Gå til innhold

Xbox 360 Need to Know Ver 0.1

wilbur626

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bra start, men har du ikke glemt 480p?

Edit: Og det du sier om Pro Logic II er helt feil. DPL2 er ny teknologi som gjennom analoge signaler kan gi deg 5.1 lyd på forsterkere med DPL2 dekoder.

5474046[/snapback]

480p = NTSC

DPL2 er vel ikke 5.1 ? Er det ikke stereo lyd i 4 kanaler ? Altså stereo foran, stereo bak ? Samme lydsingnal i høyre bak som høyre foran ?

5474745[/snapback]

NTSC er vel ikke progressiv?

Dette er tatt rett fra Dolby.com om Pro Logic II.

"Dolby Pro Logic II

Sophisticated, matrix decoding technology that expands any two-channel source audio, such as CDs and stereo-encoded videocassettes, video games and TV broadcasts, to a five-channel full bandwidth (range) playback (Left/Center/Right/Left surround/Right surround), resulting in a surround experience. Found in: Stereo broadcast programming in analog, digital cable, and direct broadcast satellite (DirecTV/Dish); game consoles (Nintendo/Sony); home audio-video receivers; car receivers; decoders; PCs and laptops."

Lenke til kommentar
Bra start, men har du ikke glemt 480p?

Edit: Og det du sier om Pro Logic II er helt feil. DPL2 er ny teknologi som gjennom analoge signaler kan gi deg 5.1 lyd på forsterkere med DPL2 dekoder.

5474046[/snapback]

480p = NTSC

DPL2 er vel ikke 5.1 ? Er det ikke stereo lyd i 4 kanaler ? Altså stereo foran, stereo bak ? Samme lydsingnal i høyre bak som høyre foran ?

5474745[/snapback]

NTSC er vel ikke progressiv?

Dette er tatt rett fra Dolby.com om Pro Logic II.

"Dolby Pro Logic II

Sophisticated, matrix decoding technology that expands any two-channel source audio, such as CDs and stereo-encoded videocassettes, video games and TV broadcasts, to a five-channel full bandwidth (range) playback (Left/Center/Right/Left surround/Right surround), resulting in a surround experience. Found in: Stereo broadcast programming in analog, digital cable, and direct broadcast satellite (DirecTV/Dish); game consoles (Nintendo/Sony); home audio-video receivers; car receivers; decoders; PCs and laptops."

5475863[/snapback]

NTSC kan leveres som både progressiv og interlaced, 480i og 480p. En NTSC kompatibel SDTV kan vise 480i, en EDTV kan vise 480p. Xbox 360 leverer ikke et 480p bildesignal, så dette er ikke relevant for min lille "guide".

Apple har skapt en del forrvirring rundt 480p formatet ved å gi ut filmtrailere i det de kaller "480p". Apples videoer har en oppløsning på 848x480 (AVC/H.264), denne oppløsningen er hverken 4:3 eller 16:9.

Det du skriver om DPL2, er akkurat det jeg mener. Ikke ekte 5.1 lyd, bare stereolyd "omformatert" til 5.1 lyd. "A surround experience" vil si at dette, om man ikke vet bedre, kan oppfattes som skikkelig surround lyd.

Lenke til kommentar
Har du fått dette til nå, Naked ?

5475665[/snapback]

Nei :(:( Ingen av dem funker...

5475873[/snapback]

Prøv med en annen browser da.

Du kan også få "Validation" via. Windows Update.

5476090[/snapback]

Tenkte på det samme, men takk..

SKal se på IEX etter en aldri så liten runde 1.6..

Lenke til kommentar
Funker ikke der heller..:( Ingen annen metode?? Sende over MSN eller noe?? Betyr dette at jeg ikke får fullt utbytte av min 360 :( Intet program-erstatter?

5477636[/snapback]

Funker ikke Windows Update ? Da har du jo et alvorlig problem med din Windows installasjon.

Lenke til kommentar
Funker ikke der heller..:( Ingen annen metode?? Sende over MSN eller noe?? Betyr dette at jeg ikke får fullt utbytte av min 360 :( Intet program-erstatter?

5477636[/snapback]

Funker ikke Windows Update ? Da har du jo et alvorlig problem med din Windows installasjon.

5478059[/snapback]

Windows update funker.. Men er ikke så dreven med windows.. Jeg tror har uppdate på, noe annet??

Endret av Naked Snake
Lenke til kommentar

Bra guide Wilbur. Oversiktelig og fint.

Der du skriver om DivX kunne du jo kanskje også tatt med dette:

http://www.brains-n-brawn.com/default.aspx?vDir=mcedivx360

Og kanskje dette for å fortelle litt om gfxkortet som står i Xbox360:

http://www.beyond3d.com/articles/xenos/index.php?p=09

For de som tror Xbox360 er begrenset av at det ikke har DirectX10 eller at det ikke har Shader 3.0 teknologi, så beviser denne artikkelen at gfxkortet i 360 ikke er avhengig av de standardene og at det faktisk over går begge to.

Lenke til kommentar

"Før man kjøper denne kabelen må man se til at TV apparatet man skal bruke sammen med Xboxen støtter RGB SCART (Også kalt Full SCART), støttes ikke dette oppnår man ingenting med oppgraderingen" hvordan sjekker jeg dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...