TSP Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2006 Jeg støtter faktisk ideen, men da føler jeg at vi trenger vårt eget nyhetssystem og administrasjonssystem enn noengang! Jeg føler ikke at joomla vil være et godt nok alternativ hvis vi skal dekke så mye (jeg føler for så vidt ikke joomla som et godt alternativ likevel) jeg tror faktisk det blir enklere hvis vi klarer å utvikle eget nyhetssystem. Det å utvikle eget nyhetssystem vil kanskje også bli lettere hvis vi utvider, siden vi vil få flere personer med i prosjektet som kanskje har de kvaliteter vi leter etter. Om vi ikke klarer det, tror jeg vi vil få nok medlemmer som kan sponse med penger til å kunne hyre en koder for nyhetssystemet. Og hvis vi skal utvide synes jeg også at vi helt klart skal gå for IPB, det er en haug ting som er enklere å gjøre der enn i SMF (hvertfall slik jeg har erfart det) og det har i tillegg nyttige funksjoner. Men jeg er noe skeptisk, for jeg vil jo helst ha et middelaldersk utseende, men nå kan vi jo nesten ikke det om vi utvider. Men vi kan jo selvfølgelig lage flere utseender etterhvert. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Jeg støtter faktisk ideen, men da føler jeg at vi trenger vårt eget nyhetssystem og administrasjonssystem enn noengang! Jeg føler ikke at joomla vil være et godt nok alternativ hvis vi skal dekke så mye (jeg føler for så vidt ikke joomla som et godt alternativ likevel) jeg tror faktisk det blir enklere hvis vi klarer å utvikle eget nyhetssystem. Det å utvikle eget nyhetssystem vil kanskje også bli lettere hvis vi utvider, siden vi vil få flere personer med i prosjektet som kanskje har de kvaliteter vi leter etter. Om vi ikke klarer det, tror jeg vi vil få nok medlemmer som kan sponse med penger til å kunne hyre en koder for nyhetssystemet. Og hvis vi skal utvide synes jeg også at vi helt klart skal gå for IPB, det er en haug ting som er enklere å gjøre der enn i SMF (hvertfall slik jeg har erfart det) og det har i tillegg nyttige funksjoner. Men jeg er noe skeptisk, for jeg vil jo helst ha et middelaldersk utseende, men nå kan vi jo nesten ikke det om vi utvider. Men vi kan jo selvfølgelig lage flere utseender etterhvert. 6376224[/snapback] Er du klar over hva du babler i? Joomla er kraftig nok til å drive db.no bedre enn pLog gjør. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Jeg støtter Orresneis idé. Men fundamentet bør være like solid som det man skal ha med TW, dvs man bør finne ut av dette ganske snart. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2006 Nei, jeg er nok ikke det. Men etter hva jeg har hørt er det veldig vanskelig å lage et skikkelig design med joomla på en lettvint måte. Jeg vil at eventuelle designere skal ha fullstendig frihet i å gjøre som de vil uten at noe skal hindre dem. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Nei, jeg er nok ikke det. Men etter hva jeg har hørt er det veldig vanskelig å lage et skikkelig design med joomla på en lettvint måte. Jeg vil at eventuelle designere skal ha fullstendig frihet i å gjøre som de vil uten at noe skal hindre dem. 6376516[/snapback] Vi kjører uten designere i første omgang tror jeg ja. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Scandinavian Strategic(al) Gaming Community Låter friskt :!: Jeg mener at dette absolutt er gjennomførbart. Vi må bare reklamere som et helvette når siden først er oppe. Snorre Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Skal vi ha med brettspill også? Som Risk? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Skal vi ha med brettspill også? Som Risk? 6376611[/snapback] Ja hvorfor ikke? Om vi finner noen folk som kan skrive om det skal de få lov til det. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Scandinavian Strategic(al) Gaming Community Låter friskt :!: Jeg mener at dette absolutt er gjennomførbart. Vi må bare reklamere som et helvette når siden først er oppe. Snorre 6376600[/snapback] Tenkte litt på Play The World jeg. Menne.. Neh. Dessuten er det en expansion pack til Civ3 (som forøvrig er genialt). Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 For å ikke nevne sjakk. Eller telles ikke det? Lenke til kommentar
FelaroN_ Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 sjakk er jo veldig strateisk da, så.. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2006 Nei, jeg er nok ikke det. Men etter hva jeg har hørt er det veldig vanskelig å lage et skikkelig design med joomla på en lettvint måte. Jeg vil at eventuelle designere skal ha fullstendig frihet i å gjøre som de vil uten at noe skal hindre dem. 6376516[/snapback] Vi kjører uten designere i første omgang tror jeg ja. 6376598[/snapback] Kjære, uten designere? Vil det si at du ikke tenker at vi skal lage vårt eget design? Joomla sitt design, ikoner og grafikk er ikke noe jeg liker og jeg vil at vi skal ha vårt eget personlige design, med egen personlig grafikk. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Er det så vanskelig å designe noe enkelt og elegant da? Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Jeg er ganske god me design av bilder og jeg liker redigering..jeg kan joine med bilde redigering Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 @Orresnei: Er ikke dumt det. En liten norsk strategi portal Kanksje utvide til flere platformer etterhvert. @The Strategy-player: På hvilken måte kan du si at Joomla! ikke vil være bra nok? Du snakker om at dere skal utvikle et system selv, hvem? Skal dere bruke CuteNewsm, eller hva? At Joomla! ikke kunne drive ei side om strategi spill er bare tull. Den kan fullt gjøre det meste. Og jeg vil nok tro at det er noen som kan lage et template som alle blir fornøyd med. Ingen som snakker om å bruke Joomla! standard template heller. Eneste jeg kan tenke meg er om hvorvidt IP.Dynamic av Invision Power kommer til å bli. Ideen din om Invision Power Board støtter jeg fullt ut. Da du ikke finner noe bedre, og du er garantert hjelp ifra Invision Power. Siden du sikter til at denne siden blir stor, så er IPB er must i mine øyne. vBulletin kan vi kaste til helvete. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Nei, jeg er nok ikke det. Men etter hva jeg har hørt er det veldig vanskelig å lage et skikkelig design med joomla på en lettvint måte. Jeg vil at eventuelle designere skal ha fullstendig frihet i å gjøre som de vil uten at noe skal hindre dem. 6376516[/snapback] Er vel ingen som klarer å lage et skikkelig design uten å måtte gjøre litt. Se bare på denne siden som bruker Joomla!: http://www.totalcry.com/ Hvis ikke den ser bra ut, så ikke kom her å si at dere trenger noe annet. Birger Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Fant en løsning for integration av Joomla! og Invision Power Board: BBpixel. Features Powerful with all features of both Forum and Portal, bbpixel Plugin does not remove any function of them. Users just need to register thru Forum and still use the other part without having to register again or login twice. Their private information are saved on both Portal and Forum databases. They can change their information via Forum User Control Panel Easy to manage all users through Forum Admin Control Panel. Can uninstall one of them (Portal, Forum) and/or run them as independent systems. And more… Lenke til kommentar
TSP Skrevet 25. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2006 Tror jeg må poste nå, før du lager enda en post... (det holder med å redigere inn bare så det er klart) @Orresnei: Er ikke dumt det. En liten norsk strategi portal Kanksje utvide til flere platformer etterhvert. @The Strategy-player: På hvilken måte kan du si at Joomla! ikke vil være bra nok? Du snakker om at dere skal utvikle et system selv, hvem? Skal dere bruke CuteNewsm, eller hva? At Joomla! ikke kunne drive ei side om strategi spill er bare tull. Den kan fullt gjøre det meste. Og jeg vil nok tro at det er noen som kan lage et template som alle blir fornøyd med. Ingen som snakker om å bruke Joomla! standard template heller. Eneste jeg kan tenke meg er om hvorvidt IP.Dynamic av Invision Power kommer til å bli. 6377607[/snapback] Som jeg har sagt: Jeg har ikke peiling på hva joomla er god for, men jeg synes ikke at joomla virker som noe enkelt nyhetsststem å desgine i, til å designe akkurat slik man vil ha det. Jeg vil som sagt at designere skal ha 100% frihet. Og ikke skal bli stoppet av noe. Er vel ingen som klarer å lage et skikkelig design uten å måtte gjøre litt. Se bare på denne siden som bruker Joomla!: http://www.totalcry.com/ Hvis ikke den ser bra ut, så ikke kom her å si at dere trenger noe annet. Birger 6377663[/snapback] Selvfølgelig lager man ikke et design uten å måtte gjøre litt, men jeg tror at med joomla blir det mer enn det også, hvis man vil ha det som man vil. Jeg synes ikke at totalcry.com hadde noe særlig bra utseende heller. Og jeg skjønte med en gang at her blir joomla brukt. Fant en løsning for integration av Joomla! og Invision Power Board: BBpixel. Features Powerful with all features of both Forum and Portal, bbpixel Plugin does not remove any function of them. Users just need to register thru Forum and still use the other part without having to register again or login twice. Their private information are saved on both Portal and Forum databases. They can change their information via Forum User Control Panel Easy to manage all users through Forum Admin Control Panel. Can uninstall one of them (Portal, Forum) and/or run them as independent systems. And more… 6377838[/snapback] Det så jo bra ut, ser ikke ut som det er så vanskelig. Flott at du støtter IPB -ideen vår hvertfall. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Tror jeg må poste nå, før du lager enda en post... (det holder med å redigere inn bare så det er klart) 6377868[/snapback] Hehe, det går vel ann. @Orresnei: Er ikke dumt det. En liten norsk strategi portal Kanksje utvide til flere platformer etterhvert. @The Strategy-player: På hvilken måte kan du si at Joomla! ikke vil være bra nok? Du snakker om at dere skal utvikle et system selv, hvem? Skal dere bruke CuteNewsm, eller hva? At Joomla! ikke kunne drive ei side om strategi spill er bare tull. Den kan fullt gjøre det meste. Og jeg vil nok tro at det er noen som kan lage et template som alle blir fornøyd med. Ingen som snakker om å bruke Joomla! standard template heller. Eneste jeg kan tenke meg er om hvorvidt IP.Dynamic av Invision Power kommer til å bli. 6377607[/snapback] Som jeg har sagt: Jeg har ikke peiling på hva joomla er god for, men jeg synes ikke at joomla virker som noe enkelt nyhetsststem å desgine i, til å designe akkurat slik man vil ha det. Jeg vil som sagt at designere skal ha 100% frihet. Og ikke skal bli stoppet av noe. 6377868[/snapback] Selv om det kan være litt træll å lage templatest til Joomla!, så er det ikke bare de den er god for. Joomla! har mange andre positive ting. Spesielt med versjon 1.5 som kommer snart. Ta en titt på denne og denne. Da denne forklarer litt det nye i versjon 1.5. Er vel ingen som klarer å lage et skikkelig design uten å måtte gjøre litt. Se bare på denne siden som bruker Joomla!: http://www.totalcry.com/ Hvis ikke den ser bra ut, så ikke kom her å si at dere trenger noe annet. Birger 6377663[/snapback] Selvfølgelig lager man ikke et design uten å måtte gjøre litt, men jeg tror at med joomla blir det mer enn det også, hvis man vil ha det som man vil. Jeg synes ikke at totalcry.com hadde noe særlig bra utseende heller. Og jeg skjønte med en gang at her blir joomla brukt. 6377868[/snapback] Selvfølgelig finnes det sider med bedre design, men synes TotalCry.com viser litt hva du kan gjøre med Joomla!. Og husk du kan gjøre enda mere. Fant en løsning for integration av Joomla! og Invision Power Board: BBpixel. Features Powerful with all features of both Forum and Portal, bbpixel Plugin does not remove any function of them. Users just need to register thru Forum and still use the other part without having to register again or login twice. Their private information are saved on both Portal and Forum databases. They can change their information via Forum User Control Panel. Easy to manage all users through Forum Admin Control Panel. Can uninstall one of them (Portal, Forum) and/or run them as independent systems. And more… 6377838[/snapback] Det så jo bra ut, ser ikke ut som det er så vanskelig. Flott at du støtter IPB -ideen vår hvertfall. 6377868[/snapback] Jeg er en IPB-fanatic. Og IPB har ikke noen form for real konkurranse. Så det er jo egentlig det eneste valget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg