PMnormal Skrevet 20. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) Tenkte å dele et bilde med dere for å komme litt bort fra teknikk-praten. Selv om bildet er bevisst tatt, ligger noen av de fine kvalitetene i kameraets svakheter. Bildet er tatt med en Konica Digital Revio KD-300Z på 3,4mp. Lukkertid 1/71s, blender f/7. Tatt med aparatets innebygde s/h-modus. Synes dette bildet viser banen fra sin mest nostalgiske side. Bildet er tre år gammelt, og Fløybanen hadde få pasasjerer. Fikk derfor lett plass ved frontruten. Har senere forsøkt å gjenskape samme stemning med 20D, men har til nå ikke lykkes. Edit: Ingen manipulering eller cropping er foretatt i etterkant. Av og til er 4:3 bildeformat å foretrekke Obs: Iso 400. Endret 21. januar 2006 av PMnormal Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 21. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2006 Det var et ganske kult bilde, men jeg skjønte ikke hva du mente med at 4:3 bildeformatet noen ganger var å foretrekke? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 21. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) Ved første øyekast så var det ingenting med bildet som fenget meg. Men tok meg en til titt, og da ble bildet mer interesant. Man får ett vist "gammeldags" feeling når man ser bildet. Hvis de bilene ikke hadde stått der så hadde det nok vært straks vanskeligere å aldersbestemme bildet. Det året jeg var i kongens klær uttafor Bergen så var vi en tur på dette fjellet, men fikk streng beskjed om å ikke ta banen, vi måtte gå Mitt neste mål er å komme meg nedover en sommer for å oppleve byen frivillig. Endret 21. januar 2006 av stoners Lenke til kommentar
sthlm Skrevet 21. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2006 Fint bilde, stilig fartsfølelse i kantene selv om resten av bildet står helt stille. Ble litt gammeldags feeling ja. Hva er den prikken litt opp til høyre for bilene, rett utafor inngangen til huset? Ble litt for opphengt i den. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 21. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2006 Nydelig bilde, virker som du er kommet til 1930 tallet og skal på galla middag med smoking på fløyen Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. januar 2006 Det var et ganske kult bilde, men jeg skjønte ikke hva du mente med at 4:3 bildeformatet noen ganger var å foretrekke? 5473762[/snapback] Takk for alle fine ord. Jeg mente at det sideformatet gjorde seg fint på dette bildet. Med dslr måtte jeg ha croppet litt i sidene for å få samme ro i bildet. Kikket litt etter den prikken. Enten er det utelyset ved siden av døren du mener, eller er det den mystiske svarte skyggen som egentlig ikke skulle vært der...? Det er faktisk en merkelig skugge der, og jeg har ikke lagt merke til den før. Det burde jo ikke være en skygge like over en lyspære. Mystisk. Kanskje en forklaring ligger i årsaken til at jeg ofte nullstiller telleverket. Som kristen ble jeg nemlig en smule "spooked" av bildenummeret dette bildet fikk: 666. Siden det var mitt beste digitale bildet da det ble tatt, syntes jeg det var en litt ekkel tittel, for å si det slik I alle fall er det fint at tanken min bak bildet kom fram. Synd med de bilene, ja... Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 21. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2006 Syns den skyggen ser ut som en busk eller noe jeg Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 21. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2006 Den skyggen kommer antagelig av at det har stått en bil der mens snøen har lavet ned. Når bilen dro var det fortsatt bart på bakken. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) Edit: Selvfølgelig...lyktestolpe. Såg ut som ein dråpe. Endret 21. januar 2006 av zeph Lenke til kommentar
sthlm Skrevet 21. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2006 nei, vent litt. Er det en lyktestolpe der? Sikkert den jeg ser. For meg så det ut som en dråpe på linsen Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 21. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 21. januar 2006 Et veldig bra bilde. Følte at vi var tilbake i allefall på 1950 tallet. Veldig bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå