Gå til innhold

Legge over film med høyere kvalitet


Anbefalte innlegg

I dag kjøpte jeg et Sony Handycam DCR-HC90E, og jeg får bare lagt inn film i en oppløsning på 320x240 :nei: . Jeg bruker medfølgende programvare.

 

Prøvde også med windows movie maker, og fikk da en maks oppløsning på 640x480. Den gjenkjenner den som et web kamera, så vidt jeg har forstått. :dontgetit:

 

Hvordan skruer jeg opp kvaliteten? Og hvordan får jeg den til å gjenkjenne den som et mini-dv kamera?

 

Har prøvd med medfølgende USB tilkobling og firewire.

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tatt opp på tape, og for å være på den sikre siden tok jeg ut minnekortet og fremdeles 640x480. Funker likt med USB og firewire. Står ingenting om dette i bruksanvisningen.

 

Sony Vegas gjenkjenner kameraet også som webkamera, selv gjennom firewire.

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar

Det er en innstilling som heter USB stream, men når jeg skruer den av/på og legger over, så er det ingen forskjell mellom de to...

 

Men: Gikk nettopp inn på movie set/image size og der får jeg kun valg mellom 320x240 og 160x112 :eek:

 

EDIT: La foresten merke til at den innstillingen lå under minnekort menyen... Men finner ikke noe innstilling for dv.

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar
EDIT: La foresten merke til at den innstillingen lå under minnekort menyen... Men finner ikke noe innstilling for dv.

Fordi DV følgjer PAL-standarden, og er dermed 720*576 uansett.

 

Veit ikkje kva som er grunnen til dette, med mindre det nokre innstillingar for overføring (capture) i WMM/Vegas som gjer at du legg over med lågare oppløysning, men eg kan ikkje tenkje meg at det skal vere grunnen.

 

Kan vere det finst eit enkelt svar på dette, men eg har ikkje fleire idear...

Lenke til kommentar

Jeg synes og det var merkelig at jeg ikke fikk høyere oppløsning med det medfølgende programmet :confused:

 

Der er det ingen justering for oppløsning, kun et ikon du kan dra i, for å få bedre kvalitet og lys styrke.

 

Edit: Her er et bilde som viser hvordan det ser ut i moviemaker:

post-67650-1137836310_thumb.jpg

Endret av Slurt-is
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...