Theo343 Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) Jeg har det meste, men trenger cpu, hk, skjermkort, kabinett og vannblokker. Maskinen skal selvf. overklokkes med vannkjøling Den økonomiske rammen er ikke så viktig men sier seg selv litt i de valg jeg har foreslått. Det jeg har satt opp forløpig er: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=24038 Og med disse PC4000 DDR minnebrikkene som jeg venter på i bestilling: http://netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=23951 (gjerne forslag til andre også her... siden lang ventetid på disse) Når det gjelder skjermkort burde jeg kanskje enten vente på neste 3.500,- GTX tilbud eller gå for et 7800GT istedet? Hvilke kabinett er stilrene og gode til 120mm vannkjøling? (tenker ikke stacker) Hvilke vannblokker burde jeg gå for til CPU og GPU/minne? Skal bruke vannkjølingen jeg har i "min hardware", så nipler må passe. Andre innspill? NB! Gi gjerne tips selv om du ikke har noe å bidra med på vannkjølings biten. Endret 21. januar 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 liker handlevogna de, akkurat slik jeg ville lag den kan vel vøre ok med den litte extra poweren gtx har over gt? er 1800Xt helt upopulært? ser det har store klokke muligheter, med bios flashing osv. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) ATI X1800XT er ikke uaktuellt og nå som X1900 kommer på mandag kan man kanskje få ekstraordinære priser på X1800XT kortene som komplett har på lager. Men hvor gode er crossfire hovedkorta på overklokking generellt med CPU osv? Endret 21. januar 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
thingul Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Angående skjermkort vet jeg ikke hvilken oppløsning du pleier å spille i men hvis det er i 1900x1200 som er nativ på lcd'n din så ville jeg kanskje gått for gtx eller ett av de tilsvarende ati kortene. Vet ikke om du vet det men nevner ihvertfall at såvidt jeg vet er det ganske få nb blokker som passer på ultra-d kortet pga. pci-e kort som kommer i veien. Stacker var det første kabinettet som dukket opp i mitt hode men ser du ikke vil ha ett sånt, noe spesielle erfaringer du har gjort deg med det som gjør at du ikke ønsker ett til ? Ser ellers ut som ett flott oppsett Lenke til kommentar
oOF Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Du kan da spare en god del frakt på å handle alt fra en butikk, blir også enklere med tanke på eventuall reklamasojn o.l. Min Mening selvsagt. Lenke til kommentar
vitamin2 Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Lykke til med å få tak i en Opteron Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) thingul: Flott med slike innspill, hvilket kort burde jeg velge istedet? Og er det gode OC kort med Xfire? Edit: Jeg skal nok få tak i en Opty165, men om det tar 2 uker eller 4 uker er ikke så farlig . Det beste er å ikke kjøpe alt før X1900 har landa i markedet slik at man får med seg gode tilbud på eks. X1800XT osv. Endret 21. januar 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) Fant en tråd på XS der x1900 er testa på meget høye oppløsninger. som du ser blir gtx 512 fullstendig parkert tenkte bare siden du sitter på en sykt fet skjerm, måtte dette være noe for deg. mulig det er totalt over budsjett men nå har du nå sett det... Endret 21. januar 2006 av leifeinar Lenke til kommentar
thingul Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Du kan gå opp noen lapper til DFI LANPARTY UT NF4 SLI-DR Expert som skal være enda heftigere på overklokking og har hatt litt forandringer så det er bedre plass rundt chipsettet. Har lest ett par rykter om at det kanskje skal komme en ny revisjon av dette kortet men når vet jeg ikke. Til crossfire har du jo f.eks DFI LANPARTY UT RDX200 CF-DR som ett alternativ. Det er ikke like stort utvalg av crossfire hovedkort enda som med sli. På Dfi-street forumet finner du mye bra info om dfi kortene. En kjekk side med sammenligning av de nyeste grafikkortene i diverse spill og syntetisk benchmark av tomshardware er her. Lurer selv på å gå for opteron 165 og ett dfi kort i nær fremtid men er litt usikker med hensyn til lansering av socket am2 til amd rett rundt hjørnet. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) Takker for innspill . Jeg har også lurt på dette med AM2, men blir det som med s754 og s939 så vil det ta lang tid før man får gode produkter. Derfor satser jeg på en dual-core s939 med PCIe nå . Endret 21. januar 2006 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå