Gå til innhold

Vi lager en norsk Total War -internettside!

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

En liten idemyldring her. Satt og tenkte litt på dette fine prosjektet vårt og kom plutselig til å tenke på en ting. Hvorfor bare ha side om TW? Hvorfor ikke generelt om strategispill. Jeg ser veldig mange fordeler med dette:

Større brukermasse
Mer stoff (artikler) = mer interressant side
Flere brukere vil bruke siden da den dekker en større del av deres behov
Designet må være tidsnøytralt. Kan derfor lage moderne side
Flere potensielle bidragsytere og prosjektmedarbeidere

Innspill!

Snorre smile.gif

6376154[/snapback]

Denne ideen støtter jeg fullt ut! Dog blir det ekstra mye jobbing i starten for å skaffe seg nyheter etc... Men det skal vi klare!

Jeg støtter faktisk ideen, men da føler jeg at vi trenger vårt eget nyhetssystem og administrasjonssystem enn noengang!

Jeg føler ikke at joomla vil være et godt nok alternativ hvis vi skal dekke så mye (jeg føler for så vidt ikke joomla som et godt alternativ likevel) jeg tror faktisk det blir enklere hvis vi klarer å utvikle eget nyhetssystem. Det å utvikle eget nyhetssystem vil kanskje også bli lettere hvis vi utvider, siden vi vil få flere personer med i prosjektet som kanskje har de kvaliteter vi leter etter. Om vi ikke klarer det, tror jeg vi vil få nok medlemmer som kan sponse med penger til å kunne hyre en koder for nyhetssystemet.

Og hvis vi skal utvide synes jeg også at vi helt klart skal gå for IPB, det er en haug ting som er enklere å gjøre der enn i SMF (hvertfall slik jeg har erfart det) og det har i tillegg nyttige funksjoner.

Men jeg er noe skeptisk, for jeg vil jo helst ha et middelaldersk utseende, men nå kan vi jo nesten ikke det om vi utvider. Men vi kan jo selvfølgelig lage flere utseender etterhvert.

6376224[/snapback]

Du har tydeligvis ikke så mye peiling på hva Joomla! er godt for! Se her og her og her og TV3 i Sverige for å se hva Joomla! er god for! Tja, hva sier jeg... Jo, at Joomla! er stort nok til å drive store firmaer! Så å hyre en koder er ingen vits!

Og som du klager på SMF... Det klarer faktisk brasene veldig godt og designet et nemo problemo. Så nå prater du i tåka!

Nei, jeg er nok ikke det. Men etter hva jeg har hørt er det veldig vanskelig å lage et skikkelig design med joomla på en lettvint måte.

Jeg vil at eventuelle designere skal ha fullstendig frihet i å gjøre som de vil uten at noe skal hindre dem.

6376516[/snapback]

Det er faktisk meget lett å lage et design i Joomla! Alt man trenger er litt tålmodighet og en mengde med koder...

Nei, jeg er nok ikke det. Men etter hva jeg har hørt er det veldig vanskelig å lage et skikkelig design med joomla på en lettvint måte.

Jeg vil at eventuelle designere skal ha fullstendig frihet i å gjøre som de vil uten at noe skal hindre dem.

6376516[/snapback]

Vi kjører uten designere i første omgang tror jeg ja.

6376598[/snapback]

Marley og meg skal nok klare brasene!

Kjære, uten designere? Vil det si at du ikke tenker at vi skal lage vårt eget design? Joomla sitt design, ikoner og grafikk er ikke noe jeg liker og jeg vil at vi skal ha vårt eget personlige design, med egen personlig grafikk.

6376783[/snapback]

Kan du egentlig noe om Joomla!? Neppe, det er lett å lage et personlig design til det, bare se på de sidene jeg linket deg til.

Ideen din om Invision Power Board støtter jeg fullt ut. Da du ikke finner noe bedre, og du er garantert hjelp ifra Invision Power. Siden du sikter til at denne siden blir stor, så er IPB er must i mine øyne. vBulletin kan vi kaste til helvete.

6377607[/snapback]

Jeg er enig i at IPB er best, problemet er at i såfall må alle sammen punge ut med omkring 600-700 kroner for å få startet prosjektet.

Fant en løsning for integration av Joomla! og Invision Power Board: BBpixel.

Features
  • Powerful with all features of both Forum and Portal, bbpixel Plugin does not remove any function of them.

• Users just need to register thru Forum and still use the other part without having to register again or login twice. Their private information are saved on both Portal and Forum databases. They can change their information via Forum User Control Panel

• Easy to manage all users through Forum Admin Control Panel.

• Can uninstall one of them (Portal, Forum) and/or run them as independent systems.

• And more…

6377838[/snapback]

Dette er ingen vits. Det koster penger å bruke dette... Hva er vitsen når man har mange, mange andre typer komponenter/moduler/moder som gjør dette like bra... Helt gratis?

EDIT: Kan du ikke endre det på førsteposten slik at det står:
Commando_Sondre: Bidragsyter, designer/utvikler og skribent --> nilsen.sondreATgmail.com Endret av Slettet+56132
fjernet navn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132
Hehe, linken bare til den CS :p Og de 600-700 kronene for IPB er verdt det!

6378917[/snapback]

Maybe, maybe not. Jeg liker SMF veldig godt jeg... phpBB3 ser jo også bra ut. Men jeg venter spent på SMF 1.2 (som kommer etter SMF 1.1)!

Lenke til kommentar
*glad i Sondre* :love:

Ser ut som om du blir nedstemt her, TSP. :!:

Du kan endre min førstepost og kanskje. Til "Koding og Drift".

Eller noe lignende.

6378914[/snapback]

Jada, det er jeg vant med og motgang generelt :wee: .

Men de linkene du kom med der Sondre var gode eksemler, eksemplene til Nordoleum var ganske svake, men i dine eksempler viste du virkerlig hvordan det kan brukes og designes ja, er mer sikker nå.

Men jeg vil at dere skal være klar over at jeg ikke vil at noe skal som før, jeg vil ha ikoner endret til noe mer passende, jeg vil ha nytt oppsett, jeg vil ha nytt banner og nye bakgrunner. Jeg vil at vi skal bevege oss så langt unna den nåværenede templaten og oppsettet som er nå som mulig.

Ja, Sondre; jeg kikket på hvordan det er å designe SMF her om dagen og det er i mine øyne langt vanskeligere der enn i IPB, det vil ikke nødvendigvis si at jeg synes det er vanskelig, men rett og slett at jeg bare synes det faktum at det er vanskeligere og tungvint å endre i SMF enn IPB.

Er også et par andre ting som er lettere i IPB.

6378917[/snapback]

Nå er det faktisk 1200 kroner IPB koster totalt, men da får vi livstidslisens ;) .

6378917[/snapback]

Maybe, maybe not. Jeg liker SMF veldig godt jeg... phpBB3 ser jo også bra ut. Men jeg venter spent på SMF 1.2 (som kommer etter SMF 1.1)!

6378947[/snapback]

Og jeg vet du liker IPB hakket bedre enn SMF. (hvis du ikke har endret mening...)

Jeg vil heller ha IPB og det vil hvertfall Snorre, Marley og Nordoleum også. Er du forresten med i prosjektet Nordoleum, som hva?

TSP :)

Lenke til kommentar
*glad i Sondre* :love:

Ser ut som om du blir nedstemt her, TSP. :!:

Du kan endre min førstepost og kanskje. Til "Koding og Drift".

Eller noe lignende.

6378914[/snapback]

Jada, det er jeg vant med og motgang generelt :wee: .

Men de linkene du kom med der Sondre var gode eksemler, eksemplene til Nordoleum var ganske svake, men i dine eksempler viste du virkerlig hvordan det kan brukes og designes ja, er mer sikker nå.

Men jeg vil at dere skal være klar over at jeg ikke vil at noe skal som før, jeg vil ha ikoner endret til noe mer passende, jeg vil ha nytt oppsett, jeg vil ha nytt banner og nye bakgrunner. Jeg vil at vi skal bevege oss så langt unna den nåværenede templaten og oppsettet som er nå som mulig.

Ja, Sondre; jeg kikket på hvordan det er å designe SMF her om dagen og det er i mine øyne langt vanskeligere der enn i IPB, det vil ikke nødvendigvis si at jeg synes det er vanskelig, men rett og slett at jeg bare synes det faktum at det er vanskeligere og tungvint å endre i SMF enn IPB.

Er også et par andre ting som er lettere i IPB.

6378917[/snapback]

Nå er det faktisk 1200 kroner IPB koster totalt, men da får vi livstidslisens ;) .

6378917[/snapback]

6378947[/snapback]

Og jeg vet du liker IPB hakket bedre enn SMF. (hvis du ikke har endret mening...)

Jeg vil heller ha IPB og det vil hvertfall Snorre, Marley og Nordoleum også. Er du forresten med i prosjektet Nordoleum, som hva?

TSP :)

6378997[/snapback]

1200kr er mye penger.

Vi kommer jo til å lage nye bilder til forumet uansett.

Og jeg er egentlgi ganske likegyldig til om vi bruker SMF eller IPB. Begge er bra, men det burde avgjøres fort. Jeg og Sondre har mye å gjøre på forumet før det skal lanseres.

Lenke til kommentar

Som et gratis alternativ som er SMF the rocks!! Men, siden dere prøver å satse stor ut ifra det jeg leser, så er vel IPB er alternativ mere rettet mot dere. Men vil faktisk tro det å bridge en løsning, så er Joomla!+SMF MYE lettere enn Joomla!+IPB. Leste en lang trod på Joomla! forumet som tok for seg dette. (Finner den her.)

1200,- er ikke mye hvis man har nok ads/sponsorer, osv. Men slik i start fasen så kan jeg være enig at det blir dyrt, men man må satse litt for å få til en bra produkt.

@TSP: Tror da ikke det. Liker bare å være med i diskusjonen, men takker ikke nei til en posisjon i hva nå det måtte være.

Birger :)

Lenke til kommentar

Da foreslår jeg at vi søker etter meddarbeidere. Jeg vet at blant annet Gunfreak har store kunnskaper om Manassas-spillene som baserer seg på slagene ved den amerikanske borgerkrig elns. kanksje det var kampen mot britene. Uansett. Han kunne jo alltids få skrevet omtale og artikler for oss om dette.

Dessuten må vi såklart ha omtaler og nyheter om mer almennkjente spill som Spore mm. Det er fint at dere liker ideen min. Jeg er overbevist om at vi bør kjøre Joomla da dette er et ganske kratig publiseringsverktøy. Her får man medlemsfunksjoner og annet med i samme pakke. Om skin/template-systemet er tungvindt får vi heller bare satse på et enkelt design.

Snorre :)

Lenke til kommentar
Ang. SMF. Default themet suger baller, men hvis dere ser her. Så ser dere hvor elegant og helt perfect du kan få forumet stylet. Alltså i favør til SMF.

6380410[/snapback]

Der så det jo riktig snyggt ut. *Dårlig forsøk på svensk* Forøvrig er jeg helt for å bruke SMF, så lenge vi greier å skinne det så lekkert.

Lenke til kommentar
Skinning av SMF skal man ordne.  ;)

6380930[/snapback]

Har satt opp et eget SMF på webhotellet mitt jeg kan leke meg med. Til og med total destruere hvis jeg vil. Skinningen i SMF var forøvrig mye bedre enn i IPB. Altså simplisiteten i det.

Lenke til kommentar

Invision Power har fått mye pess fordi de ikke er helt optimalt å lage skins til IPB.

@Orresnei: Det skinnet er bare helt ÛberPwnage! Han lager skins, så viss det var ønskelig, så hadde vel han laget noe rart. Eller, så er det at dere går sammen å mixer og trikser litt.

Ed1t: En liten lief.

Endret av Nordoelum
Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217

Jeg synes dette ser veldig spennende ut! Jeg kan være Skribent og grafisk designer. Hadde vært fett å gjort dette!

Lenke til kommentar
Jeg synes dette ser veldig spennende ut! Jeg kan være Skribent og grafisk designer. Hadde vært fett å gjort dette!

6393393[/snapback]

Det er mye mulig. Spørsmålet er hvilke spill du har kunnskaper om og eventuelle spill du kan tenke deg å dekke i fremtiden? Du kan gjerne også si en utvikler du har litt kjennskaper til. Men dette er ikke påkrevd. Ellers gir vi de forskjellige skribentene oppgaver sånn litt utover ettersom vi ser muligheter for stoff å skrive om.

Grafisk design er forløplig litt i startfasen. Så det kan vi også komme tilbake til. Men det gjelder skinning av Joomla (CMS publiseringssystem) og Simple Machine Forums (SMF). Så du er velkommen om bord. Skriver ferdig det jeg skal nå og så oppretter jeg en tråd under Diskuter spill og tilbehør - Generelt.

Snorre :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...