punt Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Hurra for nok en generisk "er denne bærbaren bra??" tråd! Uansett, jeg har lest hw sin guide (http://www.hardware.no/tester/baerbar_pc/cinet_smartbook_1300:_bred_spillmaskin/14587/5) om samme typen bærbar, og sitter igjen med litt blanende følelser. Svak batterilevetid kan jeg leve med, men viftestøy er absolutt noe jeg vil prøve å unngå. Det begynner riktignok å bli en liten stund siden testen ble utført, og hvem vet hva som kan ha skjedd på smartbook-fronten i mellomtiden. Så hvis noen har kjøpt en cinet smartbook 1300 etter mai 05 hadde jeg satt stor pris på alle slags erfaringer, det være seg positive eller negative. Slik blir mitt oppsett: (fra mobildata.no) * 15.4" WXGA og 16:10 widescreen LCD (1280x800) * Intel 915PM chipset * Intel Pentium M 760 prosessor, 2.0GHz, 533MHz FSB, 2MB cache (Centrino) * 1024MB 533MHz DDR2 minne * 80GB harddisk, 8MB cache * nVidia GeForce Go 6600 128MB PCI Express grafikk * Intel Pro/Wireless 2915ABG 54/11Mbps trådløst nettverk, 802.11a/b/g * DVD brenner, 8x Dual layer DVD+/-RW * AC97 2.2 kompatibelt og High Definition lydkontroller, 2 innebygde høyttalere 1 x Li-Ion 8-cellers batteri. 4400mAh, ca 4.5 timer batteritid Full ACPI powermanagement, ACPI 2.0 støtte med Intel Speedstep. Input: 100-240V AC, 50/60Hz Output: 19V DC, 3.42A, 65W I utgangspunktet var jeg meget keen på netshop sin 259IE, som har samme skjermkort, bare i 256MB-utgave. Men det viser seg at hjemmepc-ordningen til mobildata gjør kjøpet så mye gunstigere at jeg må ta til takke med en 1300. Noen tanker om 1300 Versus 259IE? Mister jeg mye ytelse? Når det gjelder egne preferanser legger jeg vekt på støysvakhet, god grafikkytelse (kjøre nye spill relativt bra) samt batteritid. Alle slags tilbakemeldinger mottas med stor takk! Lenke til kommentar
Tiddelidei Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Heisann! Eg fekk denne dataen til jul og eg er superførnøyd. Den støyer ganske mykje spesielt når straumen står i, men med straumen fråkopla er det ikkje irriterande. Eg har PM 740, 512 Ram, og 60gb 5400rpm harddisk. Dette fungerer iallefall bra til det meste, men eg vil trur du går litt ned i ytelse i forhold til netshop pc-en men ikkje mykje. Min kjører greit battlefield2 i 1024*768 med alt på medium og litt antialiasing. din bør klare litt betre pga ram og større prosessor. Om ein samanliknar pc-ane er det verdt å legge merke til at cinet dataen har mykje kortare oppladningstid en netshop dataen Eg anbefaler iallefall maskina. Ellers kan eg nevne at dette er same maskina som MPX KN1 og det er ein lang tråd med erfaringar om den her på forumet så du bør lese den grundig... Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Ja dette er samme maskin http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=58126 og den er det skrevet mye om her på forumet... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå