FelaroN_ Skrevet 18. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2006 er ikke sikkert jeg kan akkurat da, skal på sånn aller siste avslutningsfest da tror jeg Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 18. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2006 Og jeg er borte fra den første/andre uken i juli til 12 august. Null internett 6324564[/snapback] Siden vi skal jobbe med forumet burde vi ha en viss kontakt mens jeg er borte. Jeg kommer til å være påmsn, men på litt ugudelige tidspunkter. Takler du sånt? 6327077[/snapback] Joda, dette kommer vi til å klare (forhåpentligvis ) Etter hva jeg har registrert er de fleste ferdig med eksamen, derfor kan det passe bra med møte etter klokken 18:00, tirsdag? 6327650[/snapback] Hmm, klokka 6 på tirsdag, da kommer jeg ca. 10-15 minutter etter dere. Jeg er på piano fra ti på halv sekv til klokka seks. Bare inviter meg fordet om. Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 18. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2006 What! Spiller du piano? Det viste jeg ikke. Hvor lenge har du spillt da? Og hva slags musikk spiller du? Spilte selv klassisk musikk i åtte år (Lærte litt treigt da, var ikke akkurat en øvingsmaskin). Men ble jo ganske flink. Nå sitter jeg for det meste bare å improviserer og spiller Zelda-låter On-Topic: Tirsdag passer meg utmerket. Tror nemlig at jeg har fri da, med mindre jeg tar helt sobbing feil. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 18. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2006 Hver dag passer meg perfekt. Men det hender at dagene og tiden går i surr her i eksil, så det er en sjanse for at jeg glemmer det hele Dessuten er det VM-kamp kl 18:00 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 18. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2006 Litt off-topic må man kunne gå Jeg har vel spilt piano i 3-4 år. Jeg spiller masse slags musikk, klassiks, moderne og 80's. Akkurat nå holder jeg på med "Can You Feel The Love Tonight" og "MacGyver." Har spillt masse annet rart, tok bl.a. nasjonalsangen, You Raise Me Up og introen til James Bond på gehør Kanskje jeg skal spille noen TW-melodier også Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 18. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2006 Ok, jeg har da alle dager framover til å jobbe med dette prosjektet! Vi er nødt til å ha møte snart ellers kommer vi aldri igang med dette prosjektet igjen. Jeg forventer full innsats fra alle parter her. Jeg ettersøker spesielt en ting og det er en designer. Jeg er gått helt lei dette med å designe og noen andre må derfor gjør dette. Jeg ber dem som er aktive i TW-forumer ol. å lete etter dette. Jeg lufter også ideen om at siden skal være internasjonal. Jo flere besøkende jo mer reklameinntekter, jo mer til skribenter og forumansvarlige! Jeg kan være økonomisk ansvarlig da jeg får visa til slutten av sommeren. Vi blir uansett ikke ferdig før den tid. og spillet kommer ikke før den tid heller. Det kommer til å være et møte i morgen klokken 18:00 for de som kan komme. Det blir møte igjen på torsdag klokken 18:00 dersom noen ikke får med seg det første møtet. Jeg kommer til å være på begge så det går greit. Jeg vil sette opp et skjema for hva vi skal ta opp på møtene som dere vil få tilsendt på mail. Hver av dere er også nødt til å sende en epost til meg meg der dere skriver i hvilke perioder i sommerferien dere er vekke. Disse tidsplanene vil bli lagt ut i spoiler i hovedtråden så vi til enhver tid har oversikt over hvem som er hvor og hvor lenge de er der. Jeg kommer til å være hjemme stort sett hele sommerferien (Med unntak av en fem dager på hytten). Dersom vi hadde fått en side til å gå i løpet av 11 august ville jeg blitt svært glad. 11 august har jeg nemlig bursdag. Dersom noen har noen spørsmål er det bare å komme med dem. Snorre Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 19. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2006 Mest sannsynlig kommer jeg passe forsinket... Jeg har fotballkamp fra klokka 17.00 til omkring 18.10. Deretter må jeg dusje og alt det der, så jeg kommer omkring en halv time forsinket antar jeg. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Jeg ettersøker spesielt en ting og det er en designer. Jeg er gått helt lei dette med å designe og noen andre må derfor gjør dette. Jeg ber dem som er aktive i TW-forumer ol. å lete etter dette. Jeg lufter også ideen om at siden skal være internasjonal. Jo flere besøkende jo mer reklameinntekter, jo mer til skribenter og forumansvarlige! Jeg kan være økonomisk ansvarlig da jeg får visa til slutten av sommeren. Vi blir uansett ikke ferdig før den tid. og spillet kommer ikke før den tid heller. Det kommer til å være et møte i morgen klokken 18:00 for de som kan komme. Det blir møte igjen på torsdag klokken 18:00 dersom noen ikke får med seg det første møtet. Jeg kommer til å være på begge så det går greit. Jeg vil sette opp et skjema for hva vi skal ta opp på møtene som dere vil få tilsendt på mail. Hver av dere er også nødt til å sende en epost til meg meg der dere skriver i hvilke perioder i sommerferien dere er vekke. Disse tidsplanene vil bli lagt ut i spoiler i hovedtråden så vi til enhver tid har oversikt over hvem som er hvor og hvor lenge de er der. Jeg kommer til å være hjemme stort sett hele sommerferien (Med unntak av en fem dager på hytten). Dersom vi hadde fått en side til å gå i løpet av 11 august ville jeg blitt svært glad. 11 august har jeg nemlig bursdag. Dersom noen har noen spørsmål er det bare å komme med dem. Snorre 6335155[/snapback] Lei av å designe? Min personlige mening er at du har det beste designet og det er vel ingen andre her inne som er gode til dette, det er i så fall bare Eirikeb, men jeg er veldig usikker på om han kommer til å være med videre, på grunn av at så mye blir sagt, men ingenting gjort. Dette har vi da stemt over tidligere Snorre, det ble et flertall på at siden skulle være skandinavisk. Dessuten; for at jeg skal kunne skrive gode nyheter må jeg få lov ti å skrive dem på norsk hvis jeg må skrive ting på engelsk på den siden blir det altfor firkantet og dårlig. Jeg trodde det var jeg som laget møteplanene? Jaja, du er ikke treg med å kaste deg over lederjobben igjen hvertfall... Men jeg må minne deg på ukeplanen min, vil hvertfall at den skal følges til en viss grad. Jeg ser for meg at vi denne uken har et "opphentningssmøte" hvor vi ser på alle gamle saker og beslutninger på nytt igjen. Det skal gjøres Snorre! Men personlig er jeg veldig usikker på mine ferieplaner, da mine fettere er litt trege på å ta beslutninger =P . Det kan godt hende at jeg allerede forlater hjemstedet mitt på mandag neste uke, men da har jeg hvertfall interenettilkopling så jeg kan henda da få kontakt med dere. Du sa forøvrig at du kunne tenke deg å være økonomisk ansvarlig og sier at siden sikkert ikke vil være ferdig før utpå høsten, men her sier du at du vil ha en side oppe å gå 11. August. Med så delte meninger om hva du selv mener, tviler jeg på hvor godt du egentlig passer til lederrollen =P . TSP Yey! Mitt innlegg nr. 1800! Ser du leser Snorre, kan ikke fatte at du er våken så tidlig... Endret 19. juni 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 19. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2006 Nå. Med side oppe og gå mente jeg såklart at vi har en funksjonell side som kjører på et midlertidig web-hotell der alle funksjoner ol fungerer. Etter det kan vi begynne å planlegge kjøp av domene og webhotell. Snorre Lenke til kommentar
TSP Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. juni 2006 Hvordan har du tenkt at vi skal klare dette? 1. Vi har ikke et ferdig design, og du vil ikke lenger designe. 2. Vi er usikre på hvor mange medlemmer det er igjen. 3. Vi vet knapt hvilke funksjoner vi skal ha. 4. Funksjoner er ikke lagd på en, to, tre. 5. Du er optimist (selv om jeg faktisk har trodd det har vært omvendt helt til nå) Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 19. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2006 Hvordan har du tenkt at vi skal klare dette? 1. Vi har ikke et ferdig design, og du vil ikke lenger designe. 2. Vi er usikre på hvor mange medlemmer det er igjen. 3. Vi vet knapt hvilke funksjoner vi skal ha. 4. Funksjoner er ikke lagd på en, to, tre. 5. Du er optimist (selv om jeg faktisk har trodd det har vært omvendt helt til nå) 6336404[/snapback] 1. Vi finner en designer på svisj komma null. 2. Vi har da flere medlemmer igjen. Og vi vil fullføre med dem vi har! 3. Funksjoner min venn kan diskuteres og synses om! 4. Nei, men funksjoner kan implenteres etter hvert. 5. Ja jeg er en jævla optimist, dette fordi muntlig fysikkeksamen er ferdig og ingenting kan være vanskligere enn det. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 19. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. juni 2006 Hvordan har du tenkt at vi skal klare dette? 1. Vi har ikke et ferdig design, og du vil ikke lenger designe. 2. Vi er usikre på hvor mange medlemmer det er igjen. 3. Vi vet knapt hvilke funksjoner vi skal ha. 4. Funksjoner er ikke lagd på en, to, tre. 5. Du er optimist (selv om jeg faktisk har trodd det har vært omvendt helt til nå) 6336404[/snapback] 1. Vi finner en designer på svisj komma null. 2. Vi har da flere medlemmer igjen. Og vi vil fullføre med dem vi har! 3. Funksjoner min venn kan diskuteres og synses om! 4. Nei, men funksjoner kan implenteres etter hvert. 5. Ja jeg er en jævla optimist, dette fordi muntlig fysikkeksamen er ferdig og ingenting kan være vanskligere enn det. 6336413[/snapback] 1. Designeren skal være gratis, og den skal i tillegg ha en viss kjennskap til TW -spill og like det. I tillegg skal personen stille opp frivillig og ikke bli truet med et sverd i ryggen av deg eller meg. 2. Jeg lurer på hvor mange av våre medlemmer som har en viss kunnskap til design og koding. Hvis vi f.eks har mistet Eirikeb, har vi mistet en som har kunnskap om begge de tingene. 3 og 4. Selvfølgelig, men på to måneder? Jeg forstår dog poenget ditt på punkt 4 og der er jeg enig, så det er kanskje ikke så urealistisk likevel. 5. Da spør jeg deg: Hva fikk du? Fikk ikke du den karakteren som fortalte meg her om dagen? Vil vi at siden skal få samme "karakter"? Nei! Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 19. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2006 Hallo hallo. Jeg har ikke fått med meg 100% hva dere søker, men det kunne vært mulig for meg å kode, iallefall sett på saken. Kan en del CSS og HTML, PHP er det ikke så altformye med, men alt kan da læres! Design, jeg vet ikke helt jeg. CSS er jo design. Kan vi ikke snakke litt nærmere om det, TSP, eller Orresnei? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 19. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 19. juni 2006 Hallo hallo. Jeg har ikke fått med meg 100% hva dere søker, men det kunne vært mulig for meg å kode, iallefall sett på saken. Kan en del CSS og HTML, PHP er det ikke så altformye med, men alt kan da læres! Design, jeg vet ikke helt jeg. CSS er jo design. Kan vi ikke snakke litt nærmere om det, TSP, eller Orresnei? 6339495[/snapback] Jeg har ingenting imot en ekstra koder på teamet. Dersom du virkelig ønsker å være med er det intet mindre en kjempeflott. Er møte klokken seks idag, ja det er jo nå det, så du kan jo komme da (messenger). Om du er flink med irc kan du muligens sette opp en irc-server for oss? Aner ikke åssen det fungerer Men ja. Er bare å bli med. Lenke til kommentar
TSP Skrevet 20. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. juni 2006 (endret) Bare for å informere litt før en eventuell møterapport kommer fra Snorre eller meg (ser dog ikke på det som nødvendig etter dette innlegget). I går besluttet vi å bruke Simpe Machines Forum, forkortet SMF. Sondre var ikke der, men han har tidligere tydelig gitt inntrykk av at han vil bruke det. Også Marley mente at det var det beste alternativet, det samme mente cun, jeg ("TSP") og Snorre. Så dermed ble det det. Så vidt meg bekjent har også Sondre laget en liste over ulemper og fordeler med SMF (ikke helt sikker dog) så snart vi eventuelt får sett på en slik liste vil vi kanskje kunne gå i gang med å utbedre forumversjonen eller vente og se hvor mange av ulempene vi blir kvitt ved den nye versjonen. Vi tenkte også å se på muligheten for å starte forumet nå med det samme og deretter flytte det videre til webhotellet vi skal skaffe oss med alle de innlegg og brukere som er kommet innen den tid, men aller først må vi finne ut hvor Sondre har gjemt forumet han brukte til testinga. Webhotell ja. Vi har kommet over siden www.dreamhost-sucks.com, alle webhoteller med en side som virker så seriøs og hatklubb, kan vi vel avskrive fra listen over webhoteller vi kan tenke oss. I stedet skal vi vurdere muligheten for å gå for godaddy som webhotell. Mer info om dette er jeg sikker på Snorre vil komme i løpet av dagen siden jeg ikke har satt meg så godt inn i dette. ( Klikk forresten her for å lese om en ganske spesiell situasjon fra møtet... ) Etter møtet fortsatte vi litt generell diskusjon og det var da jeg kom på ideen om at vi skulle lage en videoomtale til M2TW. Planen er at jeg i jul skal få fikset meg tur til Bergen og dra til Snorre 2-3 dager av oppholdet mitt der. En av dagene skal vi filme og de to neste dagene skal gå med til redigering. Jeg skal stå for filmingen og Snorre skal stå for snakkinga og pekinga, begge skal redigere. Det som dessverre kan stoppe en slik omtale er følgende: 1. At Snorre ikke har skaffet ny PC innen den tid. 2. At det blir problematisk for meg eller min familie at jeg tilbringer romjulen i Bergen. Grunnen til at dette nesten "må" bli gjort i julen er fordi det er det eneste passende tidspunkt før det blir for sent... I julen er det ikke lenge siden M2TW er blitt sluppet (om det blir sluppet til tiden) og det er også ferietid. Hvis vi ikke får mulighet julen er jeg redd det blir for sent, eneste mulighet da er kanskje vinterferien, men det er jo litt forksjellig når de forskjellige har vinterferie. Etter det er det først i påsken, men da blir det altfor sent. Hvis vi skal få gjort det i en helg får vi nok får kort tid og begge må fikse seg fri fra skolen en dag (om vi ikke er heldige og det er langhelg). Marley kom også med ideen om at vi skulle lage strategiguider og strategifilmer. Til dette kan vi bruke fraps. (det kan vi for så vidt til omtalen også, men det blir ikke helt den samme litt koselige føelsen av en videoomtale. I tillegg bruker fraps vanvittige mengder unødvendig diskplass selv om det ikke nødvendigvis blir bedre kvalitet enn det man kan få ved et videokamera.) TSP Endret 20. juni 2006 av The Strategy-player Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 20. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2006 Men, hvis jeg skulle blitt med. Hva skulle jeg gjort, sånn helt egentlig? Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 20. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 20. juni 2006 Men, hvis jeg skulle blitt med.Hva skulle jeg gjort, sånn helt egentlig? 6343519[/snapback] Si det. Når vi en gang får opp en side skal vi ha funksjoner til denne siden. Dersom disse funksjonene ikke er innebygde i joomla, som vi har bestemt oss for å bruke, må disse kodes for hånd. Det er her koderne våre kommer inn. Så slike ting blir nok en del av din da eventuelle jobb. Ellers blir det litt mekking på forumet vi skal bruke ol. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 21. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2006 Beklager for at jeg ikke var på møtet. Når jeg kom hjem på mandag var nettet tart bort og vi får ikke nytt nett før på fredag Derfor møtte jeg ikke opp. Men når jeg kommer hjem skal jeg legge ut lista mi over ting som er bra/ikke bra med SMF. Anngående forumet som er borte aner jeg ikke. SMF er der mens phpBB er slettet ettersom at det er testet og ikke funnet godt nok. Mer info på fredag Lenke til kommentar
TSP Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. juni 2006 FORUM LOGG INN SMF-forumet: brukernavn: admin passord: admin phpBB 2-forumet brukernavn: admin passord: admin PS: Det ville ha tatt et åt å lage 5 admins på hvert forum, så det er kun en som er tilgjengelig for alle! 5759530[/snapback] Her fant jeg adressene ja. @Sondre: Kan vi begynne å lage forumet vårt der nå med det samme også flytte det over på nytt domene, eller er det vannvittig mye styr? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 21. juni 2006 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2006 Har faktisk lastet opp phpBB3 her: http://nordoelum.net/phpBB3/ un: admin pw: laks Må ærlig innrømme at phpBB3 begynner å halo innpå SMF en del når det gjelder ACP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg