Gå til innhold

Norsk registry-fix for X2 ?

Filla

Anbefalte innlegg

- Som noen kanskje har fått med seg, har Microsoft sluppet en registry fix for dobbeltkjerne prossesorer. Fixen retter visstnok opp en "fordelingsnøkkel" som ble sluppet i en av standard "updatene" deres. Problemene som kan oppstå er at spill og andre program begynner å "halte" etter en viss tid.

- Fixen som MS har sluppet er imidlertid på engelsk, og lar seg ikke innstallere på en norsk windowsinnstallasjon. Er det noen der ute som sitter på en norsk hotfix ?

De som vil lese mer, kan enten google litt, eller lese her eller hos Microsoft. Det er mange forum rundt om som skriver om dette, men jeg leter altså etter en norsk utgave.

Endret av Filla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg har hørt at noen taper ytelse etter de har lagt inn denne.

Jeg har selv en x2 4200+ menne har ikke lagt inn patchen enda. Har ikke merka noe særlig problem i spill. Eneste i nfs most wanted black edition kan det av og till skje et slags etterslep.

Ikke intressert i å legge inn denne patchen hvis jeg taper ytelse. Noen erfaring med det?

Lenke til kommentar

Jeg mistenker at denne patchen er skyld i at CPU-scoren min droppa fra 1900-ish til 1600-ish i 3DMark06, samt fra 7000+ til 6000+ i 3DMark05.

Jeg har reinstallert windows to ganger den siste uken, første gang med patchen, andre gang uten. Første gang hadde jeg lav CPU-score(1600), andre gang "normal"(1900).

Viser til denne tråden som jeg har startet på futuremark-forumet.

http://discuss.futuremark.com/forum/showfl...b=5&o=0&fpart=1

Endret av KriFos
Lenke til kommentar
Jeg mistenker at denne patchen er skyld i at CPU-scoren min droppa fra 1900-ish til 1600-ish i 3DMark06, samt fra 7000+ til 6000+ i 3DMark05.

Jeg har reinstallert windows to ganger den siste uken, første gang med patchen, andre gang uten. Første gang hadde jeg lav CPU-score(1600), andre gang "normal"(1900).

Viser til denne tråden som jeg har startet på futuremark-forumet.

http://discuss.futuremark.com/forum/showfl...b=5&o=0&fpart=1

5565807[/snapback]

Sikkert dual core patchen ja. Siden amd drivern for cpuen er ikke en slaks dual core driver, er bare en cool and quiet driver så vidt jeg har forstått.

Selv har jeg disabla cool and quiet i bios og ikke lagt inn hverken amd driver for cpu (cool and quiet) eller dual core hotfixsen.

Lenke til kommentar
Jøss, det der var seriøst et elendig resultat... Virker som om bare 1 av corene er aktiv (du burde ha dobbelt av det resultatet ved stock-speed).

5566374[/snapback]

Sisoft sandra gir riktig resultat for x2 4200+. Ligger på lag med x2 4400+.

Mens f eks en vanlig 3700 ligger langt under. Er relatert til 3dmark ser det ut som.

Lenke til kommentar

Stemmer, CPU-testene på Sandra var "normale" da jeg hadde lav 3DMark-score.

Prøv å ha task manager aktiv i bakgrunnen mens du kjører 3DMark06, og sett update-speed på CPU Usage History til Low. Da kan du etter at 3DMark06 er kjørt, sjekke om begge kjernene ble brukt under CPU-testen, og evt under resten av testene óg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...