Syfer Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Hallois. Da har foreldrene mine fått seg adsl fra bluecom og sentralen ble byttet over på onsdag. Problemet nå når jeg kommer hjem for å fikse router osv er at vi ikke har mottatt noe brukernavn og passord fra bluecome... og supporten stengte selvfølgelig kl 8 (rett før jeg kom hjem..) Så da lurer jeg på om bluecom kanskje ikke opererer med login for adsl? ...husker at en kamerat med dataguards sdsl ikke trengte login i sin tid.. Evt: er det noe som må gjøres med telenor-modemet (alcatel speedtouch home) for å få det til å fungere med bluecom-linjen? ...det lyser nå grønt på wan og sånt styr... Noen forslag? Takker for all hjelp! mvh. GKSaue (hos syfer) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 Nei, det er ingen login eller annet styr med BC. Lenke til kommentar
Syfer Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 ah, glimmer Men, ehm, noen kjente problemer med telenor-modemet eller andre spesielle ting jeg må gjøre med BCs trådløse topcom router? Jeg prøvde med automatisk dhcp-settings ting først men fikk ikke noe ip... noe idé hva jeg kan gjøre feil/glemme? Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 21. januar 2006 Del Skrevet 21. januar 2006 Fikk snakket med support i dag og de fikk tydeligvis ikke kontakt med modemet mitt (line sync driver også å blinker).. Så nå skal de sjekke linjen igjen fra sentralen tror jeg, men da måtte jeg visst vente helt til torsdag, uten noe nett Jaja, ingen god start. Og telefonen jeg bestilte sammen med bluephone abb var jo heller ikke sendt. Håper det kommer seg etter hvert. Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 Sjekk denne siden: http://www.draytek.no/ruteroppsett/vigor2600ge_internet.htm Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 29. januar 2006 Del Skrevet 29. januar 2006 Hallois Det viste seg at da bluecom hadde satt opp linjen min mot deres sentral så hadde de visstnok satt på for svakt signal eller noe slikt, så når de var å fikset i sentralen igjen så fungerte alt som det skulle, også ip-telefonen Takk for all hjelp og forslag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå