Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Vi lager en norsk Total War -internettside!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alene vet jeg at jeg kommer til å ta ukentlige backups. Jeg vil ha en backup lokalt her og, så kan vi slippe å MÅTTE få tak i hosten for å få en backup.

6360042[/snapback]

Om vi begynner med backups kan vi to jo rotere på det. Annenhver uke tar vi og lagrer en backup på hver vår PC. Eller så kan jo begge laste ned en backup hver uke til vår egen PC...

Best om begge tar. Så har vi alltid en backup tilgjengelig. :)

Forresten, hva med å gi moddintgteams en spesiell konto på siden slik at de kan få prioriterte nyhetssaker angående framdriften av moddene de holder på med?

6360605[/snapback]

Huh? Det forsto jeg ikke helt...

6367697[/snapback]

Altså, vanlige brukere får jo ikke skribentplass på siden (da snakker jeg om majoriteten). Hvis vi gjør moddingteams til skribenter vil jo det komme opp som nyheter på forsiden. Skjønner?

EDIT: Problemer med quote ja. :)

Endret av Marley
Lenke til kommentar
Dere satser på Dedicated Server da eller?

CS: Haha, driver bare på med en idé myldring jeg :p

6368319[/snapback]

Det er lov. Men, det blir nok semi-dedicated vi går for i førstingen. Ikke så dyrt som heldedicated. Samtidig har vi da de systemressursene ol vi trenger.

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen mellom semi og hel? Vet hva de ordene betyr, men ikke i sammenheng med hosting.

6368810[/snapback]

Hel dedicated vil jo si at det er ekte dedicated. Altså at man får en hel server til webhotellet sitt. Semidedikert betyr i dette tilfellet at det er en halveis dedikert server. Du får ikke en hel server for ditt eget webhotell, men et med svært få brukere på.

Lenke til kommentar

Vær gjerne med på å teste forumet, så får jeg og sondre øvelse i å mestre driften av det.

HERJE MED DET! ;)

EDIT:

Jeg jobber nå med å finne en løsning som gjør at vi kan integrere forumet vårt inn i hovedsiden. På den måten trenger ikke brukerne å registrere seg mer enn en gang. I tillegg vil det gjøre at man aldri helt forsvinner fra siden. Man vil alltid kunne klikke seg inn på en del av siden som er utenfor forumet.

Endret av Marley
Lenke til kommentar
Vær gjerne med på å teste forumet, så får jeg og sondre øvelse i å mestre driften av det.

HERJE MED DET! ;)

6373639[/snapback]

Ahrem!1!!

Hvem laget kategoriene under "Total War"? :p

Men over til noe helt annet:

I går kveld satt jeg og Snorre og funderte, funderte på hvordan vi skal gjøre det med dette her designet vårt som står veldig i stå nå.

Problemet kjære venner er at vi har ingen medlemmer i dette prosjektet som har kommet opp med en designide som er blitt godt mottat av de fleste. Og vi har heller ingen medlemmer som virker særlig interessert i å jobbe med designet?

Vi fant etterhvert ut at vi må prøve å skaffe en noenlunde profesjonell designer som vet hva han driver med og som kan klare å komme opp med et design som passer til spillet (m2tw) og våre meninger om hvordan det burde være.

Men hvor skal vi få tak i en slik designer? Jo, få profesjonelle designere jobber gratis og derfor må vi nesten tilby betaling. Jeg og Snorre har sagt tidligere at vi helst ikke vil betale noen, men nå har vi altså kommet til et punkt hvor vi ser på det som nødvendig.

For uten et design stopper veldig mye opp, og vi vet ikke hvordan vi skal forholde oss til ting. Derfor ser vi på dette som snart eneste utvei.

Snorre har sagt seg villig til å betale hele tusenlappen selv, men han vil da ta de første kronene av reklameinntektene (som han håper og tror vi skal få).

Men; er det noen som har lyst til å bidra litt? Så ikke Snorre trenger å betale hele potten? Nå vet ikke jeg om det er nok for en designer å få 1000 kroner i lønn, men det er da hvertfall noe og jeg håper at det er nok i en designers øyne hvis han/hun i tillegg velger å være litt grei.

Så hva er deres tanker om dette? Andre løsninger til designproblemet? Husk at vi vil bli en profesjonell side og få et godt rykte, men for å klare det må vi ha et godt design...

Lenke til kommentar

HERJE MED DET! ;)

6373639[/snapback]

Ahrem!1!!

6373723[/snapback]

Oi, så vanskelig!

Hvem er det som må integrere hele forumet i et CMS? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

HERJE MED DET! ;)

6373639[/snapback]

Ahrem!1!!

6373723[/snapback]

Oi, så vanskelig!

6373795[/snapback]

Nemo problemo, kom vi ikke frem til at vi skulle bruke Joomla! som CMS? Det er bare å endre tre-fire filer og installere en mod så har vi allerede en "brigde" mellom dem. Registrer deg på forumet og du er registrert på hjemmesiden og visa vers. Har gjort det tre-fire ganger før. Det er ikke vanskelig.

Lenke til kommentar

HERJE MED DET! ;)

6373639[/snapback]

Ahrem!1!!

6373723[/snapback]

Oi, så vanskelig!

6373795[/snapback]

Nemo problemo, kom vi ikke frem til at vi skulle bruke Joomla! som CMS? Det er bare å endre tre-fire filer og installere en mod så har vi allerede en "brigde" mellom dem. Registrer deg på forumet og du er registrert på hjemmesiden og visa vers. Har gjort det tre-fire ganger før. Det er ikke vanskelig.

6374129[/snapback]

Wunderbar. Mindre jobb er bra. :)

Lenke til kommentar
Er det noen som har tatt seg bryet med å lese posten til The Strategy-player? Den om betaling av design. Isåfall kommenter!

6374343[/snapback]

Jeg har lest den. Ca tre ganger.

Det henger ikke helt på greip.

Skal vi betale en designet for å lage et design til Joomla når vi kan basere på et ferdigdesign gratis?

Lenke til kommentar
Er det noen som har tatt seg bryet med å lese posten til The Strategy-player? Den om betaling av design. Isåfall kommenter!

6374343[/snapback]

Skal vi betale en designet for å lage et design til Joomla når vi kan basere på et ferdigdesign gratis?

6374461[/snapback]

Dersom vi vil at det skal se middelaldersk ut så ja kanskje. Men jeg foreslår at noen setter opp en Joomla-side som kan lekes med når det kommer til design.

Lenke til kommentar

6374343[/snapback]

6374461[/snapback]

Dersom vi vil at det skal se middelaldersk ut så ja kanskje. Men jeg foreslår at noen setter opp en Joomla-side som kan lekes med når det kommer til design.

6374874[/snapback]

Det har vi allerede. Jeg har funnet grunntemplaten vi kan bruke for best funksjonalitet og. :)

Lenke til kommentar

En liten idemyldring her. Satt og tenkte litt på dette fine prosjektet vårt og kom plutselig til å tenke på en ting. Hvorfor bare ha side om TW? Hvorfor ikke generelt om strategispill. Jeg ser veldig mange fordeler med dette:

Større brukermasse

Mer stoff (artikler) = mer interressant side

Flere brukere vil bruke siden da den dekker en større del av deres behov

Designet må være tidsnøytralt. Kan derfor lage moderne side

Flere potensielle bidragsytere og prosjektmedarbeidere

Innspill!

Snorre :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...