåte gutter få slå dere løs. Rome: Romersk tema. Barbarian invasion: Barbarisk tema, kanskje? Medieval 2: Middelaldertema #02 To middelaldertemaer kan tilfredstille evt. flere bidragsytere til grafisk design. Lenke til kommentar
Shicca Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Jeg er klar! Jeg har dog lite og få kunnskaper som baserer seg på HTML koding og den slags, men anser meg som en god artikkelskribent. Jeg støtter også cuns forslag om forskjellige design på hvert av spillene. Er ikke så vanskelig å finne en standard frame fra hvert spill som kan brukes som en mal for designet. Hva med UIen? Hvert spill har jo sitt eget UI design, og jeg synes vi kan ta utgangspunkt i det. Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Jeg er klar! Jeg har dog lite og få kunnskaper som baserer seg på HTML koding og den slags, men anser meg som en god artikkelskribent. Jeg støtter også cuns forslag om forskjellige design på hvert av spillene. Er ikke så vanskelig å finne en standard frame fra hvert spill som kan brukes som en mal for designet. Hva med UIen? Hvert spill har jo sitt eget UI design, og jeg synes vi kan ta utgangspunkt i det. 5483664[/snapback] Slenger meg på her jeg! Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Jepp, det er ikke noe problem å lage en side med forskjellige layouts, når en bruker CSS =) Jeg foreslår å lage en ovedside, uavhengig av hvilket spill, som så har fellestrekk med alle spillene. Jeg tror jeg kan legge ut ett raskt utkast i løpet av dagen. Det eneste er at jeg er litt vel minimalistisk av meg, men men Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) Til COmmando-Sondre, skal føre deg opp blant medlemenne. Har bare glemt av deg i farten. Ikke noe personlig Si hvilken jobb du ønsker og om du ikke har noe imot det, fullt navn så skal jeg sette deg opp. Anngående navn på klanen så kan vi jo ta noe så konvensjonelt som Scandinavian Total War Community. Sier alt om hva vi er forno og lar seg greit forkorte. Videre høres det ikke så alt for gæli ut noe som i bunn og grunn gjør det til et helt kurrant navn. Om vi skal tenke på noe mer fancy har man jo noe slikt som No news from the east front. Eller Total War News som i bunn og grunn høres greit ut. 5482172[/snapback] Takk, jeg tar en av skribentjobbene. Kan litt HTML og PHP, men jeg klarer så vidt en side som nettleserne forstår. Så det er nok skribentjobben som passer meg best. Jeg slenger nok inn en slant penger for å skaffe oss IPB på livstid, syntes det er best. Penger har jeg litt av, men jeg er ikke rik. Men, burde ikke vi diskutere litt om hva og hvordan vi skal lage oss siden? EDIT: Fullt navn: Sondre Aasemoen Nilsen Endret 23. januar 2006 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
TSP Skrevet 23. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2006 Når sant skal sies Eirikeb har jeg ikke helt sansen for en minimalistisk stil, men du får nå komme med det du har å tilby . Kan forresten det helt grunnleggende av html og css jeg også. Når det gjelder skribentjobbene tror jeg vi har frykterlig mange i den stillingen per dags dato, jaja vi må bare skaffe oss nok nyheter.. Om noen lurer har jeg forresten ikke fått noe svar fra CA enda om dere lurer.. Lenke til kommentar
FelaroN_ Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 jeg er ganske intressert i å være med på prosjektet her. Kommer ikke helt på hva jeg kan bidra med i farten, men jeg er altså veldig intressert i å være med på prosjektet her Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) jeg er ganske intressert i å være med på prosjektet her.Kommer ikke helt på hva jeg kan bidra med i farten, men jeg er altså veldig intressert i å være med på prosjektet her 5485313[/snapback] Du kan for eksempel bidra med penger. Alle som til nå er medlem av prosjektet bidrar med penger til web-hotell og eventuelt forum. Jo fler vi er jo billigere blir det for alle så penger kan du bidra med om du har lyst. BTW. Jobber man skal få på siden etter at den er ferdig bør vi ta opp så fort som mulig. Jeg stiller meg hvertfall positivt til å være redaktør, da jeg liker å lese igjennom tekster og komme med tilbakemelding på disse. Videre kommer jeg sikkert til å skrive noen tekster selv. De fleste av oss ønsker nok å være skribenter. Ser ingen ting i veien for det så lenge det er nok å skrive om. Videre skal alle tekster vurderes av redaktør før publisering. Så dem som ønsker å bli skribent må tåle å få tilbakemelding. Videre må vi ha en community-manager. Denne personen skal ta seg av blant annet forslag og tilkbakemeldinger til forumet (redaktør og ledere også). Og se på bug-reports osv. Videre bør vi ha noen "teknikere" som tar seg av bugs på siden osv. Endret 23. januar 2006 av Orresnei Lenke til kommentar
FelaroN_ Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 (endret) kan sikkert bidra med penger jeg, hvor mye er det snakk om da ? Endret 23. januar 2006 av FelaroN_ Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Ja, hvor mye blir det å dele på, evt? Lenke til kommentar
Krusader Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Kommer vel an på domeneutgifter + IPB på 1200kr. Hva med moderators på det eventuelle forumet? Jeg synes selv hver som er medlem burde ha minst moderator powers. Jeg selv er villig til å være admin på forumet, ettersom jeg har litt erfaring. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 ...Videre må vi ha en community-manager. Denne personen skal ta seg av blant annet forslag og tilkbakemeldinger til forumet (redaktør og ledere også). Og se på bug-reports osv. Videre bør vi ha noen "teknikere" som tar seg av bugs på siden osv. 5485778[/snapback] Jeg kan være communtiy manager. Jeg har et eget forum (ikke IPB som deg), som jeg er admin på. (Se signatur). Jeg kan en del om webhosting etc, så jeg er interessert i det! Jeg liker å formidle ting videre, gi tilbakemeldinger, se på bugs etc. Så jeg melder meg som kandidat til community manager. PS: Snorre og Preben, kontakt meg på MSN! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Hvor mange skribenter trengs det? Hva skal vi formidle? Nyheter, taktikker, bugs, påskeegg (evt), historiske fakta, statistikk osv? Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Alt mulig vil jeg tro. Det beste hadde vel vært å ha en spalte hver dag. Men, preben, husk at som ansvarlig redaktør, er det du som står til ansvar for alt som legges ut. Det er ett veldig stort ansvar, noe du bør være forberedt på. Og så: Selv synes jeg det kan være en ide å begrenste teamet noe, i helt i starten, og heller utvide etterhvert, når ting faktisk blir noe av. Ikke for å være en slik negativ drittsekk, men.. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Alt mulig vil jeg tro. Det beste hadde vel vært å ha en spalte hver dag. Men, preben, husk at som ansvarlig redaktør, er det du som står til ansvar for alt som legges ut. Det er ett veldig stort ansvar, noe du bør være forberedt på. Og så: Selv synes jeg det kan være en ide å begrenste teamet noe, i helt i starten, og heller utvide etterhvert, når ting faktisk blir noe av. Ikke for å være en slik negativ drittsekk, men.. 5486833[/snapback] Neida, synes heller du er fornuftig jeg. Men et team på ni personer skal vi nok kunne tåle Jeg sier igjen at jeg kan stille som redaktør. Dette fordi jeg liker å gi tilbakemeldinger på andres tekster og føler at det kan være en grei jobb. Hvem som skal være administratorer på siden kan vi vel igrunnen komme litt tilbake til da dette ikke haster. Jeg tror kanskje at jeg, TSP og Eirik bør være admins. Vi to holdt jo til stadighet på med FotN-forumet, og meg og TSP har til ganske nylig fikset og ordnet. Og stadig finner vi ut nye ting. Alle skribenter og deltakere av dette prosjekt får selvfølgelig moderatorstatus på siden. Så lenge de utfører jobben på en skikkelig måte. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Kan vi ikke stemme over hvem som skal bli redaktør? Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Nei. Ansvarlig redaktør er den som tar på seg all skylden om det står noe feil i en artikkel, injurierende e.l. Det er et stort ansvar. Derfor bør vi ikke stemme over det, synes nå jeg. Da synes jeg at Orresnei kan være redaktør, da han også er leder for "prosjektet". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg