Gå til innhold

Tips til en allround god blekkskriver?

Anbefalte innlegg

Budsjett maks. 2500,-

Jeg trenger følgende.

- Skriver som jeg kan bruke til det meste av papirarbeid og utskrift av foto evt.

- Skanner/kopi.

Jeg vet ikke om jeg burde kjøpe separat skriver og skanner, men det har sikkert dere noen innspill på. Som vanlig er det plass i hyller ol. det går på.

Ellers trenger jeg en god blekkskriver som skriver pent og ikke sløser med blekket. Jeg vet også at noen merker tillater "billigere ikke orginalt" blekk som alikevel har god kvalitet osv. Samt at noen skrivere sløser mer med blekk og bruker ikke patronene fult ut etc.. Samt at jeg ønsker at jeg skal kunne bruke sort for seg selv osv.

Hvilke tips og råd har dere? Jeg vet nesten ikke hva som er lurt å tenke på.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

å bruke uarginalt blek er altid en risiko for skriveren. desuten blir resultatet dårligere en orginalen.

de er non som mener at laser er det beste altarnative når man skal vere økonomisk, men laser engner seg ikke til utskrift av fotografier.

blekkskrivere:

canon har vunnet mange tester både på utskriftskvalitet og hastighet.

de var de første (jeg vet om ) som kom med separate patroner til skriverne sine

velger du blekkskriver så gå for separate patronner, da slipper du å hive en patron som er nesten full av gul og rød blekk bare fordi du mangler den røde fargen.

det er noen sommener at skrivere med separate patroner sløser når de renser skriverhodene - det brukes litt blek til dette.

De patrone som har alt i et - en svart patron med inebyget skrivehode og en med farger koster mye mere en separate patroner.

jeg tror det er bligere å kjøpe 3 farge patroner med enkeltfasrger enn en 3fargers patron

en patron til canon blekkprinter liger på omtrent 100 kr pr patron.

hvis du ønsker den beste scaneren så må du nok kjøpe en separat scaner.

kjøper du en multifunskjons kriver med inebyget scaner så skulle det bli lit biligere totalt set . men prisene endre seg hele tiden så det er vanskelig å si hva som er best .

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

Har søkt en del rundt på nettet om dette (har akkurat skaffet meg ny skriver og scanner).

Skriver:

HP OfficeJet K550 (skriver kjappt, bra og billig', sep. patroner) ca. 1600 kroner

Scanner:

Epson 3490 Photo Scanner (kommet godt ut i tester) ca. 800 kroner.

PS!

Epson scanneren er bra, men om du regner med å få behov for support så er Epson elendig !

HP K550 støtter Windows x64, mens Epson 3490 kommer aldri til å få støtte for 64-bit. Trenger du scanner med 64bit støtte, gå for Canon 8400f (1600-1700 kr).

Endret av xantarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...