Gå til innhold

Nytt 939-HK og PCIe-grafikkort til totalt maks 4k


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg synes det er på tide å oppgradere hovedkort og grafikkort. I dag har jeg MSI K8N NEO2 Platinum og Club3D GeForce 6800 (akk, det var tider når dette var Nvidias toppmodell). Totalt skal det helst ikke overstige 4000.

 

Mine krav er følgende:

 

Hovedkort:

Sokkel 939

ATX

Minst 1 PCI Express x16

 

Forslag:

Skjermkort:

PCI Express

Minst 256 MB minne

Gjerne vifteløst, men det ser ut til å være litt for dyrt

God ytelsesøkning fra mitt nåverende kort

 

Forslag:

  • Jeg sikler på Gigabyte GV-RX16T256V-RH (Radeon X1600 XT uten vifte), men den ser ikke ut til å være mulig å få tak i enda. Er det noen som har noe informasjon om når dette kortet vil komme?
  • ASUS Extreme AX800 Silencer (Radeon X800 uten vifte) er rett og slett sexy, men har vel egentlig for dårlige spesifikasjoner til å erstatte mitt nåverende kort.
  • PowerColor Radeon X1600XT Bravo 256MB ser for meg ut som et svært godt kort, men jeg vet lite annet enn at spesifikasjonene på papiret ser flotte ut.

Takk for all hjelp! :)

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er jo ikke så mye økning fra det skjermkortet du har til de som du har valgt...? eller er jeg totalt på tur?

 

skjermkort

 

hovedkort

5473683[/snapback]

Hei,

 

det er svært store ytelsesforskjeller mellom X1600 XT-kortet og mitt nåverende 6800-kort. Nærmest doblede frekvenser, dobbelt så mye minne og 12 pixel pipelines i steden for 8. Det stemmer at det ikke er store forskjeller når det gjelder kortene uten vifte, men det er fordi det er langt dyrere med et lydløst system. Tror egentlig jeg bare kan slå fra meg tanken på lydløst grafikkort med en gang.

 

skjermkort

 

hovedkort

5473683[/snapback]

Gigabyte GeForce 7800 GT er absolutt et alternativ jeg burde vurdere. Hovedkortet er også aktuelt.

 

og du merker jo ikke mye å bytte fra nf3 til nf4

Bare sløsing.. men jeg gikk i samme fella eheheh

5473693[/snapback]

Sant nok, men jeg må skifte hovedkort, ettersom mitt nåverende er nærmest defekt.

Endret av @kd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...