McMuffin Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) Har nettopp fått meg en Shuttle SN25P, men etter at jeg har installert en 3500+, Corsair XMS 512*2, 7800GT og en MaxtorDiamondmax Plus 8 40 GB harddisk, kommer problemet. Når jeg skrur på pc'en kommer jeg til en skjerm der det står at windows ikke startet uten feil. Jeg trykker på "Start med siste fungerende konfigurasjon". Da kommer den til boot screen, men etter et par sekunder restarter den, og det hele gjentar seg. Håper noen kan hjelpe meg! Skal på LAN neste helg! Endret 21. januar 2006 av CopkillaSX1 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 sett in windows cd og prøv og reparere... pleier og funke det. Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Jeg har hatt samme problemet, fant aldri ut helt hva det var og siden jeg ikke hadde tid til å lete så veldig så var reinstall kjappeste løsning. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 tengte og foreslå det, men i slike uplanlagte re-install har det en tendens til og mistes mye tin men ikke har lyst til Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Har hatt samme problemet mange ganger før, ofte er det pga. en feil i hardwaren.. Men kan også komme uten grunn :!: Prøv å formatere, det pleier å funke. Funker den og det skjer igjen kan det være noe med hardwaren. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Skal ta backup, men jeg forstår ikke hvordan det kan skje siden jeg har hatt harddisken i en annen maskin, og det funka..... Skjønner ikke hva som kan være galt... Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 da kan det være ram, cpu, skjermkort, eller rett å slett hovedkortet! Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 22. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2006 Vet noen om noen måter man kan få testet dette på. Jeg kommer inn i sikkermodus, så jeg kan sikkert få kjørt noe feilsøkingsverktøy..... Noen tips, ting jeg må sjekke, etc? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 24. januar 2006 Del Skrevet 24. januar 2006 Altså, har du bare flytter harddisk over fra en annen pc? I så tilfelle ber du om problemer om hk ikke er det samme. Format c: /y reinstaller. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 Allfather: Ja, antar det ikke var så lurt *blush* Skjønte ikke helt hva du mente med "y", men du tror altså at en reinstallasjon kan løse problemet? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 25. januar 2006 Del Skrevet 25. januar 2006 Ja. Flytte disker imellom hk av forskjellig type er aldri lurt. Reinstaller og få et raskt og nytt system Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 25. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2006 Ok, skal pröve det. Takk! Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 26. januar 2006 Del Skrevet 26. januar 2006 Bare ta å reparer windows.. skal funke greit det. Lenke til kommentar
McMuffin Skrevet 26. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2006 (endret) Ok, da reinstallerer jeg, så får vi se... Er det forresten noen som vet om gode feilsøkingsverktøy til shuttle? Takker for alle svar! Edit: Må jeg sette CD-ROM som master for å installere direkte fra xp cd'en? Endret 7. februar 2006 av CopkillaSX1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå