idjut2 Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Hei For en måned siden bestillte jeg en ny prosessor fra Multicom. Grunnen til at valgte å bestille derfra var at de ga en bra pris på en vare som ikke lenger er så lett å få tak i (prosessor til socket-a). Bestillingen ble levert inn 25. Desember, og samme dag fikk jeg mail som opplyste at varen ville bli levert 9. Januar. Så 2 uker senere, den 6. Januar fikk jeg en mail som opplyste at ny leveringstid ville bli 20. Januar. Så fikk jeg i dag, den 20., en ny mail som opplyste at varen ikke ville bli levert før tredje Februar! Det jeg lurer på er om det er noen slags retningslinjer for leveringstid fra nettbutikker når de ikke har varen på lager, eller om man bare fint må finne seg i å vente i opptil 6 uker på å få varen i postkassen. Ettersom leveringstiden allerede har blitt utsatt 2 ganger føler jeg med langt fra sikker på at varen virkelig vil bli levert den 3. Februar, og er derfor usikker på om jeg skal avbestille... Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) Hei! Jeg har akkurat hatt det samme problemet som deg for noen dager siden! Jeg kjøpte PC komponenter fra PS data for 1 og en halv måned siden.. stadig fikk jeg en mail om at ett eller annet ikke var på lager, slik at det ble utsatt.. Hvis jeg har forstått det riktig, så er det slik at så lenge butikken ikke har det du bestiller på lager, så kan de utsette og utsette.. Det står f. eks. på PS data, at det vil ta fra 1-7 dager å levere tingene du har bestilt, men dette er fra de har alle delene du bestiller på lager... Kjipern altså... Mvh Andak EDIT: sendte mail og klagde på dårlig service, da fikk jeg sendt alle delene som var på lager, så kjøpte jeg resten et annet sted... Aldri mer shopping på PS data Endret 21. januar 2006 av Andak Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Hvis dere ikke vil vente er det jo bare og kanselere bestillingen på den komponenten eller eventuellt hele bestillingen, hva er problemet? Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Når dere bestiller noe som har ubekreftet leveringstid, så kan ikke butikken vite hvor lang tid det tar før de får den, ergo "ubekreftet". Når dere bestiller noe som er vanskelig å få tak i, gjør det ikke saken bedre. Dessuten er jeg ganske sikker på at nettbutikken ikke prøver å villlede dere... De vil ha den inn like mye som dere, fordi de får ikke betalt før de sender den til deg. Det er oftest leverandøren/produsenten som henger etter, å klage på dårlig service fordi du bestiller noe som nesten er umulig å få tak i ny, er som å klage på metrologisk institutt når det regner... Lenke til kommentar
idjut2 Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) Nå skrev ikke jeg ett eneste negativt ord om Multicom i innlegget mitt, så at jeg klager vil jeg ha meg frabedt. Selvsagt er ikke nettbutikken interessert i å villede kunden, men jeg syns allikevel det burde være mulig å sette en dato da man kan være sikker på at varen vil bli levert, i steden for hele tiden å utsette og utsette så man aldri vet når man får varen i postkassen. Eventuelt, dersom leveringstiden blir så lang som 1-2 måneder, burde det være mulig å skrive en mail til kunden og opplyse at leveringstiden er veldig usikker. Endret 21. januar 2006 av idjut2 Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 (endret) Hei! Jeg har akkurat hatt det samme problemet som deg for noen dager siden! Jeg kjøpte PC komponenter fra PS data for 1 og en halv måned siden.. stadig fikk jeg en mail om at ett eller annet ikke var på lager, slik at det ble utsatt.. Hvis jeg har forstått det riktig, så er det slik at så lenge butikken ikke har det du bestiller på lager, så kan de utsette og utsette.. Det står f. eks. på PS data, at det vil ta fra 1-7 dager å levere tingene du har bestilt, men dette er fra de har alle delene du bestiller på lager... Kjipern altså... Mvh Andak EDIT: sendte mail og klagde på dårlig service, da fikk jeg sendt alle delene som var på lager, så kjøpte jeg resten et annet sted... Aldri mer shopping på PS data 5473297[/snapback] Var alle delene på lager når du bestillte ? Dersom ikke,så er det helt hjernedødt å klage på dårlig service fra Ps Data...... Endret 21. januar 2006 av OlaOlablakken Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Hei! Jeg har akkurat hatt det samme problemet som deg for noen dager siden! Jeg kjøpte PC komponenter fra PS data for 1 og en halv måned siden.. stadig fikk jeg en mail om at ett eller annet ikke var på lager, slik at det ble utsatt.. Hvis jeg har forstått det riktig, så er det slik at så lenge butikken ikke har det du bestiller på lager, så kan de utsette og utsette.. Det står f. eks. på PS data, at det vil ta fra 1-7 dager å levere tingene du har bestilt, men dette er fra de har alle delene du bestiller på lager... Kjipern altså... Mvh Andak EDIT: sendte mail og klagde på dårlig service, da fikk jeg sendt alle delene som var på lager, så kjøpte jeg resten et annet sted... Aldri mer shopping på PS data 5473297[/snapback] Var alle delene på lager når du bestillte ? Dersom ikke,så er det helt hjernedødt å klage på dårlig service fra Ps Data...... 5475270[/snapback] Nei ikke alle delene, så jeg hadde beregnet på kanskje en ukes ventetid.. men jeg fikk totalt 7 emails om at en eller annen del ikke var på lager.. Å i nyhetsbrevene jeg får fra de står det rask levering... Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 det burde være mulig å sette en dato da man kan være sikker på at varen vil bli levert 5473966[/snapback] Nei, dette er ikke alltid mulig i det hele tatt, og det er ikke noe butikkene kan gjøre med det. Om det er et jalla-produkt fra Asia et sted, eller om det er en helt ny prosessor/skjermkort som nylig er på markedet kan ikke butikkene si noen sikker dato for når dette faktisk kommer på lager. Derav ubekreftede datoer. Hvis det står ubekreftet 3. februar er nok dette basert på den tiden det vanligvis tar for butikken å få varer fra den produsenten. Lenke til kommentar
curtiis Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Hei! Jeg har akkurat hatt det samme problemet som deg for noen dager siden! Jeg kjøpte PC komponenter fra PS data for 1 og en halv måned siden.. stadig fikk jeg en mail om at ett eller annet ikke var på lager, slik at det ble utsatt.. Hvis jeg har forstått det riktig, så er det slik at så lenge butikken ikke har det du bestiller på lager, så kan de utsette og utsette.. Det står f. eks. på PS data, at det vil ta fra 1-7 dager å levere tingene du har bestilt, men dette er fra de har alle delene du bestiller på lager... Kjipern altså... Mvh Andak EDIT: sendte mail og klagde på dårlig service, da fikk jeg sendt alle delene som var på lager, så kjøpte jeg resten et annet sted... Aldri mer shopping på PS data 5473297[/snapback] Var alle delene på lager når du bestillte ? Dersom ikke,så er det helt hjernedødt å klage på dårlig service fra Ps Data...... 5475270[/snapback] Nei ikke alle delene, så jeg hadde beregnet på kanskje en ukes ventetid.. men jeg fikk totalt 7 emails om at en eller annen del ikke var på lager.. Å i nyhetsbrevene jeg får fra de står det rask levering... 5475853[/snapback] Var jo en latterlig grunn å klage på, du må jo selv se etter at alt er på lager. Kan jo ikke forvente at de får inn alle komponentene sammtidig, ellers får du bare ordne det slik at du får det de har på lager og resten når de kommer. Eller bare splitte opp slik mange andre gjør og bestille fra andre det de ikke har inne. Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) Å kjære vene... jeg bestilte delene den 2005.11.11.. og regnet med kanskje en ukes vente tid eller maks to i å med at de ikke hadde delene på lager... først, fikk jeg en mail der det sto at alle delen ikke var på lager, men de som manglet ville være på lager 2005.11.21.. Jeg ventet, å dagen før 21 fikk jeg en ny mail, der det sto det samme, men delene ville ikke være på lager før 2005.11.28 Jeg ventet til dagen før den 28 å enda en ny mail kom der det sto akkurat det samme, men delene ville ikke være på lager før 2005.12.9 Jeg ventet til dagen før den 28 å enda en ny mail kom der det sto akkurat det samme, men delene ville ikke være på lager før 2005.12.17 Jeg ventet til dagen før den 17 og enda en ny mail kom der det sto akkurat det samme, men delene ville ikke være på lager før 2005.12.23 Jeg ventet til dagen før den 17 og enda en ny mail kom der det sto akkurat det samme, men delene ville ikke være på lager før 2006.01.11 Da tenkte jeg... hmmm, siden det bare blir utsatt å utsatt, så ville kanskje en klage til PSdata, få de til å delsende delene som var på lager, for så å bestille de siste delene fra et annet sted.... Mvh Andak Endret 22. januar 2006 av Andak Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Det essensielle er vel kva type leveringsdato som blei oppgitt: Bekrefta eller ubekrefta? Etter kva eg ser på psdata sine sider opperer dei faktisk med tre typer: Ubekrefta, usikker dato og berre datoen. Om produktet du skulle ha stod i ein av dei to første kategoriene så betyr det eigentleg me veit ikkje når det kjem men normal leveranse / logistikk tilseier at det vil komme rundt denne datoen, men det kan fort vere feil. Dette gjelder alle nettbutikker og andre butikker for den saks skyld. Faktisk vil eg sei at PSdata har gitt god service då dei faktisk har informert deg kvar gong det har blitt ei endring. Vil sei at du har litt rar oppfatning om kva som er god service og ikkje er god service. Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Det essensielle er vel kva type leveringsdato som blei oppgitt:Bekrefta eller ubekrefta? Etter kva eg ser på psdata sine sider opperer dei faktisk med tre typer: Ubekrefta, usikker dato og berre datoen. Om produktet du skulle ha stod i ein av dei to første kategoriene så betyr det eigentleg me veit ikkje når det kjem men normal leveranse / logistikk tilseier at det vil komme rundt denne datoen, men det kan fort vere feil. Dette gjelder alle nettbutikker og andre butikker for den saks skyld. Faktisk vil eg sei at PSdata har gitt god service då dei faktisk har informert deg kvar gong det har blitt ei endring. Vil sei at du har litt rar oppfatning om kva som er god service og ikkje er god service. 5478200[/snapback] Hver sin smak... Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Kjøper man ting med så lang leveringstid så har man jo enten bestilt noe som er på vei inn på markedet (og butikkene sliter med å få tak i nok til å dekke bestillingene sine) eller så er det på vei ut av markedet (og man aner ikke når ting kommer hvis det i det hele tatt kommer). Lenke til kommentar
medlem-82104 Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Kjøpte deler til datamaskinen min. Helt vanlige normale ting... ikke no gammelt, ikke no kjempte nytt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå