Gå til innhold

Har posten for lite konkuranse?

Anbefalte innlegg

Har lignende erfaring som rozon.

Det jeg syntes er rart er at porto fra USA til Norge ofte koster omtrent like mye som å sende innenlands! Det er mulig at det er dyrere hvis pakken er tung. F.eks. handlet for ikke lenge siden noen greier på ebay (da jeg ikke fant dette i norge) og hva kostet portoen? 12 dollar (=78 kroner) mens tilsvarende norgespakke i norge koster minst 86?

Fikk da pakken innen en uke... ikke noe problem over hodet...

Mens en pakke fra Norge til USA koster da 200

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Posten i norge er trege !

i tyskland kommer pakkene 2 dager etterpå samme f***

hvor i landet du bestiller ! det kaller jeg rask levering ;)

5503804[/snapback]

og hva er prisforskjellen da?

er ikke noe problem å få en pakke fra oslo til bergen over natten, men det koster mer enn de 120kr som man betaler for en normal pakke på posten

5503922[/snapback]

Betalte ca 17 euro for en pakke på 4 kilo ! :love: varen var bestilt fra øst tyskland å vi bodde i nord tyskland pakken var på post kontoret 2 dager senere ;)

Endret av Damination
Lenke til kommentar

Eg vet ikke åssen det er med dere andre, eg selv bor i Åsane i Bergen.. Bestiller mye datadeler og bruker Visa og velger levering på døren. Bestiller eg tidlig, f.eks på datan på jobben før 07.00 så pleier eg å få pakken levert på døren sent på kvelden dagen derpå. Dette avhenger vel om komplett/netshop/mpx osv får sendt ut pakken den dagen. Og det hender jo, at enkelte ganger kan gå dager før pakken er registert Stokke, vet ikke hva det skyldes?

Pakken går jo ut til omregistrerings terminalen på Stokke (fortest mulig? hehe) og når den er sortert og registert der, går den vel med lastebil til Bergen om natta, og ankommen sorteringsannlegget på Minde i Bergen, (jobbet der som utplassert når eg gikk Transportfag, og der er vel så og si folk døgnet rundt, nesten) og etter 15.00 eller noe, kjører det folk rundt og leverer pakker på døren.. ser det for meg slik eg..

Så svar på om posten er treg, blir vel NEI i mine øyne..

Om dem har for lite konkuranse er vel vanskelig å si...

Lenke til kommentar

Er det ikke slik at Posten kun monopol på post under 350 gram? I så fall er det jo bare å starte et transportselskap som kan konkurre på tid og priser. Dersom dere føler at det er mangel på konkurranse så er det vel mest sannsynlig at de fleste ikke finner det lønnsomt å gå inn i dette markedet.

Lenke til kommentar

Som mange her ser ut til å ikke skjønne det at å drive i norge er rimelig mye dyrere enn i tyskland og USA.

Norge er mildt sagt MYE mer kupert, pakkemengden er mye mindre og du har mye mer post som skal til små/mellomstore-tettsteder..

Å drive post effektivt og rimelig til storbyer i norge går helt sikkert greit. Derimot, å drive effektivt og billig til hele norge blir dyrt.

Som nevnt tidligere : posten har ikke monopol på pakkepost. Men, ser ut til at det ikke er noen andre enn posten som vil/ønsker å forsøke seg på å sende pakkepost raskt og rimelig... Koster MYE å starte opp for å levere post... og det koster mye i frakt... Synes ikke posten i norge er verken dyr eller treig.

Endret av lock-aze
Lenke til kommentar
Norge er mildt sagt MYE mer okkupert, pakkemengden er mye mindre og du har mye mer post som skal til små/mellomstore-tettsteder..

5517041[/snapback]

Det er mulig jeg følger dårlig med på nyhetene for tiden...men hvem har egentlig okkupert Norge nå? :hmm:

Endret av tomahg
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

jeg kan gi deg flere gode eksempler på hvor dårlig posten behandler sine kunder og hvor lange tid det kan ta å levere noe.

her er heller ett eks. på hvor bra utenlandsefirmaer er:

Fedex leverte noen fra USA på 2 og en halv virkedag. Pakken kostet meg 700 kroner å sende. Når jeg fikk denne pakken skulle den sendes med "Posten over natt" fra Gjøvik til Bergen. Dette kostet med over 900 kroner! Jeg synes det er ganske latterlig at jeg betalte mindre for å få denne pakken halvveis rundt jorden enn bare ett lite stykke i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...