Gå til innhold

Vi lager en norsk Total War -internettside!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dagens møte er snart i gang, dagens plan:

1. Videre bestemmelser innen webhotell.

1a. Hvem skal ha tilgang til kontrollpanel av webhotellet

1b. Hvor mye plass skal de som er medlemmer av prosjektet få ha på sin lille ftp –konto?

1ba. Andre kommentarer vedrørende webhotell?

2. Forumtypene SMF og PHPbb 2 har vært under testing av Marley og Commando_sondre. Hva har de funnet ut hittil og hva mener de er ulemper/fordeler ved de forskjellige forumløsningene. Og hvem liker de best?

2b. Hvem vil gå for SMF og PHPbb 2? Vi tar en liten avstemning. (resultatet av avstemningen er ikke endelig (Marley og Commando_sondre skal få teste videre om det er nødvendig)

2c. Skal vi ha en egen forumsjef?

3. Designforslag

3a. Har noen et designforslag å komme med? Konstruktiv kritikk!

3b. Hva er de forskjellige medlemmenes ønsker for hvordan et design skal se ut?

3c. Skal vi ha en egen designsjef?

4. Logo/banner –forslag.

4a. Har noen av medlemmene utarbeidet noen logoforslag? Konstruktiv kritikk!

4b. Skal vi gå for logo og banner, bare logo eller bare banner?

4c. Hvordan syns medlemmene at et logo/banner skal se ut?

5. Hvem skal være økonomisk ansvarlig? Det skal/bør være en person over 18 år. Vi sender penger til denne personen og han betaler så videre til de tjenestene vi betaler for. Må være en vi kan stole på. (Utfallet av denne diskusjon og eller avstemning er ikke nødvendigvis endelig).

6. Videre arbeidsoppgaver.

7. Annet. Ta opp det du måtte ønske!

Lenke til kommentar

Har begynt på nytt design. Dette designet er basert på mitt forige boksedesign, men nå i middelalderstil! Denne boksen dere skal få se nå er enda i betafase. Jeg har brukt deler av bildene som utgjør web-designet hos www.twcenter.net. Dette er jo uetisk og lite forsvarlig. Så prøver å finne noe lignende stein andre steder. Anyways. Nok mas. Bokser er som følger:

Lenke til kommentar
Det ser bra ut. Men husk! Ikke bruk noe fra andre steder. Store nettsteder kan få større problemer av sånt.

5813304[/snapback]

Veit det. Derfor jeg prøver å få tak i eget steindesign og papirdesign.

5815674[/snapback]

http://good-tutorials.com

Tror du kan finne mye bra.

5817229[/snapback]

Fant hvertfall noen turtorials på steintextures så litt har jeg nå å gå på. SKal se om jeg ikke får mekket noe greier i løpet av uken.

Lenke til kommentar

Hallo. Jeg har aldri spilt Total War, men etter å ha lest igjennom denne tråden ble jeg veldig engasjert i dette prosjektet. Jeg har middels kunnskaper om HTML og litt CSS, men har ikke drevet med dette på en stund. Jeg føler likevel at jeg har grunnlag til å drive litt med det, tilbakemeldinger på utkast ol.

Grafisk design kan jeg litt om, ikke mye, men da jeg så at det ikke var laget noen bannere prøvde jeg meg på et selv.

Jeg aner ikke hva dere synes om de, selv ble jeg ikke helt fornøyd.

post-90299-1143471419_thumb.jpg

post-90299-1143471431_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Om du har lyst til å bidra er det kjempeflott! :thumbup: Men bannerne der var kansje ikke så veldig bra. Men bildeutsnittene du hadde valgt syns jeg var veldig bra.

Ville foretrukket en annen font om du forsøker på noe senere, noe jeg håper på at du vil gjøre.

Av andre ting du kan gjøre da, er det for eksempel å ta et bildeutsnitt fra et bilde som er fra det kommende Medieval 2 Total War, da det er det spillet siden vil fokusere mest på. Og erstatte den fonten du hadde nå med en annen, det kan også være fint om du for eksempel hadde et banner som var sammensatt av flere utsnitt for eksempel.

Se forresten disse trådene:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=555493&hl=

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=549458

Lykke til!

Og bare for å informere, beklager jeg virkerlig at et møtereferat fra forrige ukes møte ikke er kommet, men det kommer snart!

Lenke til kommentar

Hyggelig at du ønsker å bidra til prosjektet. Før du blir med må jeg få nevne krav vi stiller til alle våre prosjektmedlemmer. De er som følger:

Du må være engasjert og deltakende i prosjektet.

Du må møte opp på alle mtøer, med mindre du må gjøre noe annet

Du må kunne bidra med noe nyttig, enten det er å lage design, kode på side, skrive artikler eller andre ting.

Du må være ansvarsbevist og må kunne forholde deg til avtaler og tidsfrister

Du må møte opp på minst et møte i uken.

Dersom du føler at du kan overholde disse kravene er du mer enn velkommen. Jeg må få be deg om ikke å la deg skremme av disse kravene. De er der mest fordi jeg ikke ønsker å ha noen som bare henger seg på prosjektet uten å gjøre noen ting.

Ettersom du allerede har kommet med banner/header-design er det jo ingen tvil om at du har lyst til å bidra. Vi holder jevnlig møter der vi tar opp forskjellige aktuelle ting som videre arbeid med web-side, stillinger på siden og i prosjektet og generelt sett framgangen vi har hatt og hva som gjenstår å gjøre. Det deles også ut spesifikke arbeidsoppgaver på slutten av møtet.

Disse møtene varer typisk mellom 1 til 1 og 1/2 time. Dersom man har andre ting å gjøre på må man ikke være der under hele møtet. Men hvis man ikke er på noen av møtene får man ikke sagt sitt, og man mister dermed mye av den makten man har i prosjektet. Så det lønner seg å delta på så mange møter som mulig, og være med på møtet hele veien igjennom.

Snorre - Prosjektleder i Scandinavian Total War Community :)

Lenke til kommentar

Møterereferat fra møte: 22. Mars 2006

Klokken 19:00 var det planlagte møtetidspunktet, møtet fant sted på MSN. Men på grunn av at vi blant annet manglet Sondre og en drøss med andre, besluttet vi å vente til 19:10 (for å se om flere kom) før vi satte i gang, følgende hadde da møtt fram og ble helt til møtet var slutt:

Orresnei (Snorre)

The strategy-player (Preben)

Jan Taiwho (Isak)

cun (Vegard)

TomFu (Tom Erik) og FelaroN_ (Ming Mei) viste begge sin tilstedeværelse før klokken 19:10, men FelaroN_ kunne ikke være med, og TomFu meldte seg ut av prosjektet.

Klokken 19:20 kom Commando_Sondre (Sondre) han kom mens vi var midt i diskusjon av punkt 1.

Vi hadde følgende saker på programmet (ligger i spoiler)

1. Videre bestemmelser innen webhotell.

1b. Hvor mye plass skal de som er medlemmer av prosjektet få ha på sin lille ftp –konto?

2. Forumtypene SMF og PHPbb 2 har vært under testing av Marley og Commando_sondre. Hva har de funnet ut hittil og hva mener de er ulemper/fordeler ved de forskjellige forumløsningene. Og hvem liker de best?

2b. Hvem vil gå for SMF og PHPbb 2? Vi tar en liten avstemning. (resultatet av avstemningen er ikke endelig (Marley og Commando_sondre skal få teste videre om det er nødvendig)

3. Designforslag

3a. Har noen et designforslag å komme med? Konstruktiv kritikk!

4. Logo/banner –forslag.

4a. Har noen av medlemmene utarbeidet noen logoforslag? Konstruktiv kritikk!

5. Hvem skal være økonomisk ansvarlig? Det skal/bør være en person over 18 år. Vi sender penger til denne personen og han betaler så videre til de tjenestene vi betaler for. Må være en vi kan stole på. (Utfallet av denne diskusjon og eller avstemning er ikke nødvendigvis endelig).

Dette er hva vi kom fram til, punkt for punkt: (ligger i spoiler)

Vi kom fram til at, Orresnei, Marley (som ikke var på møtet) og Commando_Sondre skal ha tilgang til webhotellet. Men denne avgjørelsen er ikke helt endelig og hvis det er noen som mener at det er noen som "ikke bør" eller "bør" ha tilgang, skal vi ta opp det.

Et vanlig medlem skal få 500MB. Et medlem som bidrar økonomisk skal ha 750MB. Dette er en beslutning som kan bli endret på senere.

Enkelte av de tilmøtte var i mot at vi skal for level 3 på wbhotellet dreamhost og mente det ville være nok med level 1 eller level 2. Vi stemte etter en del diskusjon, hvorvidt vi skulle gå for level 3 eller ikke. Alle som var på møte ble til slutt enige om at vi skulle gå for level 3 (hvertfall så lenge prisen på level 2 og level 3 er den samme).

Sondre liker best SMF og kom med et kjapt sammendrag om hvorfor han likte det best. Han vil komme med en mer fyldig "anmeldelse" så snart som mulig.

Marley (Eirik) var ikke til stede og fikk derfor ikke sagt noe om det. Forumløsningene er fortsatt under testing.

2b. Hvem vil gå for SMF og PHPbb 2?

Ingen avstemning ble foretatt. Marley og Sondre skal få teste videre.

Forumsjef = Community -ansvarlig. Vi ble til en viss grad enige om at redaktøren automatisk skal bli "Community -ansvarlig", denne beslutningen er gjeldende, men om noen har noe i mot dette tar vi dette opp på neste møte. Redaktøren blir bestemt på et senere tidspunkt.

Marley og Commando_sondre skal være "forumteknikere" de får altså ansvaret for å legge til eventuelle nye funksjoner, rette opp feil i enkelte skins og slike ting.

Alle medlemmer i prosjektet vil få moderator -status. Hvem som skal være med i forumstyret vil vi ta opp på et senere møte.

3a. Har noen et designforslag å komme med?

Orresnei har dette: http://www.orresnei.com/images/STWC/Forslag1a.jpg / http://www.orresnei.com/images/STWC/Forslag1b.jpg . Han skal prøve å få til et lignende design, men med et middelalderpreg.

Det skal være middelaldersk.

Nei.

4. Logo/banner –forslag.

4a. Har noen av medlemmene utarbeidet noen logoforslag?

Isak kom med et forslag av hva som bør være motivet: http://img220.imageshack.us/img220/9202/logonotext9xq.png -det ble godt mottatt.

Preben kom med en ide om hvordan det kan lages: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=549458&hl= -Ble ikke like godt mottatt. Men Isak mente at det kunne være en fin ide at et slikt type "skandinavisk flagg" skinte gjennom motivet han foreslo.

Ingen beslutning ble tatt.

Det skal passe til designet. En endelig beslutning på en logo vil dermed ikke bli foretatt før etter vi har bestemt et design. Men forslag til hvordan logo/banner skal utformes mottas med takk.

5. Hvem skal være økonomisk ansvarlig?

Vi tar opp dette senere i år, når dette blir nødvendig.

Samtlige prøver å lage et design.

Sondre og Marley fortsetter forumtesting.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Argh, sykt mye på en gang. Prøve i morr, skrive ferdig om SMF, fotballtreninger, pianoøving og litt til... Skal se om "omtalen" av SMF er ferdig i løpet av morgendagen.

Lenke til kommentar

Nå har det vært stille lenge, beklager dette. Er det noen som har noen designforslag å komme med kan dere komme med det her nå, om Commando_sondre og Marley er ferdig med sin vurdering av forumene kan de poste om det her de også.

Når det gjelder møte foreslår jeg at vi tar et i morgen (Lørdag) og et på Søndag. Man må ikke komme på begge møtene, men helst på et av dem.

*sender ut mail*

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg har hatt sykt mye å gjøre denne uken, men i løpet av kvelden, muligens morgendagen så har jeg skrevet ferdig omtalen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg vet det er møte nå, men jeg kan ikke komme pga at jeg sitter barnevakt frem til klokka 10. Vi snakkes vel en annen gang.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...