Snorre Skrevet 21. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) Pøh, tull og tøys! Du kna integrere WordPress inn i vliken som helst nettside! Det er _ikke_ _noe_ _problem_. Absolutt ikke noe problem. Tittet litt på lei-en-nerd opplegget nå, og jeg er skeptisk. For det første ser siden dårlig ut. Og, 500GB med overføring, er ikke mye. Hvis vi legger ut noen filmer, er plutselig 90% av den kvoten oppbrukt. Men, det værste er at den ikke støtter MySQL. 90% av alle forumløsnigner krever MySQL. (Som BLA IPB). Med den hosten kan vi med andre ord, ikke ha IPB =) 5477054[/snapback] Ok, da har vi det ligge med det da! Problemet er jo dog at web-hotell koster så utrolig masse med stor lagringsplass! Kanskje du kan finne noe passende? Fant en annen en som støtter det meste, med god plass, men en anelse dyrere. http://www.webcode.no/index.php?vis=produkter Oppdatering av budsjett: Web-hotell (Enda ikke bestemmt): 139 kr/måneden Domene (.no eller .com): 99 kr året IPB-livslisens: 1200 Sum første år: Ca 2970 kr. Sum andre år: 1770 kr. Jo flere som kan bidra økonomisk jo billigere blir det. Derfor kunne ejg tenke meg at så mange som mulig kunne bli med på dette prosjektet. Uansett oppfordrer jeg dere alle til å se etter brukbare php,css og html-kodere da dette er noe vi trenger. Har ikke glemt av deg Eirikeb, men kan være greit å ha flere på laget. Edit: Flere alternativer til web-hotell følger under. https://www.b-one.net/ http://www.web10.nu/ http://www.fremmegaard.no/web.php http://www.netbox.no/ Snorre Endret 21. januar 2006 av Orresnei Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 21. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) Ingen tvil, jo fler jo bedre =) Ett alternativ er jo uten tvil, å ha reklame. Men: Selv synes jeg det blir for dumt å kjøpe en IPB lisens. Jeg, har etterhvert begynt å like PHPBB, som jeg synes er lettere å administrere faktisk. Og,v et å gjøre det, sparer vi over en tredjedel av budsjettet. og, for ett .no domene, må vi ha ett firma det er registrert på =) Mulige hoster: Get one - Webking 119/m Get one - webqueen 89/m Jeg likte get-one svært godt. Endret 21. januar 2006 av Eirikeb Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 21. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2006 Jeg vil gjerne være med på noe sånt! Har ikke vært aktiv på TW-fronten på lenge. Men nå som det kommer et nytt Total War spill som omhandler min favoritt tidsalder, middelalderen, så har jeg fattet interesse igjen. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 21. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2006 Ingen tvil, jo fler jo bedre =) Ett alternativ er jo uten tvil, å ha reklame. Men: Selv synes jeg det blir for dumt å kjøpe en IPB lisens. Jeg, har etterhvert begynt å like PHPBB, som jeg synes er lettere å administrere faktisk. Og,v et å gjøre det, sparer vi over en tredjedel av budsjettet. og, for ett .no domene, må vi ha ett firma det er registrert på =) 5477400[/snapback] Hmmm, du sier noe der. Jeg har selv tenkt litt på det med reklame, og det er ingen dum ide! Hmmm, ja forum er vel igrunnen smag og behag! Det jeg er sikker på er igrunnen at vi må ha et forum vi kan lage eget skin til. Så sant det lar seg gjøres med phpBB så ser jeg ingen ting imot å bruke det forumet. Dog vil jeg ha et forum som er enkelt å bruke, og som ser ryddig ut. Jeg foretrekker helt personlig IPB, men det er jo igjen min mening. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 21. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) Jeg vil gjerne være med på noe sånt! Har ikke vært aktiv på TW-fronten på lenge. Men nå som det kommer et nytt Total War spill som omhandler min favoritt tidsalder, middelalderen, så har jeg fattet interesse igjen. 5477422[/snapback] Vel, du får mer enn gjerne være med. Ser helst da også at du er med på sponsingen av dette prosjektet. Og til Eirikeb, ja vi burde kanskje opprette en bedrift vi kunne sette domenenavnet på og slikt. Om man da skal lage et enmannsforetak eller hva som er lurt har jeg ikke peiling på igrunnen Noen som kan med slikt? De web-hotellene du så på var jo temmelig ok da! Eneste negative var vel en heller lavere overføringskvote. Spørsmålet blir jo hvor viktig denne er. For ubegrenset overføring kan jo være en god ide. Men igjen. Ubegrenset databaser, ftp-kontoer osv er jo også greit! Jeg oppdaterer første post med det vi har kommet fram til jeg! Endret 21. januar 2006 av Orresnei Lenke til kommentar
TSP Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. januar 2006 Jeg syns fortsatt vi helt klart burde gå for IPB, om andre ikke vil sponse IPB kan jeg og Snorre kanskje dele på det selv, men det beste er jo å få mange med på det.. Syns selv at phpbb ikke er så innmari bra, men det er jo mest snakk om smak og behag som Snorre sier.. Lenke til kommentar
-apocalypsis- Skrevet 21. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2006 Hvis jeg kan hjelpe til med å få dette opp og gå, så spytter jeg gjerne inn noe hundrelapper. Apoc Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 21. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2006 Blir med å sponser hvis det ikke blir altfor dyrt, er ganske fattig for tiden. Kan hjelpe til med grafikk, samt skrive nyheter hvis det er bruk for det. Ser frem til et nytt norsk/skandinavisk Total War-Samfunn. Håper det blir noe av det. Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 21. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2006 Jeg kan ikke PHP snorre. Men takk for tilliten =) CSS og (X)HTML derimot, det kan jeg. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 21. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2006 Jeg kan ikke PHP snorre. Men takk for tilliten =)CSS og (X)HTML derimot, det kan jeg. 5477623[/snapback] *plystre*, skal fikse på det med en gang! Dessuten må jeg få spørre om det er greit at jeg legger ut ditt fulle navn i denne tråden? Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 21. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2006 Ikke noe problem. Mitt fullenavn er stort sett publisert over hele verden allerede =) Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 21. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) Ikke noe problem. Mitt fullenavn er stort sett publisert over hele verden allerede =) 5477643[/snapback] Bra skjit. Da slenger jeg det ut Edit: Da har ejg oppdatert førsteposten litt til. Det er nå bare å komme med ideer ol så kan vi se hva vi kan gjøre. Trenger du å hoste noe kan jeg være behjelpelig. Men ser helst at folk hoster selv da jeg ikke har så mye palss på mitt eget domene. Endret 22. januar 2006 av Orresnei Lenke til kommentar
Krusader Skrevet 22. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Sent epost. Dere kan jo kanskje sjekke denne: http://www.dreamhost.com/ <- men vet ikke om en server i USA er tingen da Hva med vBulletin forum? Endret 22. januar 2006 av Krusader Lenke til kommentar
TSP Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Hva er det folk har mot IPB egentlig? Hallo! 1200kroner for en livstidslisens på IPB, det er billig det, IPB er jo innmari praktisk, brukervennlig og stabilt (kanskje bortsett fra på dette forumet.. ) Det blir vel bare meg og Snorre som er villige til å betale da.. jaja. Server i Usa er ikke tingen, og jeg tror det holder med de forslagene vi allerede har satt opp angående det. Takk for din interesse Endret 22. januar 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Chasseur Skrevet 22. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2006 Joda, hvis alle stemmer for IPB, er jeg også med på å betale for det. Men poenet er at IPB ikke nødvendigvis er bedre. Alle forum er like stabile, det er det hosten som går på. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 22. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2006 Joda, hvis alle stemmer for IPB, er jeg også med på å betale for det. Men poenet er at IPB ikke nødvendigvis er bedre. Alle forum er like stabile, det er det hosten som går på. 5478619[/snapback] Riktig. Men som sagt. Alt som kan tilpasses og skinnes til å se ut som siden vår er godtatt! Det fine med IPB dog er jo at det stadig kommer nye oppdateringer med nye funksjoner. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2006 Kom til å tenke på noe.. Om vi skal lage en skikkelig seriøs side om spillene. Må vi ikke da sende en mail til SEGA eller Creative Assembly for å spørre om tillattelse til å bruke, legge ut bilder fra spillet? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 22. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Kom til å tenke på noe.. Om vi skal lage en skikkelig seriøs side om spillene. Må vi ikke da sende en mail til SEGA eller Creative Assembly for å spørre om tillattelse til å bruke, legge ut bilder fra spillet? 5479277[/snapback] Det tror jeg nok kan være lurt ja. Tror neppe vi vil få noe problemer da Vi kan jo også spørre om Exclusives! Et lite spørsmål til. Hvem skal inneha de forskjellige jobbene når siden en gang blir ferdig? Slitk haster jo ikke, men like greit å bli enige nå. Jeg stiller meg frivillig til å være redaktør eller community-manager. Endret 22. januar 2006 av Orresnei Lenke til kommentar
TSP Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. januar 2006 Ja, var nettopp det med ekslusive bilder og slikt jeg tenkte på. Men for å få tilbud om det kan vi en gang bare plutselig si: Hello, can we get some exlusives to our site? *sett inn link her* Også oppdager de at vi har laget en TW side uten at de har fått beskjed.. Tror vi har større sjanser til å få exlusives, om vi spør allerede nå om å bruke bilder/materiale fra de eventuelt gjøre noen endringer osv. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 22. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 22. januar 2006 Ja, var nettopp det med ekslusive bilder og slikt jeg tenkte på. Men for å få tilbud om det kan vi en gang bare plutselig si: Hello, can we get some exlusives to our site? *sett inn link her* Også oppdager de at vi har laget en TW side uten at de har fått beskjed.. Tror vi har større sjanser til å få exlusives, om vi spør allerede nå om å bruke bilder/materiale fra de eventuelt gjøre noen endringer osv. 5479487[/snapback] Mja... Først må de jo se at vi har laget en ordentlig side om spillet dems. Nytter ikke å bare spørre om exclusives om det like så gdot kan hende at vil skal bruke dem på et forum. Snorre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg