Fenalår Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Har nettopp startet med PHP. Så vidt jeg har fått med meg, er en database et must når du skal lage en side, i allefall gjøre alt mye enkelere. Klarer ikke helt å se for meg hvordan man skal kombinere PHP med f.eks. MySQL. Er det noen som har et utrolig enkelt eksempel på hvordan man henter noe ut fra en database. F.eks et bilde for å gjøre det lett. Hadde hvert utrolig snilt hvis noen hadde tatt seg tid til å sette opp et lite eksempel for akkurat dette. Tar imot alt av svar med åpne armer! Lenke til kommentar
niXmaster Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Har nettopp startet med PHP. Så vidt jeg har fått med meg, er en database et must når du skal lage en side, i allefall gjøre alt mye enkelere.Klarer ikke helt å se for meg hvordan man skal kombinere PHP med f.eks. MySQL. Er det noen som har et utrolig enkelt eksempel på hvordan man henter noe ut fra en database. F.eks et bilde for å gjøre det lett. Hadde hvert utrolig snilt hvis noen hadde tatt seg tid til å sette opp et lite eksempel for akkurat dette. Tar imot alt av svar med åpne armer! 5472730[/snapback] Vil ikke akkurat påstå at en database er et must når man skal lage en side. Det kommer helt an på hva slags side man skal lage. En database kan være nyttige på dynamiske sider, hvor man stadig legger ved ny informasjon (f.eks. som dette forumet hvor det hele tiden lages nye tråder med nye svar til etc). Jeg vet egentlig ikke om å bruke database er noe særlig for deg å starte med, når du ikke ser nytteverdien av det. Når man har laget en del websider, så innser man i hvilke situasjoner php kombinert med en eventuell database kan være nyttig, og i hvilke tilfeller det er unødvendig. Men for å svare på spørsmålet, så får man noen fine sider ved å søke på php mysql i google, f.eks. http://www.freewebmasterhelp.com/tutorials/phpmysql Lenke til kommentar
Inc Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 (endret) Linken her synes jeg er veldig bra. Endret 5. februar 2006 av regga Lenke til kommentar
Inc Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 (endret) Uansett så kunne jeg tenkt meg litt hjelp her også.. Får opp bare feil mld i browseren, og det har helt sikkert noen med scriptet i php å gjøre. Kanskje noen klarer å hjelpe meg her likevel Min feilkode Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in e:\data\easyphp1-8\www\fil1.php on line 27 Fant ingen poster Warning: mysql_free_result(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in e:\data\easyphp1-8\www\fil1.php on line 44 Og ja, e:\ er der jeg har min mysql.exe Edit: Databasen i mysql er bare en test som følger: mindatabase-tabell-(diver personer) Endret 6. februar 2006 av regga Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 6. februar 2006 Del Skrevet 6. februar 2006 Problemet er at det ikke finnes noen poster, prøv å legg inn noe i databasen Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Har lest litt på tutorials ++, men lurer på dette: Hvis sida mi fra før inneholdt bare 30-40 htmlsider, inkl alle undersider++, er det da vits for meg å lære meg databaser egentlig? Holder PHP greit nok? (tenkte det var bedre å spørre her enn å lage en ny tråd ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå