knut-eirik Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Hei. HAr et lite problem med frisurf, jeg har et 56k modem men kan bare koble opp med 33,6 og dette er smertelig lavt... Bredbånd er ikke tilgjengelig her oppe :sad: . Og frisurf har bare support telefon som koster masse penger. kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
toreae Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 I 'gamle dager' hadde Telenor ikke mulighet til mere en 33,6! Så feilen kan jo være at du logger deg på feil plass. Men det er vel helst hos deg feilen ligger, du for sjekke modem innstillingene dine. Lenke til kommentar
kokkelimonke Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Du ringer muligens opp feil telefonnummer. Gå inn på frisurf sin support-side og let etter forskjellige nodenummer/telefonnummer. Der finner du kanskje et v.90 eller x2-nummer til ditt 56k-modem.. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 12. september 2002 Del Skrevet 12. september 2002 Dette kan ha med kvaliteten på linja inn i huset ditt også. Det er faktisk mange som ikke får mer enn 33.6 på et 56K modem. Lenke til kommentar
Espen F Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 det KAN være linja. men telenor er merkelige. skift isp og. men krev at de sjekker linja. er det gamle linjer så har du kun 33,6. Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Sjekk preferences på dial-upen din. Kanskje den ikke er optimalisert for 56k. Lenke til kommentar
TCK Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 Er det eit nytt eller gammelt modem? På Mamma sin maskin så går det forferdelig tregt!! Hun har eit veldig gammelt modem! På min maskin har eg eit heilt nytt modem og her har eg vertfall dobbel hastighet enn hun har!! Lenke til kommentar
Espen F Skrevet 14. september 2002 Del Skrevet 14. september 2002 sjekk maxhastigheten på oppkoblingen. det gjør du ved å velge oppkoblingen. på generell så står det koble opp med: og modem. velg avansert der. og sjekk max speeden. er ikke 100% sikker på at det er der du finner det siden jeg har slutta med modem. men mener det var der. den skal stå på 57600 eller no sånt no.. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 14. september 2002 Forfatter Del Skrevet 14. september 2002 hei. Takker for alle svar :smile: Nå er jeg oppe i "hele" 52k... hehehe Det viste seg at win xp har lagt beslag / reservert 20% av båndbredden... regner med at gamle kabler og nytt modem ikke passer i lag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå